کد خبر: ۵۱۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

دامپزشک معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: فساد وسیع بافتی عامل تلف شدن مرال در منطقه پالند سوادکوه بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر بهرنگ اکرامی» دامپزشک معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: یک راس مرال نر زخمی که دیروز با کمک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه و اداره کل در منطقه پالند سوادکوه زنده گیری و به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شده بود، با وجود نگهداری و تیمار، به علت فساد وسیع بافتی، خونریزی ناحیه‌ای و استرس‌های ایجاد شده روی حیوان، تلف شد.

او پس از کالبد گشایی و بررسی دقیق لاشه این حیوان، افزود: فساد وسیع بافتی به دلیل عوامل بیماریزای بی هوازی مانند کلستریدیا که سبب ایجاد نکروز و تولید سموم مخصوص به خود و تاثیر منفی آن بر روی دستگاه‌های داخلی و ایجاد خونریزی‌های ناحیه‌ای در اندام‌های حیاتی می‌شوند که در علم دامپزشکی این عامل مرگ در اثر قانقاریای بافتی و مرگ در اثر شوک سپتیک حاصل از آن است.

اکرامی گفت: تعقیب و گریز و استرس‌های ایجاد شده روی حیوان و تاثیرات زنده گیری و جابجایی سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن حیوان و در نتیجه مرگ آن شد.

دامپزشک معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: پس از کالبدگشایی مشخص شد حداقل زمان قابل پیش بینی این عارضه بین ۴ روز تا یک هفته گذشته بوده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
بابا عابروند تره چیزی رو برای نجات نبرید ذوستان محیط زیست تا حالا هر حیوونی زو برای نجات یا پای خودش برذن و جنازش تحویل دادن فکرکنن بزارن تو محل زندگیشون بمونن بهتره
نظر شما
ادامه