کد خبر: ۵۴۴۶۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
 
 

حکیم مهر: «اسکان نيوز» در گزارشی با عنوان «باند حجتی به دنبال لابی در دولت برای تسلط مجدد بر وزارت جهاد کشاورزی» نوشت:

در حالی که گمانه زنی های اولیه برای انتخاب وزیر جدید جهادکشاورزی، از بین اسامی نام آشنای این حوزه مطرح است اما به یکباره نام «نوری قزلجه» با لابی گسترده حلقه یاران محمود حجتی برای این پُست، مطرح شده است. گفته می شود خلیل آقایی پس از آزادی با وثیقه از زندان، با همراهی عده ای در جهاد کشاورزی، با جدیت در حال لابی در دولت هستند تا این تلاش ها به ثمر برسد. آگاهان معتقدند در صورت معرفی نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس در روز مراسم رأی اعتماد باید موضوعاتی را که می خواستند در جلسه استیضاح حجتی مطرح کنند، با شفافیت بیان کرده و در راستای منافع ملی و مبارزه با فساد قدمی کوتاه نیایند .

به گزارش  اسکان نيوز، در حالی که گمانه زنی های اولیه برای انتخاب وزیر جدید، از بین اسامی نام آشنایی همچون احمدعلی کیخا، خداکرم جلالی، عباس کشاورز و حتی ربیع فلاح جلودار و حمیدرضا عدل مطرح بود و حتی منابع موثق، عباس کشاورز را به عنوان گزینه نهایی رئیس جمهور برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی کردند اما به یکباره نام نوری قزلجه با لابی گسترده حلقه یاران محمود حجتی مطرح شد. آنچه مسلم است اینکه در صورت معرفی نوری به عنوان وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس در روز مراسم رأی اعتماد، موضوعاتی را که می خواستند در جلسه استیضاح حجتی مطرح کنند، باید آن موارد را با شفافیت در پیشگاه ملت ایران بیان کنند .

پس از فرار محمود حجتی از استیضاح در مجلس و پاسخگویی به افشاگری هایی که قرار بود از سوی برخی نمایندگان در روز استیضاح صورت بگیرد، عباس کشاورز به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد. کشاورز که حمایت عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و خانه کشاورز را دارد دست به تغییراتی گسترده در وزارتخانه زد و در گامی مهم، علی اکبر مهرفرد معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی را کنار گذاشت؛ فردی که اتهامات مالی گسترده ای را به دنبال خود دارد. همچنین او، محمود بصیری مدیرکل دفتر وزارتی را نیز برکنار کرده تا دو تن از یاران محرم اسرار محمود حجتی برای همیشه از این وزارتخانه حذف شوند .

هر چند برخی سعی دارند عزل این دو را با موضوعاتی همچون بازنشستگی پوشش دهند؛ اما آنچه محرز است اینکه مهرفرد سال ها پیش به سن بازنشستگی رسیده بود و تصمیم گیران نظام از مدت ها قبل، دستور برکناری او را صادر کرده بودند و البته پرونده رسیدگی به تخلفات وی نیز همچنان مفتوح است .

پیشتر، خلیل آقایی یکی دیگر از معاونان حجتی  و رییس سازمان جنگل ها،مراتع وآبخیزداری نیز به جرم ارتشا بازداشت شد که اخیراً با قرار وثیقه موقتاً از زندان مرخص شده و در مراسم تجلیل از حجتی در وزارت جهادکشاورزی نیز حضور یافته است؛ همان مراسمی که در آن معاون اول رئیس جمهور، بر سلامت کاری حجتی تأکید کرد؛ ولی اشاره نکرد چرا بیش از 60 مدیر زیرمجموعه حجتی در زمان وزارتش به دلیل انواعی از جرایم مالی بازداشت شده اند .

علیرغم تمامی این بازداشت ها و اخراج حلقه یاران حجتی در وزارت جهاد کشاورزی، اما همچنان دو تن از هم پیمانان او در وزارتخانه حضور دارند. محمدعلی جوادی قائم مقام وزیر در امور مجلس و فتاح الجنان مشاور وزیر که نسبت خانوادگی با حجتی نیز دارد. این دو نفر همچنان در وزارتخانه حضور دارند و هنوز عباس کشاورز تصمیمی برای تعیین تکلیف آنها نگرفته است .

چندی پیش نیز آقازاده محمدعلی جوادی، به دلیل اتهامات مالی در زد و بندهای یکی از شرکت های اقماری وزارت جهاد کشاورزی، بازداشت شده بود؛ همان زمان مدیرکل "شرکت پشتیبانی امور دام" نیز بازداشت شد؛ مدیرکلی که به نقل از منابع مطلع، افراد زیادی را با رانت در آن شرکت استخدام کرده بود .

منابع خبری به  اسکان نيوز اطلاع داده اند که اینروزها خلیل آقایی پس از آزادی از زندان، با همراهی فتاح الجنان و محمدعلی جوادی با جدیت در حال لابی در دولت هستند تا غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود .

نوری قزلجه در حال حاضر معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی است و تا آخرین روز حضور حجتی در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مشاور او در وزارتخانه مستقر بوده است. نوری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بستان آباد در استان آذربایجان شرقی بود .

حال باید دید خط مبارزه با فساد چگونه می تواند از شکل گیری دوباره باند تخلف در وزارت جهادکشاورزی به عنوان مهم ترین وزارتخانه تهیه و تولید غذای مردم، جلوگیری کرده و اجازه ندهد که این باند دوباره قدرت را در دست گرفته و خط فکری گذشته دوباره بر این وزارتخانه حاکم شود .

خط فکری که سال هاست با چنبره زدن بر این وزارتخانه، "سازمان جنگل ها؛ مراتع و آبخیزداری را نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های این وزارتخانه درگیر کرده و با تحمیل روسای کاملا بی ربط و غیرمتخصص به این سازمان حفاظتی منابع طبیعی، مهم ترین ثروت ها و ذخیره گاه های طبیعی کشور را با بحران های جدی مواجه کرده است .

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
2
7
به امید روزی که اقایان ............. و ............... پایشان از وزارت خانه قطع شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
1
10
باند یعنی چی؟
در حکومت اسلامی، باید مالک اشتر باشی و با عهدنامه مالک اشتر حکمرانی کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
6
شک نکنید دوباره یک تیم از مهندس حجتی بر کرسی وزارت می نشینند چون این افراد از حضور مهندس کشاورز در وزارتخانه احساس خوبی ندارند و با معرفی ایشان باید وسایل خود را جمع کنند ولی دست از لابی ها خود تا ثانیه اخر برنخواهند داشت.
مهشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
3
ای داد بیداد!!!!
به یاد دیالوگ ماندگار فیلم مادر علی حاتمی افتادم
" (ملت) مردند از بس که جان ندارند."
...................
در بین اسامی وزرای پیشنهادی هم برخی مفسدین دیده می شوند که در ایام مسئولیتشان وقیحانه، ثروت ملت رو به تاراج بردند.گویا دیگر امیدی به اصلاح امور نیست!!!
غریب غریبستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
2
جالبتر اینکه از مسند دولتی ناامید میشوند بسرعت خودشان راکاندیدا نمایندگی مجلس میکنند و بعدش از سوابقشان در پستهایی که داشتند و بقدر کافی درخشان بوده اصلا اسمی نمیبرند که مبادا دستگاههای نظارتی به عمق فجایع ایجاد شده توسط ایشان پی ببرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
4
1
حکیم مهر عزیز . من به جز آقای حجتی هیچکدام از این بزگواران را نمی شناسم . اما به نظرم اینطور خبر گذاشتن روی هم خوب نیست که هرچی یک سایت خبر دیگر چه درست و چه نادرست روی خروجیش میگذاره، شما هم عینا انعکاس بدید. شاید اونا منظور ی داشته باشن که اصلا برای حوزه دامپزشکی مهم نباشد.. مطمئن باشید کسی که به این شکل می نویسد خودش هم گزینه دارد. حداقل من خیلی دوست دارم حکیم مهر وارد اینگونه ماجرا جویی ها که اداب اجتماعی کافی در آن رعایت نمیشه وارد نشه و یا خلاصه ای از قسمت های محترمش را بنویسد و خبر تکمیلی را بصورت آدرس لینک خبری برای علاقه مندان پایین خبر بگذارد. ما دامپزشکیم و وقتی شخصی از بیرون وارد این سایت می شود بایدجایگاه تخصصی بودن حرفه ما به لحاظ حرفه ای و اجتماعی بصورت کامل احساس کند. دوستدار صمیمی شما
متفکر.
|
Sweden
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
1
بابا اینو ببرید یه کار دفتری تو دفترفنی بهش بدید دست ازسروزارت کشاورزی برداره کشاورزی دامپروری وخصوصا دامپزشکی را منهدم کرد رفت پی کارش حتی تعرفه های ازسال 96 مانده دامپزشکی را یه امضا خشک وخالی نکرد سختی زندگی دامپزشکان با تعرفه چندرغاز بردوش این است.
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
1
3
در حال حاظر کشاورز گزینه مناسبی است .
ولی بعید به نظر می رسد که باند حجتی اجازه ماندن به ایشان بده .
اقای مهندس کشاوز لطفا باند اصفهانی ها در وزرات خانه را متلاشی کنید.
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
درود و سپاس بر گزینه های پیشنهادی...
حسین ترابی
|
Singapore
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
2
1
گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هرآنکه هست گیرند!
گویا حکیم مهر و دوستان نمی دانند که چه کسانی در راس حلقه قرار دارند که مهندس حجتی با انهمه حرف و حدیث سال ها وزیر کشاورزی باقی مانده و در روز استیضاح توسط مجلسی که در راس امور نیست ناگهان به پست محافظت شده مشاور انتخاب شده و جبرا بعنوان مشاور رئیس جمهوری با شناختی که ناشی از سال ها ریاست بر امور کشاورزی و دامی این کشور دارد بی تردید هم خط و حرف شنو ها را توصیه کرده و نام خواهد برو و مگر اصلا کسی در اطراف شان مانده که غیر از آنان اندیشیده و عمل کند؟! اینقدر ساده اندیشی فقط از ما دامپزشکان برمی آید که فرق زیادی بین چند وکیل یا مشاور و مدیر و معاون مشغول بکار تا ۱-۲ ماه پیش می دانیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
1
2
نصرالله محمودزاده در کانال تلگرامی خود نوشت:

به مراسم نکوداشت دوست دوران جهادم رفتم؛ حجتی؛ وزیر مستعفی جهاد کشاورزی.

کلیپ‌ها‌ نشان می‌دادند که او هم مردمی است، هم رهبری قبولش دارد، هم دولت و هم مجلس پنهان.

این سؤال در سالن طنین انداخت: اگر همه راضی، پس چرا مجلس او را با استیضاح منتهی به استعفا ذبح کرد؟

همه آمده بودند، از مردان پایدار جنگ اقتصادی این دولت تا شکارچیان دولت پایداری ۱۴۰۰.

پزشکیان از مجلس ظاهرا در رأس امور آمده بود تا از پشت پرده‌ی استیضاح رونمایی کند. نترسید و گفت که مجلس با حجتی نامردمی کرده. گفت که حجتی اهل معامله با نمایندگان نبود.

دیگری گفت که چند بار از نزدیک شاهد بودم مقام معظم رهبری فرمودند، «من به حجتی ارادت دارم و وزیری لایق است».

و شاید استیضاح از همان جا در دستور کار دولت پنهان قرار گرفت؟

(خدایا؛ مردم و مقام معظم رهبری را از شر این جماعت کاسه‌ی داغتر از آش مصون بدار.)

جهانگیری، معاون اول روحانی ناپرهیزی کرد و گفت که حجتی حوصله ندارد وارد دعوای مجلس بر سر لحاف ملانصرالدین شود. نگفت که دیگر حنای دولت ‌برای دفاع از وزرای پاکدست رنگی ندارد.

اما نگفت که بعضی از مجلسی‌ها حاضرند برای تایید صلاحیت خود از شورای نگهبان عربی هم برقصند، چه رسد به استیضاح حجتی‌ها.

نگفت که در نماز جمعه از امام‌ جمعه‌ی کهنسال خواهان برکناری وزیر پیر و خسته شدند.

نوبت به زنگنه رسید و گفت؛ «من به این جنگ اقتصادی با استکبار جهانی و کاسبان داخلی ادامه خواهم داد، هر چند قلیل باشیم. تکریم از حجتی، تکریم از عشق به انقلاب است. شاید کمبود گندم با واردات جبران شود، اما عزت و شرف کشور و شهدا وارداتی نیست. خانواده‌ی حجتی یک گروهان موفق جنگ بود».

زنگنه انگار خود را برای نبرد آخر مهیا می‌کند.

حجتی اما با دلی آرام و قلبی مطمئن حرف زد؛ با رزومه‌ای پر و پیمان در دولت‌های پرفراز و نشیب؛ سخت‌کوش در چند دوره‌ی وزارت، خودکفایی در گندم و ساخت سد کرخه. نگاهش اما می‌گفت؛ به احترام حفظ حرمت نظام و شهدا، در سکوت گذاشتم و گذشتم. چه حجب و حیایی در چهره‌اش می‌دیدی؛ درست شبیه شهدای خانواده‌ی حجتی.

این نکوداشت اما یک پیام داشت؛ تلقین به حجتی که تو خسته شدی. او اما خسته نبود، دلش از نامردمی‌‌ها شکسته بود.

من از همان سالن که آهنگ درام سرنوشت کشاورزی را می‌شنیدم، هلهله و پایکوبی خیمه‌گاه دشمن را نیز می‌شنیدم. چقدر راحت فرماندهان جنگ اقتصادی از پشت به دست خودی خنجر می‌خورند. با استیضاح دو وزیر دیگر، دولت تا حد لیگ دسته سوم سقوط خواهد کرد، تا به حدی که دیگر مربی‌گری استراماچونی هم کارساز نباشد.

بله‌؛ رسم سیاست چنین است.

وقتی از سالن بیرون می‌آمدم، دعا کردم: «خدایا، حجتی‌ها را ‌پاکیزه بپذیر.»

این دعا متعلق به شهید باکری است که وقتی به او‌ دستور دادند از شرق دجله برگردد، او تمام‌ پست و مقام خود را در دجله انداخت و در شأن و منزلت عزت و شرف کل آذربایجان در کنار عاشورایی‌ها جنگید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
1
سلام.متاسف برای همه کسانی که نحو مدیریت یک شخص را با شخصیت آن فرد اشتباه می گیرند و تلاش می کنند که شخصیت را بر مدیریت برتر نشان دهند.
در حوزه دام و دامپزشکی جناب آقای حجتی ،ظلم های بیشماری روا داشتند و سلامت مردم و معیشت روستاییان را با بحران مواجه کردند.
حق واکسیناتورهای دامپزشکی را نادیده گرفت و معیشت دامپزشکان چه در بخش دولتی و چه خصوصی نادیده گرفت.
افراد نالایق زیادی را به پستهای مدیریتی گمارد و رفت.
در وزارت خانه باند اصفهانی ها را راه اندازی نمود و رفت.
در حوزه دام و دامپزشکی هیچ برنامه ای ارایه نکرد و رفت.
.........ی واردات گوشت و نهادهای دامی را راه اندازی کرد و رفت.

خداوند داوری خواهد کرد که ایشان خدمت کرد یا .......
نظر شما
ادامه