کد خبر: ۵۵۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب طرح ممنوعیت نگهداری حیوانات گفت: تصویب نهایی این قانون در صحن علنی موجب پنهان‌کاری در نگهداری از حیوانات و عدم مراجعه به کلینیک‌های دامپزشکی شده و مشکلات بسیاری به دنبال دارد.

انوشیروان محسنی‌بندپی با اظهار تاسف از تصویب طرح ممنوعیت نگهداری حیوانات در کمیسیون متبوعش، تصریح کرد: تصویب این طرح مشکلاتی را به لحاظ بهداشتی و بیماری‌های مشترک میان انسان و این حیوانات تشدید می‌کند، چراکه برخی ناچار به استفاده از این حیوانات هستند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس ادامه داد: یکسری افراد برای پاسداری و نگهبانی از حیواناتی نظیر سگ نگهداری می‌کنند، حتی در برخی از فرودگاه‌های کشور بعد از گیت این سگ‌ها هستند که با حس بویایی به تشخیص مواد مخدر کمک می‌کنند، اما نمی‌دانم طراحان با وضع چنین قوانینی به دنبال رفع و حل کدام مشکل هستند که نگهداری حیوانات برای مملکت ایجاد می‌کند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت با تاکید بر این‌که ممنوعیت نگهداری از حیوانات سبب افزایش پنهان‌کاری و نگهداری در خارج از انظار عمومی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این صورت دیگر امکان استفاده از کلینیک‌های دامپزشکی وجود ندارد، اگر هم قرار است چنین قوانینی تصویب شود باید مقداری ضعیف‌تر و در راستای نگهداری حیوانات تزیینی باشد نه حیواناتی که به دلایل منطقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محسنی بندپی با اشاره به استفاده از سگ در اغلب روستاهای کشور برای دفاع از گله‌ها، گفت: این افراد مجبور به نگهداری از این حیوانات هستند و به صورت روتین آنها را مورد معاینات در کلینیک‌های دامپزشکی قرار می‌دهند و برای کنترل و جلوگیری از بیماری واکسینه می‌کنند که اگر محدودیت و ممنوعیتی در راستای نگهداری حیوانات ایجاد شود آنها مجبورند به صورت پنهانی این کار را انجام دهند و در صورت بروز بیماری عدم مراجعه به کلینیک‌ دامپزشکی سبب بروز مشکلات جبران‌ناپذیر برای انسان‌ها می‌شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت در خاتمه تاکید کرد: این قانون می‌تواند در راستای نگهداری حیوانات تزیینی که اخیرا توسط برخی خانواده‌ها و جوانان به شکل‌های مختلف مشاهده می‌شود به کار گرفته شود نه کسانی که به علت هوش و ذکاوت این حیوانات در کارهای روزمره آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
من با وجود این که به دلایلی شخصا مخالف نگهداری این حیواناتم از جمله برای رعایت حقوق خود حیوانات ! ولی به نظرم این اقدام کاملا شتاب زده و متاسفانه بدون توجه به جوانب آن گرفته شده است.
دكتر مرتضوي
|
-
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
0
واقعا بر اين مجلس بايد گريست. به جاي حل كردن مشكلات اساسي مردم و كشور .......... است. زورشان به ....... نميرسه به حيوانات گير داده اند. متاسفم
بهروز
|
-
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
0
شرح فوت نابهنگام آريا در اثر آمپول /تقلبی و قصور پزشكي
شرح فوت نابهنگام آريا در اثر آمپول چيني/تقلبی و قصور پزشكي

همه ي ما دوست داريم خاطرات خوش فرزندانمان را بياد آوريم و از آن لذت ببريم

،اما من توان مرور خاطراتي كه شايد از بهترين لحظه هاي عمرم با آريا (فرزند5 ساله ام ) بود را ندارم.

هميشه از خداوند فقط آرزوي سلامت خانواده ام را داشتم ،شايد اين ابتدايي ترين خواسته هر پدر و مادري باشد،اما همين هم از ما گرفته شد.

بگذاريد شرح اين مرگ نا بهنگام و عجيب را برايتان بيان كنم.

بدون شك شما هم متوجه خواهيد شد كه آريا ،چقدر بي جهت از دنيا رفت.

...پسرم بهمراه مادرش از اصفهان به اهواز آمدند(پنج شنبه مورخ۲۴/۹/۹۱ ساعت هشت شب) كه يكماه پيش هم باشيم به دلیل اینکه محل كارم اهواز بود. پسرم روز قبل سرما خورده بود و كمي هم سرفه مي كرد گفتيم فردا صبح مي بريم بيمارستان،و همين كار را كرديم و او را به بيمارستان آريا واقع در منطقه كيانپارس اهواز برديم(روز جمعه مورخ ۲۵/۹/۹۱) پزشك عمومي داشتند و دکتر متخصص نبود.

پزشك براي او پني سيلين 6.3.3 و دگزا نوشت و سه نوع شربت برايش تجويز كرد.

همسرم به پزشك گفت كه پسرم به دگزا حساسيت دارد و او يك نوع آمپول ديگري تجویز کرد. بعد از تزريق آمپول پسرم رفته رفته بي حال مي شد و ما فكر مي كرديم درد آمپول باعث شده كه پا هايش بي حس شود بطوريكه تا شب ديگر پاهايش حسي نداشتندو چون روز جمعه بود فرداي آن روز (روز شنبه مورخ ۲۶/۹/۹۱)به بيمارستان ابوذر در منطقه زيتون كارمندي به نزد متخصص اطفال برديم كه ايشان هم ،اظهار داشتند ويروس است و دو شربت دادند و يك آزمايش هم نوشتند و با وجود بي حالي او و اينكه بچه ي 5 ساله در بغلم بود اصلاً دستور بستري او را ندادند.

ساعت 4 بعد از ظهر چون حالش هنوز خوب نشده بود مجدداً به بيمارستان ابوذر برديم كه به علت شلوغي و اينكه حال پسرم بد بود نوبتي به ما ندادند.

بناچار ،راهي كلينيك دي،واقع در منطقه كيانپارس شديم ،بعد از مراجعه آنها هم اظهار داشتند كه ما پزشك اطفال بعد از ظهرها نداريم .

در ادامه در همان منطقه بسراغ مطب دكتر ... (پزشك اطفال) رفتم و از ايشان خواهش كردم كه نوبتي به من بدهند و گفتم حال پسرم خيلي بده و از شدت استرس و اضطراب جلوي ميز ايشان گريه كردم ،وليكن ايشان اعتنايي نكردند و گفتند ببريد پيش همكاران ديگر و گفتند اگر بخواهي ،تا ساعت 12 شب نوبت به شما مي رسد. (ساعت حدود 6 يا 7 بعداز ظهربود).

بناچار ،راهي مطب دكتر ...در منطقه مركز شهر با آن ترافيك و... بعد از يك ساعت و يا بيشتر مارا پذيرفت. دكتر پس از معاينه فرزندم ،در حالي كه او را روي دست جلوي او برديم و بدنش كاملاً سرد و موهاي سرش از شدت عرق خیس و سرد بود، پرسید مگر حمامش كرديد؟گفتيم نه (لازم به ذكر است كه دكتر ابتدا گفتند بستري شود بعد پشيمان شدند و گفتند شايد اونجا هم رسيدگي نكنند). در ادامه توصيه كردند نه،اصلاً دارو نمي خواهد و پس ازاينكه متوجه شد پيش دكتراي ديگر هم برده ايم ،گفتندكه من روند بهبود را در او مي بينم وديگه اينقدر این دكتر اون دكترش نكنيد و دارو هاي قبلي را هم كنار بگذاريد. هنگامي كه مي خواستيم از مطب دكتر بيرون بياييم.دكتر گفت ،بچه رابغل نكنيد،بلكه آن را روي دست ببريد. ما هم با خيال راحت و در حالی که ساعتهاي سختي را پشت سر گذاشته بودیم ساعت نه و نیم شب به خانه آمديم.

چون دكتر سفارش كرده بود به او مايعات ،آب و... داديم.لحظه اي خواب مي رفت و لحظه اي بيدار مي شد تا اينكه ناگهان حدود ساعت دو و نیم نيمه شب از شدت درد ناحيه شكم داد كشيد خواستیم سریع اونو برسونیم بیمارستان که درکمال ناباوری،آريا روي شانه هاي من از دنيا رفت.

سوال من از تمام متخصصان و مردم دنيا اين است.

چرا با وجود علائم ظاهري فرزندم:بي حالي شديد،عرق سرد،موهاي خيس،فشار 8 و اينكه در بغل ما بود و هنگام بيرون رفتن از مطب ،دكتر مي گويد بچه را در بغل نگيريد و روي دست ببريد. آيا نبايد دستور بستري مي داد چه روند بهبودی دید که مارا به خانه فرستاد چه پاسخی برای تشخیص غلط وسهل انگاریش دارد آیا برای بچه خودش هم اینقدر !!!؟؟

ما كه علم پزشكي نداشتیم و با توصيه هاي دكتر ،خيالمان راحت شد،اگر به ما آنقدر اطمينان نمي دادند که فقط یه ویروسه و رسیدگی میکردند فرزند دلبندمان كه وصف خوبيهايش زبانزد عام و خاص بود اينچنين پر پر نمي شد.




مادر و پدر داغديده

gfgfgf
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
…………….. akhe kojaye ghoran neveshte ke sag najes hast , in heyvanat ba eshgh o alaghe ziad jedan koja chenin hesi to yek ensan peyda mishe , sobh ta shab to majles che kar mikonid , ma ke kari be kareton nadarim , ………… age moraghebat va dashtane heyvanat ro mamnoo nakonid , ke chi beshe akhe , in heyvan ro khodatoon be vojod avorde , chetor khoda ba un hame azematesh mige ke baraye namaz khondan va sohbat ba man nabayad sag to khoone bashe akhe kojaye ghoran chenin chizi neveshte , ……………….. ke az sag alaki mitarsan va migan bayad koshte beshe , heyf ke ta hala to omreton mohebate yek heyvan ro nadidin ta befahmid che eshtebhi darid mikoni
………………………………………… good luck
نظر شما
ادامه