کد خبر: ۵۲۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: امسال برای اولین بار در استان در راستای مبارزه با بیماری‌های بخش طیور، دامپزشکی لرستان اقدام به خدمات پیشگیرانه به‌صورت کاملا رایگان در مزارع سنتی استان کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر زینب محمدخانی» اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه‌ای که در حوزه آنفلوانزای پرندگان در سراسر کشور انجام‌شده طی 18 ماه گذشته شاهد آسیب جدی در این بخش نبوده‌ایم.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری نیوکاسل مهم‌ترین خطر در حوزه طیور کشور است، افزود: این بیماری واگیردار و عفونی بوده و در صورتی‌که به‌خوبی مدیریت نشود می‌تواند آسیب جدی به مزارع صنعتی و سنتی مرغ در سطح استان وارد کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: دامپزشکی کشور در حال تولید یک واکسن جدید در حوزه طیور با خواص درمانی بهتر بوده که این واکسن در آینده‌ای نزدیک جایگزین نسخه قدیمی می‌شود.

محمدخانی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در استان در راستای مبارزه با بیماری‌های بخش طیور دامپزشکی لرستان اقدام به خدمات پیشگیرانه به‌صورت کاملاً رایگان در مزارع سنتی استان کرده است ضمن اینکه تا به امروز گزارشی در حوزه بیماری در مرغداری‌های صنعتی و سنتی استان نداشته‌ایم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
یک سری به مرغداریهای خرم آباد بزنید تا متوجه خسارات به مرغداری ها شوید. برای مثال مرغداری آقای ا........ی که یک گودال به اندازه کل شهر حفر کرده و تلفات در این گودال معدوم می شود.
نظر شما
ادامه