کد خبر: ۴۸۱۴۵

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر گفت: بیماری اخیر دام‌ها به علت اسهال فصلی و عدم رعایت مسائل بهداشتی بوده است و وجود بیماری خاص بین دام های شهرستان اهر کذب است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حامد عباسپور» ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر وجود نوعی بیماری در بین دام‌های شهرستان به گوش می‌رسید که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد بیماری خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دام‌ها دچار اسهال کلی باسیلی که عمدتاً در میان گوساله و بره و بزغاله‌ها شایع است گفت: این یک بیماری باکتریایی و مدیریتی است که در اثر عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی شایع می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر با ذکر اینکه اکنون فصل این بیماری بوده در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها شایع شده است عنوان داشت: این نوع بیماری کاملاً قابل درمان و کنترل بوده و اگر به موقع با سرم و دارو درمانی شود هیچ تلفاتی ندارد.

عباسپور با ذکر اینکه علی‌رغم برگزاری کلاس‌های آموزشی فراوان در خصوص رعایت بهداشتی جایگاه دام این موارد رعایت نمی‌شوند گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ نوع بیماری خاص و خطرناکی در شهرستان اهر وجود ندارد و اکیپ‌های واکسیناسیون تب برفکی مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر این‌که تنها راه پیشگیری از این بیماری رعایت موازین و اصول بهداشتی است ابراز داشت: دامداران به محض مشاهده بیماری اسهال دام‌ها فوری جهت درمان به درمانگاه‌های دامپزشکی مجاز شهرستان (قاسم‌بگلو، ریحانی، کامرانی و جاورسی) مراجعه و جایگاه دام‌ها را ضدعفونی کنند.

 

نظر شما
ادامه