کد خبر: ۵۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل گفت: تقویت نظارت قرنطینه‌ای دامپزشکی در قالب طرح هجرت بر عهده‌ نیروهای بسیجی گذاشته شده است.

حسین نظری در جلسه ستاد طرح هجرت شهرستان آمل با بیان اینکه در فرآیند صدور مجوز فرآورده‌های دامی فصل جدیدی گشوده شده است، افزود: این تدابیر از زمان شیوع آنفلوآنزای پرندگان آغاز شده است و براساس آن نیاز به مراقبت‌های مقتدرانه احساس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون براساس این تدابیر مراقبت‌های شدیدتر اعمال می‌شود، گفت: از نیروهای بسیجی در قابل طرح هجرت به منظور تقویت نظارت قرنطینه‌ای استفاده می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی آمل با تأکید بر اینکه در مبادی ورودی و خروجی استان نیروهای بسیجی برای کنترل ورود و خروج فرآورده‌های دامی مستقر شده‌اند، اظهار داشت: این نیروها در شش نقطه استقرار یافته‌اند.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح به صورت کشوری قراردادی منعقد شده است که اصل آن در حال نهایی شدن است، گفت: این طرح به صورت آزمایشی در حال اجراست و با نهایی شدن اصل قرارداد به صورت رسمی به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل با اشاره به اینکه در این طرح تمام ضوابط و شرح وظیفه نیروها تعریف شده است، افزود: از اول فروردین و همزمان با آغاز اجرای این طرح عبور و مرور خودروهای حمل مرغ زنده ممنوع شده است و این نیروها براساس دستورالعمل موظف به بازگرداندن این خودروها هستند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای هر چه سریع‌تر این طرح به صورت جامع و نهایی شدن قراردادهای مورد نیاز همکاری بخش‌های مختلف با نیروهای بسیج افزایش یابد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
0
.............. شرايطش اينجوري شده
نظر شما
ادامه