کد خبر: ۵۳۲۰

حکیم مهر - خبرگزاری فارس نوشت : در پی بروز بیماری مشمشه در باغ وحش تهران و در قرنطینه قرار گرفتن آن، برخی مسئولان به دنبال باز کردن باغ وحش هستند.

پس از اعلام گزارش آزمایشات ببر ماده مبنی بر ابتلا به بیماری مشمشه از سوی کشور آلمان، سازمان محیط زیست امروز با ارسال نامه‌ای از دامپزشکی خواست تا علت ابتلا به بیماری مشمشه را نیز به صراحت مطرح کند.

از آنجایی که یکی از راه‌های ابتلا به بیماری مشمشه گوشت تک سمی‌ها است، معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست طی نامه‌ای از دامپزشکی خواسته تا پس از بررسی‌ها اعلام کند که ابتلا ببر ماده به بیماری مشمشه به دلیل گوشت بوده یا از طریق حیوان به حیوان منتقل شده است.

سازمان دامپزشکی درباره کنترل و نظارت بر تغذیه داده شده به حیوانات باغ وحش از جمله ببرهای وارداتی مسئول است این درحالی است که همچنان مسئولان دامپزشکی از پذیرفتن کوتاهی‌های صورت گرفته درباره ببرها و سایر حیوانات باغ وحش شانه خالی می‌کنند.

بر اساس گفته‌های مسئولان محیط زیست ببرهای روسی زمانی که به ایران تحویل داده شده سالم بوده‌اند بنابراین سازمان محیط زیست بر اساس وظیفه نظارتی از سازمان دامپزشکی خواسته تا علت ابتلا به بیماری مشمشه را به صراحت اعلام کند.

یکی از ببر‌های وارداتی، 12 شیر و شغال به دلیل بیماری از بین رفته‌اند. بر همین اساس نگرانی از بابت تلف شدن سایر حیوانات وجود دارد.

از سوی دیگر با توجه به فرار رسیدن ایام تعطیلات عید مسئولان باغ وحش و سازمان دامپزشکی با تهیه صورت جلسه‌ای به دنبال باز کردن باغ وحش تهران هستند.

یکی از مسئولان محیط زیست در این زمینه اعلام کرد: تازمانی که علت ابتلا شدن حیوانات به بیماری مشمشه محرز نشود، به هیچ وجه این اجازه داده نمی‌شود چراکه حفظ سلامت شهروندان تهرانی و سایر بازدیدکنندگان در اولویت قرار دارد.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه