کد خبر: ۵۰۲۰۹
 

رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران از اجرای اقدامات بهداشتی در بازار پرندگان زینتی خلیج فارس خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران، «دکتر مجید محمدیان» با اعلام این خبر افزود: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری ها و کنترل وضعیت بهداشتی بازار بزرگ پرندگان زینتی خلیج فارس، اداره دامپزشکی پایتخت با اجرای طرح های پایش دوره ای و ضدعفونی غرفه های فروش پرندگان زینتی گام مهم و اساسی در این زمینه  برداشته است.

اجرای بیش از ۵۰۰۰ متر مربع ضدعفونی محیط و غرفه های فروش پرندگان که بصورت هفتگی و در پایان هفته انجام می شود و انجام بازدیدهای مستمر و انجام معاینات بالینی پرندگان موجود در غرفه ها در دستور کار اداره دامپزشکی شهر تهران قرار گرفته است که با همکاری مدیریت و کادر دامپزشکی مرکز انجام می‌شود.

دکتر محمدیان با تاکید بر لزوم حفظ سلامت طیور زینتی مورد عرضه که به عنوان پرندگان خانگی در منزل شهروندان نگهداری می‌شوند و در تماس مستقیم با سلامت جامعه انسانی می باشند، خواستار رعایت هرچه بهتر پروتکل ها و دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور شد.

وی در پایان با قدردانی از زحمات کادر دامپزشکی و مدیریت مرکز، دستیابی به استانداردهای بین المللی جایگاه های عرضه طیور زینتی را دور از دسترس ندانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری اداره دامپزشکی پایتخت و مدیران بازار بزرگ پرندگان زینتی خلیج فارس هر چه زودتر به این مهم دست پیدا کنیم .

 
نظر شما
ادامه