کد خبر: ۵۳۴۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از عملیاتی شدن طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» اظهار کرد: امسال طرح واکسیناسیون طیور روستایی عملیاتی شده به گونه‌ای که فاز اول آن به پایان رسیده و فاز دوم آن نیز، در حال اجرا است. اقدامات پیشگیرانه ما برای مقابله با بیماری نیوکاسل نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و در سطح روستاها برای اولین بار واکسیناسیون طیور روستایی را در کل مناطق کشور عملیاتی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: چند سال گذشته هم طرح واکسیناسیون طیور روستایی اجرایی شده بود اما امسال این طرح به صورت هدفمند، سازماندهی شده و رایگان در کل کشور اجرا می‌شود.

ماکنعلی با بیان اینکه وضعیت بیماری نیوکاسل همانند سابق بوده و تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است، گفت: در گذشته ثبت رخدادهای بیماری نیوکاسل توسط بخش خصوصی انجام نمی‌شد، در حالیکه اکنون اجازه ثبت رخدادهای بیماری نیوکاسل به بخش خصوصی داده شده است.

وی افزود: وقتی کشور از نظر بیماری نیوکاسل پاک شده باشد، در واقع امنیت زیستی ارتقاء پیدا کرده است. اکنون در مواردی بیماری نیوکاسل در داخل کشور وجود دارد اما تفاوت معناداری از نظر تعداد کانون این بیماری نسبت به سال گذشته نداشته‌ایم.

ماکنعلی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در رابطه با بیماری نیوکاسل، بحث تامین امنیت زیستی به اضافه واکسیناسیون است، اظهار کرد: پیشنهاد ما به مرغداران گوشتی در سطح کشور این است که برنامه ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی به استان‌ها و طرح واکسیناسیون را رعایت کنند.

برخی از مرغداران به واکسیناسیون اعتقادی ندارند و برخی دیگر نیز، واکسیناسیون را به صورت کامل انجام نمی‌دهند به همین منظور این مرغداران باید رعایت موازین امنیت زیستی و اجرای برنامه کامل واکسیناسیون برای کنترل بیماری نیوکاسل را مورد توجه قرار دهند.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
1
اصطلاح "تفاوت معنی دار" یک اصطلاح علمی میباشد و در زمان استفاده از آن باید به طور کامل توضیح داده شود که چه طور به این نتیجه رسیده اند؟
...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
علاوه بر این تفاوت در تعداد اصلا به درد نمیخورد، تفاوت در نسبت و درصد مهم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
1
"وقتی کشور از نظر بیماری نیوکاسل پاک شده باشد، در واقع امنیت زیستی ارتقاء پیدا کرده است"، نتیجه گیری جالبی است
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
اقای دکتر به عنوان معاون بهداشتی سازمان عريض و طویل دامپزشکی لطف کنند نظارت کنند ببینند هدف از تمدید پروانه ها چیست؟ چرا سطح بهداشتی مرغداری های قدیم ارتقا نمیابد همین باعث بروز بیماریهاست. استفاده از خوراک غیر اماده در داخل مرغداریهاو اقدام منفعلانه از سوی ادارات کل. مشکلاتی اند که با نسخه های فعلی حل نمیشوند
نظر شما
ادامه