کد خبر: ۵۴۹۳۸

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه زنده با رادیو زاهدان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی برای کاهش مخاطرات و کمک به مردم سیل زده و آمار خسارات دامی در این مناطق پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی حسینی» مدیر کل دامپزشکی استان در مصاحبه زنده با گزارشگر رادیو زاهدان به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات دامپزشکی استان در مناطق سیل زده و همچنین انجام هماهنگی های انجام شده با سازمان دامپزشکی کشور و استان های معین برای تامین دارو، واکسن، سم، مواد ضدعفونی کننده و پایش بیماری پرداخت.

وی تصریح کرد: کارشناسان و اکیپ های این اداره تا کنون با اعزام 35 اکیپ تخصصی و 34 دستگاه خودرو و تجهیزات اقدام به معاینه و درمان بیش از 5 هزار و 500 راس دام، سم پاشی بدن بیش از 4 هزار و 600 راس دام، دفن بهداشتی بیش از 550 راس لاشه، واکسیناسیون بیش از 20هزار و 300 راس دام، بیش از 5 هزار مورد پایش و توزیع حدود 19 لیتر مواد ضدعفونی کننده کرده است.

دکتر مهدی حسینی افزود: طبق مشاهدات بدست آمده از ارزیابی و بررسی خسارات در مناطق سیل زده آمار تلفات دام سبک بیش از 3 هزار و 374 راس و تعداد تلفات در دام سنگین بیش از 396 راس گزارش شده است.

 

نظر شما
ادامه