کد خبر: ۴۹۵۹۳
 

رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی با بیان اینکه اغلب افرادی که به اتاق ایران راه می یابند به دنبال منافع شخصی یا صنفی خود هستند، گفت: نوع نگاهی که ما دراتاق بازرگانی کم داریم، منافع همگان را در نظر گرفتن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اتاق نیوز، «حجت الله ذبیحی» اتاق هشتم را اتاق خوبی ارزیابی کرد و اظهار داشت: در کل بحث ما اتاق هشتم یا نهم نیست؛ مشکل اصلی دولت است که به انحاء مختلف در سیستم اتاق های بازرگانی دخالت می کند و به همین سبب اتاق‌ها استقلال ندارند که اهداف واقعی شان را که همان اقتصاد مقاومتی و آزاد است، پیگیری نمایند و مشاهده می کنیم که به محض وقوع یک اتفاق هرچند هم کوچک، مشکلات بی شماری پیش می آید .

این فعال اقتصادی ضمن اظهار امیداوری از روی آمدن هیات رئیسه و اتاق بازرگانی پویا در این دوره، گفت: اتاق نهم باید از بخش دولتی استقلال داشته و برنامه های این بخش را پیگیری نکند؛ بحث اصلی اتاق، اقتصاد آزاد است و باید در جهت مشکلات اصلی که همان بانک ها، بیمه تامین اجتماعی، مالیات و ارزش افزوده است و بر سر راه اهداف ما قرار دارد، تلاش کند .

وی درخصوص هیات رئیسه اتاق نهم یادآور شد: هیات رئیسه ای که در این دوره بر سر کار می آید باید مستقل و نترس باشد؛ ما دولتی نیستیم و بنابراین دلیلی هم برای ترس از دولت نداریم کما اینکه کاری هم خلاف اصول و قواعد جامعه انجام نمی دهیم؛ بخش خصوصی در خط مقدم مشکلات اقتصادی کشور قرار دارد و به همین سبب اتاق باید برنامه‌های خود را با برنامه‌های این بخش هماهنگ کند .

رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی با اشاره به اینکه متصدیان اتاق در دوره جدید باید تلاش خود را داشته باشند که مشکلی برای فعالین پیش نیاید، افزود: ریاست اتاق در این دوره باید سیاست لازم را داشته و بتواند با حاکمیت کنار بیاید؛ آنچه ما در اداره اتاق بازرگانی کم داریم افرادی با نگاه منفعت جمعی است زیرا هر فرد اصولاً به دنبال منافع شخصی و صنفی خود بوده است .

وی به اتاق هشتم بازرگانی نمره 18 داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و بی ثباتی‌های شدیدی که هر روزه از حیث روابط بین الملل و تصمیمات لحظه ای مدیران دولتی مشاهده می کنیم، می توان نمره خوبی برای اتاق بازرگانی از حیث اداره امور در این شرایط پر تنش قائل شد  .

 

نظر شما
ادامه