کد خبر: ۵۲۸۵۴

سریع ترین مورچه جهان با سرعت خارق العاده ۸۵۵ میلیمتر به ازای هر ثانیه حرکت می کند. این مورچه حتی از رکورددار سریع ترین دونده جهان نیز، سریع تر حرکت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، سریع ترین مورچه دنیا می تواند در هر ثانیه ۱۰۸ برابر طول بدن خود حرکت کند.

این حشره «مورچه صحرایی نقره ای» (Saharan silver) نام گرفته و سرعت آن در مقیاس انسانی معادل دویدن با سرعت ۳۶۰ مایل بر ساعت محاسبه شده است.

سرعت این موجود کوچک نسبت به بدنش از سرعت یوزپلنگ (نسبت به بدنش) بیشتر است. مورچه صحرایی نقره ای با ۶ پای کوچک خود با سرعت خارق العاده ۸۵۵ میلیمتر به ازای هر ثانیه حرکت می کند.

این مورچه می تواند در هر ثانیه ۵۰ قدم بردارد. این در حالی است که «اوسین بولت» سریعترین دونده جهان و رکورد دار دو ۱۰۰ متر در هر ثانیه ۴ قدم برمی داد.

جالب آنکه مورچه مذکور در یکی از گرم ترین نقاط کره زمین (صحرای آفریقا) زندگی می کند. این گونه جانوری هنگامیکه دمای شن های صحرا به ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد، از لانه های خود بیرون می آیند و سراغ جسد حیوانات مرده می روند.

موهای نقره ای روی پشت آنها مانند یک آفتابگیر عمل می کند و اشعه های خورشید را منعکس می کند به این ترتیب گرما را از خود دور می کند.

هارالدولف  مولف پژوهش درباره این مورچه می گوید: حتی میان مورچه های صحرایی، مورچه های نقره ای بسیار جالب هستند. ولف و همکارانش طی سفری به تونس این موجودات را بررسی کرده اند.

منبع: دیلی میل

 
نظر شما
ادامه