کد خبر: ۵۴۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان گفت: کشتارگاه جدید و در حال ساخت این شهرستان اکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد غیاثی» با بیان اینکه کشتارگاه جدید تویسرکان از ۹۰۰ مترمربع زیر بنا برخوردار بوده و برآورد اعتبار کامل برای راه اندازی آن بیش از چهار میلیارد تومان است، افزود: اگر تسهیلات بانکی مورد نیاز سرمایه گذار این طرح براساس تفاهم قانونی صورت گرفته به موقع پرداخت شود، در نهایت تا شش ماه آینده شاهد راه اندازی این کشتارگاه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کشتار مورد نیاز شهرستان تویسرکان در هر روز به صورت میانگین، ۷۰ رأس دام سبک و هفت رأس دام سنگین است، بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به مراجعه متقاضیان از شهرهایی مانند کنگاور، فیروزان و روستاهای مابین آنها پس از راه اندازی کشتارگاه جدید تویسرکان، تعداد کشتار دام سبک در هر روز به ۱۰۰ رأس و کشتار سنگین به ۱۰ رأس برسد.

غیاثی با بیان اینکه با آغاز به کار این کشتارگاه شاهد اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۱۰۰ نفر خواهیم بود، مطرح کرد: در حال حاضر کشتار دام سبک و سنگین مورد نیاز تویسرکان در کشتارگاه صنعتی ملایر انجام می شود که پس از قرار گرفتن به مدت ۲۴ ساعت در مرحله پیش‌سرد به قصابی ها و مراکز عرضه گوشت شهرستان منتقل می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انجام کشتار دام مورد نیاز تویسرکان در ملایر موجب افزایش قیمت گوشت در تویسرکان نمی شود؟ تصریح کرد: هزینه های حمل و نقل دام های زنده که از میدان های دام تویسرکان و ملایر خریداری و به کشتارگاه ملایر و سپس قصابی های تویسرکان منتقل می شوند، در مجموع منجر به افزایش کمتر از ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت گوشت می شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان بیان کرد: در حال حاضر دام های کشتار شده در کشتارگاه صنعتی ملایر توسط ماشین های استاندارد و یخچال دار و برخوردار از کد رهگیری و با نظارت دقیق به شهرستان تویسرکان منتقل می شوند.

وی افزود: عرضه گوشت در قصابی ها و مراکز عرضه گوشت در شهرستان تویسرکان با توجه به کد رهگیری سازمان بازررسی و اطلاعاتی که به صورت آنلاین توسط گوشی های تلفن همراه و توسط بازرسان به مقام های مسئول داده می شود، رصد می شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان در پایان تأکید کرد: هیچ موردی از عرضه گوشت بدون لیبل و مهر تأیید بهداشت و سلامتی گوشت در شهرستان تویسرکان، گزارش و ثبت نشده است.

کشتارگاه قدیمی شهرستان تویسرکان به علت واقع شدن در یک منطقه مسکونی و ایجاد مشکلات متعدد بهداشتی و فنی، سال گذشته تعطیل شد و کشتار مورد نیاز این شهرستان تا زمان راه اندازی کشتارگاه جدید در کشتارگاه صنعتی دام ملایر انجام می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
1
اسم رئیس اداره تویسرکان دکتر میثم قیاسی است نه محمد غیاثی!
نظر شما
ادامه