کد خبر: ۵۳۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: سهمیه دارو و واکسن ۱۲ مرکز دارویی و درمانی دام در این استان امسال تامین شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر زینب محمدخانی» روز سه شنبه بیان کرد: امسال به منظور کنترل بیماریهای دامی ۱۰ مورد پروانه واکسیناسیون دام و طیور در این استان صادر و بیش از ۳۰ مورد نظارت بر مراکز دارو و درمانی انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۴۵ مورد نظارت بر تولید محصولات شرکت های داروسازی در سطح استان انجام شده و با اخذ یک مورد پروانه شرکت پخش منطقه ای دارو در استان موافقت شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: امسال همچنین ۲ مورد موافقت اولیه با شرکت های دانش بنیان جهت تولید داروهای دامی در استان صورت گرفته است.

به گفته وی به همین منظور تاسیس یک شرکت بازرگانی واردات و پخش سراسری دارو در استان مورد موافقت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳ مورد پرونده تخلف در حوزه دارویی به نظام دامپزشکی استان ارجاع شده است، ادامه داد: سه مورد پرونده به اداره تعزیرات معرفی شده است.

محمدخانی با تاکید بر اینکه راه اندازی سیستم پیش سرد در کشتارگاه های استان امری ضروری است،تا کنون ۷۴۰ لاشه دام غیرقابل مصرف  و ۳۸ هزار و ۱۹۴ لاشه طیور غیر قابل مصرف در استان معدوم شده است.

همچنین محمدخانی با بیان اینکه در سال های پیش دام در ایران هویت نداشت و نقل و انتقال با پلاک کوبی انجام می شد، اظهار داشت: تاکنون دام در ایران پلاک شناسنامه ای نداشت که اکنون با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی اقدام به هویت دار کردن دام ها شده است.

وی با بیان اینکه دامداران باید در این راستا تعداد دام را اعلام و با همکاران جهاد کشاورزی جهت هویت دار شدن دام ها همکاری های لازم را داشته باشند، ادامه داد: تلاش می شود تا پایان سال ۹۸ این طرح در استان اجرایی شود.

محمدخانی تاکید کرد : در آینده غرامت های تلفات دامی طبق شناسنامه آنها انجام می شود.

حدود چهار میلیون راس دام سبک و ۳۰ هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
پلاک کوبی فقط مایه دردسره
نظر شما
ادامه