کد خبر: ۵۰۳۷۱
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نمایشگاه دام و طیور، خوراک دام و تجهیزات وابسته که در مشهد برپا شده، نمایش توانمندی های علمی و فناوری ایران در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» عصر سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه دام و طیور، خوراک دام و تجهیزات وابسته در مشهد افزود: جنگ اقتصادی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران مشکلات خود را دارد ولی فشار جنگ و تحریم گاهی باعث می‌شود به سمت خودکفایی و خوداتکایی برویم.

وی ادامه داد: وابستگی هایی در حوزه دامپزشکی وجود دارد لذا فعالان این حوزه باید خود را خودکفا کنند زیرا می بایست در حوزه اقتصاد کشاورزی و پشتیبان های تولید در این بخش به خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان دامپزشکی همچنین گفت: مرزها برای صادرات فرصت آفرین هستند لذا دست اندرکاران این حوزه در استان‌های مرزی باید فرصت های صادراتی را به عنوان الگوی اقتصادی از مسئولان مطالبه کنند.
افزایش ۶۰ درصدی نیاز غذایی در جهان طی ۳۰ سال آینده

معاون سابق وزارت کشاورزی و دامپروری پرتغال نیز در این مراسم گفت: چالش های زیادی در ۳۰ سال آینده پیش روی انسان ها است، جمعیت جهان به ۱۰ میلیارد نفر خواهد رسید و نیاز غذایی نیز ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

«دکتر نونو بریتو» افزود: آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا بیشترین رشد جمعیت را در این افق خواهند داشت لذا برای رفع مشکل تأمین مواد غذایی نیاز به افزایش تولید به خصوص در محصولات لبنی، غلات و گوشت داریم تا نیازها تأمین شوند.

وی ادامه داد: زباله‌های مواد غدایی از دیگر چالش‌های این حوزه است. تا چند سال آینده میزان تولید زباله‌های غدایی به ۳۰۰ کیلوگرم برای هر انسان می‌رسد که هزینه آن معادل ۷۵۰ میلیون دلار است.

پانزدهمین نمایشگاه دام و طیور، خوراک دام و صنایع وابسته با هدف تبادلات و خرید ماشین آلات و تجهیزات، افزایش تبادلات ارزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، عصر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت.
 
نظر شما
ادامه