کد خبر: ۵۵۶۲۱

ساکنان بلوک های ۱۱ و ۱۲ استان ابابو به آژانس خبری اتیوپی گفتند که تجاوز شیرها و حملاتشان به خانه ها امسال بیش از هر وقت دیگری شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سکنه یکی از استان های اتیوپی در ترس و وحشت زندگی می کنند، زیرا گروهی از شیرها در اقلیم گامبیلا در غرب این کشور حیوانات خانگی و دام های شهروندان را شکار می کنند.

شهروندان استان «ابابو» وابسته به اقلیم گامبیلا، شکایت های زیادی را تسلیم دولت کرده اند که مفاد آن حمله شیرها به خانه هایشان می باشد. شکار مخوف شیرها در نزدیکی گامبیلا روز به روز در حال افزایش است.

مسئولان حیات وحش اتیوپی می گویند تمام تلاش خود را برای مقابله با حمله شیرها علیه چهارپایان در مزارع منطقه به کار می گیرند و روش هایی را پیش خواهند گرفت تا شیرها از مردم و دام هایشان دور کنند.

مسئولان برای دور کردن شیرها از گامبیلا جنگل های نزدیک به تجمع این حیوانات را از بین بردند اما این گام موفقیتی را در برنداشت. شهروندان اتیوپیایی که مزارع و دام هایشان مورد حمله شیرها قرار گرفته اند ۳۰ کیلومتر از کمپ ملی گامبیلا که حیوانات کمیاب در آن نگهداری می شود فاصله دارند.

ساکنان بلوک های ۱۱ و ۱۲ استان ابابو به آژانس خبری اتیوپی گفتند که تجاوز شیرها و حملاتشان به خانه ها امسال بیش از هر وقت دیگری شده است.

بنا به گزارش مردم اتیوپی، شیرها در ماه آوریل ۱۴ حیوان مزرعه داران را شکار کرده اند، مردم از دولت و مسئولان زیربط خواسته اند تا به بررسی و حل این پدیده بپردازند، چرا که شیرها پس از شکار دام ها و حیوانات مزرعه داران به انسانها حمله می کنند.

«ادیسو برقا» که دام هایش مورد حمله شیرها قرار گرفته می گوید، حیوانات امروز به دام ها حمله می کنند و دایره حمله خود را گسترش داده و به بشر نیز حمله خواهند نمود بنابراین از مسئولان می خواهیم تا برای این حملات که خطری برای سکنه شده راه حلی بیندیشند.

مسئول گسترش و حمایت حیات وحش کمپ ملی گامبیلا نیز می گوید: باید پژوهش های لازم صورت بگیرد تا بفهمیم چرا شیرها به طرف روستا ها سرازیر شده و به آنها حمله می کنند، او گفت مسئولان قصد دارند تا موجبات مهاجرت شیرها را به منطقه ای دیگر به شکل امن و سالم ایجاد کنند.

مدیریت کمپ می گوید یک گروه ۵۰۰ قلاده ای از شیرها در نزدیکی کمپ گامبیلا زندگی می کنند و تعداد آنها در حال افزایش است. شاهدان عینی می گویند پنج شیر در نزدیکی خانه های مسکونی در چند روز گذشته در حال رفت و آمد بوده اند که خطری جدی برای انسان و حیوانات اهلی مزرعه داران به شمار می روند.

گامبیلا در غرب اتیوپی و در مرزهای جنوب سودان قرار دارد، و مهمترین کمپ های ملی و مناطق حفاظت شده اتیوپی که دربردارنده حیوانات کمیاب است به علاوه تنوع جغرافیایی و محیطی منحصر به فرد در آنجا به چشم میخورد.

منبع: تابناک باتو

 

نظر شما
ادامه