کد خبر: ۵۲۱۰۹
 

دستگاه مراقبت Petpresso ، هوشمندانه عادت‌های غذایی و آشامیدنی گربه خانگی را کنترل کرده و در صورت تشخیص هرگونه بیماری یا تغییر در میزان اشتها و تغذیه حیوان هشدار می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران، این فناوری که اولین دستگاه مراقبت از حیوان خانگی در جهان بشمار می‌رود، سلامتی گربه را تحت کنترل گرفته و به کمک حسگرهای وزنی، رژیم غذایی متناسبی را به وی ارائه می‌دهد. تنها کافی است کاربر میزان غذا و آشامیدنی متناسب را درون فیلدهای هوشمند قرار داده و بدون نگرانی خانه را ترک کنند. کاربر به کمک اپلیکیشن نصب شده این فناوری در تلفن همراه خود، میزان غذای خورده شده و همچنین تعداد وعده‌هایی که به فیلدهای هوشمند نزدیک شده را تحت کنترل گرفته و مشکلات سلامتی وی را براحتی تشخیص می‌دهد. این سیستم بر تمامی عادات غذایی گربه نظارت کرده و وجود بیماری در وی را تشخیص می‌دهد.

این دستگاه مراقبت به کمک یک میکروکنترلر و ماژول وای فای به یک سرور ابری و همچنین یک اپلیکیشن متصل شده و وضعیت سلامت گربه را مدیریت کرده و اطلاعات و داده‌های حاصله را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این فناوری با بهره‌گیری از سنسورهای وزنه‌برداری میزان غذای باقی مانده در ظرف را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات و داده‌های حاصله را به‌صورت نمودار به کاربر ارسال می‌کند.

مدل آماری ثبت شده، رفتارهای غیرمعمول در تغذیه گربه را به نمایش گذاشته و هشدارهایی را به کاربر ارسال می‌کند. به این ترتیب کاربر می‌تواند بدون هیچ نگرانی و حتی از راه دور وجود هرگونه مشکل در سلامتی حیوان خانگی خود را تشخیص دهد. در حقیقت کاربر به کمک این سیستم یک برنامه غذایی متعادل را برای گربه خود ایجاد کرده و میزان مصرف غذا و آشامیدنی آن را در طول هفته مورد ارزیابی قرار می‌دهد. به محض وجود هرگونه تغییر در اشتهای حیوان و وجود علائم بیماری، این فناوری هشدار داده و کاربر می‌تواند به کمک داده‌های ثبت شده به دامپزشک مراجعه کرده و سلامت گربه را تضمین کند.

 

نظر شما
ادامه