کد خبر: ۵۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - صنایع شیر پگاه در اختیار اتحادیه های دامداری و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و صنایع شیر ملزم به فروش حداقل یک واحد فرآوری در هر شهرستان شد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: در جلسه ای که در حوزه تولید شیر و یارانه آن با حضور وزرای بازرگانی، جهاد کشاورزی و صنایع و معادن و همچنین اتحادیه دامداران و تولیدکنندگان فرآورده های لبنی برگزار شد، مقرر شد در هر شهرستان یک واحد فرآوری شیر به اتحادیه ها فروخته شود.

عباس رجایی افزود: در این جلسه دولت موظف به طراحی برنامه ای شد که در راستای آن یک کارخانه شیر که عمدتا باید صنایع شیر پگاه باشد، در اختیار دامداران قرار گیرد تا تعادل بخش تولید و فرآوری رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: با واگذاری کارخانه فرآوری شیر در چهارچوب مقررات موجود، شیر تولیدی تحویل گرفته شده و به فرآورده های لبنی مبدل خواهد شد. با این تفاوت که تولیدکنندگان و دامداران در راس فعالیت کارخانه های فرآورده های لبنی قرار می گیرند.

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند در قانون هدفمندسازی یارانه ها، تغییر شیوه پرداخت یارانه مورد تاکید قرار گرفته است، اما در طول اجرای این قانون، یارانه شیر حذف نخواهد شد بلکه شیوه پرداخت آن تغییر خواهد کرد.

رجایی تصریح کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده مقرر شد، روند گذشته شیر یارانه ای تا شهریورماه ادامه پیدا کند و پس از آن سازوکار اجرایی برای تغییر شیوه پرداخت یارانه توسط دولت ارایه شود.

وی یادآور شد: در این جلسه، اتحادیه دامداران مرکزی برای تولید شیر یارانه ای در شهریورماه اعلام آمادگی کرد.

رجایی تاکید کرد: اتحادیه تولیدکنندگان شیر (دامداران) اعلام آمادگی کرده است تا با در اختیار گرفتن یارانه شیر به جای شرکت صنایع شیر، شیر یارانه ای مورد نیاز مردم را تا شهریورماه تامین کند.

30 درصد یارانه به دامداران پرداخت می شود

رییس کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: در کارگروهی که در کمیسیون کشاورزی تشکیل شد، قیمت واقعی شیر به عنوان ملاک عمل قرار گرفت و مقرر شد قیمت هر کیلوگرم شیر 600 تومان تعیین شود.

وی در ادامه گفت: مقرر شد درصد این رقم به عنوان یارانه مستقیم به دامداران پرداخت شود و مابقی رقم تعیین شده که حدود 400 تومان باقیمانده است، با تدوین تفاهمنامه ای بین صنایع شیر و دامداران تقسیم شود که در این قراردادها سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده نظارت کامل خواهد داشت.

ظرفیت صنایع شیر به 100 درصد می رسد

رجایی همچنین افزود: وزارت صنایع و معادن ملزم شد با تمهیداتی کارخانه های صنایع شیر را که اکنون با 50 درصد ظرفیت کار می کنند، به 100 درصد ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وزارت بازرگانی نیز ملزم شد شرایطی را آماده کند که کارخانه های فرآورده های لبنی بتوانند محصولات خود را در بازارهای منطقه صادر کنند.

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تبريز
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
0
0
مگه .... كه هر روز به يكي شاباش ميكنن ؟! صنايع شير ( پگاه ) دولتيه . اين كار علاوه بر اينكه مثل اعمال خودسرانه سالهاي پيش خلاف قانونه نوعي شيره مالي سر دامداران است.ضمنا مگه پرسنل كارخونجات صنايع شير ...........كه معامله ميشوند............خبرنداره يا ............... .
نظر شما
ادامه