کد خبر: ۵۰۳۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: استادان و دانشجویان دوره دکترای این دانشگاه در قالب برنامه تبادلی «مولانا» از فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت سه دانشگاه ترکیه استفاده می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اصغر عسگری» روز دوشنبه، با بیان اینکه برنامه تبادلی مولانا مورد حمایت اداره آموزش عالی ترکیه است، افزود: این برنامه در جهت عملیاتی شدن تفاهم نامه‌های همکاری بین دانشگاه تبر «قبزه» استانبول و «کارامان» ترکیه، تحقق می یابد.

وی اظهار داشت: بر این اساس هفت نفر از اعضای هیات علمی و یک نفر دانشجوی مقطع دکترای در دانشگاه «کافکاز» (قفقاز) به مدت حداکثر چهار هفته و ۹۰ روز، یک نفر دانشجوی مقطع دکترای در دانشگاه «قبزه» استانبول و یک نفر دانشجوی دکترای نیز در دانشگاه «کارامان» هر کدام به مدت حداکثر چهار ماه با دریافت حمایت مالی مناسب از سوی دانشگاه میزبان، حضور خواهند یافت.

عسگری اضافه کرد: تقاضاها و مدارک برنامه تبادل اساتید و دانشجویان مولانا هر سال در بازه زمانی آذر تا بهمن ماه با برنامه‌ریزی و هماهنگی مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تائید به اداره آموزش عالی ترکیه (yök) برای تائید نهایی ارسال می‌شود.

وی از درخشش و موفقیت چشمگیر اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز در زمینه جذب پژوهانه‌های بین‌المللی معتبر خبر داد و گفت: در این زمینه «حسن صدری» دانشیار تغذیه دام گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برنده جایزه پژوهشی آلمان شد که این برنامه مشارکت پژوهشی، فرصت خوبی را برای پژوهشگران کشورهای در حال توسعه ارایه می‌کند که توسط وزارت امور اقتصادی و همکاری‌های اقتصادی کشور آلمان حمایت می‌شود و دانشمندان و پژوهشگران متخصص خارج از کشور که دوره دکترای خود را کمتر از ۱۲ سال پیش به اتمام رسانده‌اند را قادر می‌سازد تا زمان طولانی (۶ الی ۱۸ ماه) را در آلمان صرف تحقیقات خود کنند.

عسگری گفت: طرح پژوهشی محمدتقی ستاری دانشیار گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز نیز با عنوان «بررسی عملکرد روش‌های داده محور در تخمین نیاز آبی روزانه گیاه مرجع» برنده گرنت پژوهشی توبیتاک (شورای علم و فناوری ترکیه) برای اقامت تحقیقاتی یک ساله در دانشگاه آنکارا شده است که این استاد از سپتامبر ۲۰۱۹ لغایت سپتامبر ۲۰۲۰ به دعوت دانشگاه آنکارا و به مدت یک‌سال جهت انجام طرح پژوهشی مشترک در دپارتمان آبیاری و سازه‌های کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه آنکارا حضور خواهد داشت.

به گفته وی، در این ارتباط علی عبدی از دانشکده علوم ریاضی حائز شرایط استفاده از گرنت پژوهشی برای ترویج تبادل دانشمندان و محققان از دانشگاه فریبورگ کشور سوئیس شده که در این راستا شرایط و زمینه‌های لازم جهت حضور و مشارکت وی به مدت دو ماه جهت انجام مطالعات پژوهشی و علمی در دانشگاه مذکور هم فراهم شده است.

عسگری با بیان اینکه در قالب برنامه «اراسموس پلاس» اتحادیه اروپا طرح‌های پژوهشی دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز بعد از طی مراحل داوری مورد پذیرش و تصویب قرار گرفته است، افزود: در این زمینه طرح بختیار فیضی‌زاده عضو هیأت علمی گروه سنجش از راه دور دانشکده برنامه‌ریزی و علوم محیطی توسط اتحادیه اروپا مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد که در طی آن دانشگاه‌های اروپایی نسبت به تبادل استاد و دانشجو اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۸۰۰ نفر هیأت علمی در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت علمی و آموزشی هستند، گفت: حدود نیمی از این تعداد رتبه استادی و دانشیاری دارند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی ایران در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد و هم اکنون ۲۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند.

این دانشگاه بیش از ۲۱ دانشکده، ۱۰ پژوهشکده و گروه پژوهشی، ۵ قطب علمی، بیش از ۸۰۰ نفر عضو هیأت علمی، یکهزار نفر پرسنل اداری در تعداد ۲۰۹ رشته دکترای تخصصی، ۳۲۲ رشته کارشناسی ارشد، ۱۶۴ رشته کارشناسی و ۴ رشته کاردانی به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص اهتمام دارد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
4
دکترصدری برترین استاد دانشکده دامپزشکیه تبریزه واقعا از همه نظر الگوهستن ایشون
ناشناس
|
Finland
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
میشه پیج اینستا ی استاد رو پیداکرد
نظر شما
ادامه