کد خبر: ۵۱۵۰۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به عنوان وزیر بهداشت به دوستان خودم در مجلس، بویژه کمیسیون بهداشت و درمان اخطار می‌دهم که این افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی، به جز افزایش جمعیت پزشکان بیکار، حاصل دیگری نخواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا،   «دکتر سعید نمکی» در مراسم تقدیر از پزشکان که به مناسبت روز پزشک در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور شهردار تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس، پزشکان و جمعی از پزشکان برگزار شد، با تشکر از زحمات پزشکان گفت: می‌خواهم از تمام کسانی که ما را مورد لطف قرار می‌دهند تشکر کنم. پزشکان همواره در تلاش هستند تا سلامت مردم به خطر نیفتد. در این زمینه بی‌مهری‌هایی نیز گریبانگیر ما می‌شود که من از همکاران خود می‌خواهم از این بی‌مهری‌ها نرنجند، چراکه مردم ایران نشان داده‌اند همواره قدردان زحمات گروه پزشکی هستند.

اجازه نمی‌دهم کسی بیرون از حرفه پزشکی به حرفه ما ورود کرده و به ما توهین کند

وی خطاب به پزشکان اظهار کرد: می‌دانم که شما گلایه‌هایی دارید مبنی بر اینکه چرا هنگام وقوع برخی تخلفات پزشکی افرادی بیرون از این حرفه به داخل حرفه ما ورود می‌کنند. صراحتاً اعلام می‌کنم تا من وزیر بهداشت هستم اجازه نمی‌دهم کسی بیرون از حرفه پزشکی به درون حرفه ما ورود کند و ما را مورد توهین قرار دهد. طبق قراری که با نماینده انجمن‌های علمی، وزارت بهداشت و نماینده نظام پزشکی داشتیم قرار بر این شد تا مشکلات درونی خانواده پزشکی درون خودمان حل شود.

کمبود پزشک نداریم

نمکی در ادامه با اشاره به توجه به تعرفه‌های پزشکی، خطاب به پزشکان گفت: می‌دانم که این تعرفه‌ها مورد توجه شما نیست، اما سعی کردم تعرفه‌ها به گونه‌ای باشد که رضایت شما را جلب کند. در همین زمینه، شاهد هستید که سالیان گذشته این تعرفه‌ها گاه تا اواسط سال تصویب نمی‌شد اما من توانستم تعرفه‌های سال ۹۸ را در اسفندماه ۹۷ در مجلس تصویب کنم. برای تعرفه‌های سال ۹۹ نیز سعی می‌کنم تمام موارد به شکل منطقی در هیات وزیران گفته شود. همچنین من تفاوتی بین تعرفه بخش خصوصی و دولتی قائل شدم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اکنون ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور داریم، گفت: سالانه هفت هزار دانشجوی پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند. ما برای ۳۰ درصد مناطق محروم ظرفیت ویژه در نظر گرفتیم. من به عنوان وزیر بهداشت تاکید می‌کنم ما کمبود پزشک نداریم. البته ممکن است در برخی نقاط کشور مشکلات خدمت رسانی وجود داشته باشد که آن هم به دلیل توزیع نامناسب پزشکان است.

تا حدود چهار سال آینده مشکل پزشک در مناطق محروم برطرف می‌شود

وی افزود: تا حدود چهار سال آینده مشکل پزشک در مناطق محروم برطرف خواهد شد. به دوستانم در مجلس محترم اخطار می‌دهم که این افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی، به جز بیشتر شدن پزشکان بیکار، حاصل دیگری نخواهد داشت.

نمکی در پایان گفت: ۴۴ درصد بیکاران فعلی جامعه، لیسانس به بالا هستند و باید توجه کرد که اوضاع پزشک بیکار به مراتب بدتر از دیپلم بیکار خواهد بود. نباید بدون کار کارشناسی سرمایه‌های ملی را دور بریزیم. جایگاه فعلی نظام ارائه خدمات این تحول افزایش ظرفیت پزشکی را پذیرا نیست.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
همان طور که پیش بینی می شد وزارت بهداشت بر خلاف وزارت های علوم و جهادکشاورزی با اقتدار و قاطعانه جلوی افزایش پذیرش بیش از حد دانشحوی دکترای پزشکی ایستاده است!

بسیار شرم آور است که دکتر یوسف داودی نماینده دامپزشک مجلس هم جزو امضاکنندگان طرح افزایش دانشجوی پزشکی است؟؟؟؟؟

متاسفانه ایشان به جای اینکه به فکر نجات دامپزشکی ار بن بست موجود در این دو وزارت خانه ناکارآمد و ناتوان و الحاق سازمان دامپزشکی در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت باشد، وقت خود را صرف کارهای بیهوده ابنچنینی می کند!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
خداوند جزای شورای نظام دامپزشکی را بدهد که با این مدل پیگیری کردن تعرفه ها علاوه بر ضرر مالی هنگفت به بخش خصوصی خصوصا کلینسینها موجب عدم اعتماد به نفس و خود کم پنداری در ناخودآگاه دامپزشکان شده و حتی در صورت اعلام پس از سه سال سکون نظام دیگر به عملی شدن آن توسط همکاران اعتمادی نیست.خواهش میکنم بی عملی و محافظه کاری شدید خود را پای عدم امضای وزیر و معاون اقتصادی وزیر و امثالهم نگذارید
ناشناس
|
Czechia
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
1
1
کدام منطق و وجدانی میپذیرد که "تخلفات" ، آن هم از نوع پزشکی ،که با جان و سلامتی فرد و خانواده و جامعه گره خورده ، توسط دوستان فرد خاطی و متخلف یا بقول جناب وزیر اعضای خانواده رسیدگی شود !!؟؟ این نامش مافیا است نه شغل شریف پزشکی !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
این دیگر چه حرفی است؟؟؟!!

مگر سازمان نظام دامپزشکی خودمان اجازه می دهد که مثلا یک دکترای ادبیات بیاید و در مورد اشتباه، کم کاری یا خدای ناکرده سوء استفاده یک دکتر دامپزشک که امری است کاملا تخصصی ورود کند و اظهار نظر کند؟؟؟؟؟

متاسفانه شدت کینه و عناد برخی ها باعث می شود به جای دیدن مقاومت ستودنی وزارت بهداشت در مقابل کمپین مجلسی ها برای راه اندازی دکان های مدرک فروشی که با جان و مال مردم بازی می کنند،
اینچنین موضع گیری های سخیف و غیر منطقی را نشان می دهند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
این مثال تنها رفتن به قاضی است که نه دادستانی نه وکیل مدافعی نه قاضی ! زیرا دادستان و قاضی همگی رفقا و از هم گروهی های خاطی هستند !!
آیا تا بحال کسی دیده است که فریاد و شکایت بیماری صدمه دیده از خطای پرشکی حتی واضح و آشکار در این سیستم قضایی خود خوانده پزشکی به جایی برسد !!؟؟
نظر شما
ادامه