کد خبر: ۴۸۳۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برخی از واردکنندگان محصولات کشاورزی ارزهایی ارزان قیمتی را که دریافت کرده‌اند به دولت بازنگردانده‌اند و تضامین بانکی و ملکی آنها نیز جعلی بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمودزاده» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در زمینه تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با موافقت نمایندگان تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه‌های واردات محصولات کشاورزی و گوشت قرمز با ارز دولتی و تنظیم بازار کلید خورده است.

رانت‌های گسترده‌ای در واردات محصولات کشاورزی وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در زمینه واردات دچار مشکلات بسیار زیاد قانونی و فراقانونی است، تصریح کرد: رانت‌های گسترده‌ای در واردات محصولات کشاورزی شامل ذرت، سویا و گوشت قرمز وجود دارد.

معاونین وزارت جهاد کشاورزی در شرکت‌های واردکننده محصولات کشاورزی عضویت دارند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از معاونین وزارت جهاد کشاورزی دارای شرکت‌هایی هستند و یا در هیات مدیره برخی شرکت‌ها عضویت دارند و به صورت صوری افرادی را معرفی کرده‌اند، ادامه داد: این معاونین وزارت جهاد کشاورزی از یک سو مجوز صادر می‌کنند و از سوی دیگر محصولاتی را وارد می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور معاونین وزارت جهادکشاورزی در هیات مدیره برخی شرکت‌ها موجب بروز تخلفات گسترده‌ای شده است، عنوان کرد: تعداد بسیاری از واردکنندگانی که در سال‌‌های گذشته اقدام به واردات برخی محصولات کشاورزی داشتند در حال حاضر کنار گذاشته شده‌اند.

واردات 90 درصد محصولات کشاورزی توسط یک نفر

محمود زاده با بیان اینکه 90 درصد محصولاتی مانند ذرت، سویا و روغن نباتی توسط یک فرد وارد می‌شود که نوعی رانت است و موجب ایجاد فساد می‌شود، گفت: توزیع گوشت‌ و محصولات کشاورزی وارداتی توسط برخی افراد خاص صورت می‌گیرد.

تایید تخلف شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه برخی از واردکنندگان محصولات کشاورزی ارزهایی ارزان قیمتی را که دریافت کرده‌اند به دولت بازنگردانده‌اند و تضامین بانکی و ملکی آنها نیز جعلی بوده و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور نیز این پرونده‌ها را تایید کرده است، خاطرنشان کرد: با مشاهده اینگونه تخلفات تصمیم به اجرای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی گرفته شده است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
آن وقت انتظار دارید سازمان های سلامت محور دامپزشکی و نظام دامپزشکی در این وزارت خانه ای که در مظان اتهام فساد و رانت خواری توسط مقامات رسمی کشور است،
بتوانند وظایف اختصاصی و تقسیم بندی شده حاکمیتی خود را در راستای سلامت زنجیره غذایی و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام به خوبی انجام دهند؟؟!

به راستی چه کسانی از اینکه سازمان دامپزشکی همچنان در اسارت وزارت جهادکشاورزی در جا بزند، منتفع و شادمان هستند و با استقلال آن به شدت مخالفت می کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
1
باز هم مثل همیشه ، امضاهایتان را پس خواهید گرفت
این وزیر کارش رو بلد هست که چطور با شما صحبت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
1
در این چند سال که نماینده بودید ، چرا حالا به این فکر افتادید؟
سالهاست که همه می دانند آقای "م" .......... تنها وارد کننده سویا و ذرت است . چرا الان رانت ایشان را کشف کرده اید؟ آیا واقعا قبلا نمی دانستید؟
بنظرم می دانستید و نامه استیضاح را تنظیم می کردید و بعد پس می گرفتید. چرا؟
وزیر چه چیزی به امضا کنندگان استیضاح می داد که امضایتان را پس بگیرید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
بحرانی گرانی وحشتناک گوشت قرمز و اعتراضات گسترده مردمی در سرتاسر کشور باعث شده است که دیگر نتوان این فساد و رانت خواری گسترده ............. بابت واردات نهاده های دامی را با ارز دلار ارزان 4200 تومانی لاپوشانی کرد و اینها مجبورند که برای حفظ آبروی خودشان هم که شده یک تکانی از خود نشان دهند!!!
نظر شما
ادامه