کد خبر: ۴۹۲۳

حکیم مهر - معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه از سه هفته پیش ببر ماده که به مشمشه مبتلا شده تحت درمان دامپزشکان قرار دارد گفت: وضع عمومی ببر ماده مناسب است.
محمد باقر صدوق با اشاره به اینکه ابتلای ببرها به مشمشه به دلیل آلوده بودن باغ وحش به بیماری مشمشه و همین طور ایدز گربه سانان (FIV) بوده و ما به دلیل نداشتن آمادگی برای نگهداری ببرها آنها را به باغ وحش سپردیم که متاسفانه مبتلا شدند.

وی تاکید کرد: روسها در تائیدیه ای که برای سازمان محیط زیست فرستاده اند تاکید کرده اند ببرها در روسیه سالم بوده اند و در تهران به این آلودگی مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه تائیدیه روسها به معاونت بین الملل سازمان محیط زیست ارسال شده گفت: اساسا روسیه سرزمین مشمشه خیزی نیست و این مسئله را متخصصان محیط زیست و دامپزشکان دنیا تائید می کنند و قطعا ببرها در ایران به مشمشه و ایدز حیوانات مبتلا شده اند.

صدوق با اعلام اینکه بازسازی منطقه حفاظت شده میانکاله با تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار به زودی آغاز می شود تصریح کرد: این بار این مبلغ در سازمان تامین و به استان مازندران پرداخت شده است.

وی در مورد تداوم پروژه احیای ببر مازندران با وارد کردن ببرهای سیبری جدید اظهار داشت: ما آمادگی نداشتیم و روسها با هواپیمای اختصاصی که برای بردن پلنگهای ایرانی آمده بودند ببرها را آوردند و به همین دلیل آنها را تحویل باغ وحش دادیم اما با تامین اعتبار و احیای میانکاله می توان به ادامه پروژه احیای ببر مازندران امیدوار بود اگرچه هیچ چیز در این مورد قابل پیش بینی نیست.
 

نظر شما
ادامه