کد خبر: ۵۶۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - رضا ترابی دانشجوی دکترای دامپزشکی و وبلاگ نویس به مناسبت روز جهانی دامپزشکی و نامگذاری سال 2011 به نام سال جهانی دامپزشکی در وبلاگ شخصی خود یادداشتی جالب با عنوان " امسال، سال توست..." نوشته که در اینجا با اندکی تلخیص بازخوانی می‎گردد :

هروقت مطلبی در مورد دامپزشکی توی چنین روزی نوشتم به من گفتن که بهتره به جای این نوشته ها کمی این حرفه را به مردم معرفی کنی!... واقعا" من نیازی به این کار نمی بینم چرا که هستند سایت ها و وبلاگهایی که این کار را می کنند و خیلی بیشتر از من بازدیدکننده دارند...پس بگذارید من از شیوه خودم استفاده کنم ، بگذارید من حرف دل خودم را بزنم:

می خوام باز هم از تو بنویسم و در عجبم که چرا هر وقت قلم را برای تو می چرخانم غروری عجیب وجودم را فرا می گیرد.... برای تویی می نویسم که امسال، سال 2011، سال توست ! هرچند برای من که 5 سال است همه چیزم تویی فرقی ندارد که 2011 باشد یا 2010 یا....

اما می خواهم به تو یادآور شوم که امسال سال توست حتی اگر کسی جز برخی دامپزشکان ندانند!... امسال برایت در کشوری جشن می گیریم که آنهایی که برایت تصمیم می گیرند به آنفولانزای پرندگان، بیماری معمولی تنفسی می گویند! و ما نیمه پر لیوان را می نگریم و می گوییم حتما" نمی خواهند مردم را از آنفولانزا بترسانند!... و فقط تو میدانی که همین نیمه پر لیوان باعث شده بیماری بخش اعظمی از کشور را فرا بگیرد!

امسال سال توست حتی اگر برخی از واکسن های مصرفی دامپزشکی ......... می شوند و بعد ما اینجا از خودمان می پرسیم که چرا علیرغم استفاده از واکسن باز هم حیوانات ما به راحتی بیمار می شوند!

امسال سال توست حتی اگر ما همچنان بر آزمون و خطای خود در مورد ببرها پافشاری کنیم، کاملا" می دانیم که توانایی زنده سازی نسل ببر مازندران را نداریم ولی برای کسب تجارب بیشتر در مورد نگهداری این حیوان هیچ ترسی از کشتن آنها در زندان های تنگ نداریم و با افتخار تمام از آوردن ببرهای بیشتر به ایران سخن می گوییم!

امسال سال توست حتی اگر کسانی که فرق گرگ و سگ و شغال را نمی دانند در مورد حیوانات تصمیم بگیرند .... و سازمانهای مسئول که نام تو را یدک می کشند در سکوتی عجیب نظاره گر تصویب قانونی هستند که به .... من دامپزشک و به هرچه خوانده ام توهین می کند!

امسال سال توست حتی اگر مردمی که دو انسان بیمار و نیمه جان را از بیمارستان به بیابان منتقل می کنند ادعا کنند که بعد از تصویب همان قانون تاسف بار،  از سگهای بازداشت شده(!!!) به درستی نگهداری می کنند!

امسال سال توست حتی اگر انواع خزندگان پرندگان و....  حیوانات در حال انقراض ، جلوی چشم همه خرید و فروش می شوند ولی نمایندگان ما نگران سگهایی هستند که خانه و کاشانه ای دارند و گویی می خواهند که نداشته باشند!

امسال سال توست حتی اگر کشیدن دست نوازش بر سر حیوانی بی گناه و دادن سرپناه به مخلوقی از آفریدگار مهربان را غرب زدگی بدانیم!

امسال سال توست حتی اگر کشتن سگها آن هم در پشت دیوارهای بیمارستان دامپزشکی مرام ما باشد!

امسال سال توست حتی اگر کسی که می خواهد جلوی کشتار بی رویه حیوانات را در دل دانشکده های تو بگیرد، مواخذه می شود و کشتارها همچنان ادامه دارد!

امسال سال توست حتی اگر اساتید دانشکده ات جز تعدادی انگشت شمار هیچ چیزی به دانشجو نمی آموزند که مبادا روزی پا جای پای آنها بگذارند!

امسال سال توست حتی اگر به من نمی آموزند که اخلاق دامپزشکی چیست و من به راحتی و فقط از سر نادانی و عدم شناخت واقعی تو ، با سر بریده شده حیوانات عکس یادگاری می گیرم و چه کسی می داند که مقصر کیست؟

امسال سال توست و من با همه این مشکلات امیدوارم که سال خوبی برای تو باشد ! امسال سال دامپزشکی ست ، همان حرفه ای که به آن افتخار می کنیم!

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سام خانبابایی
|
-
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
0
واقعا حرف دل من و خیلی دیگر از همکارانم بود.
حرفه ای مهجور مانده که حواشی از اصل پیشی گرفته است.
رسولی
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
بنده نکته چندان جالب که نشانگر نیمه پر لیوان باشد در این نوشتار ندیدم و همان گله گذاری های همیشگی و تکیه بر نقاط ضعف (نیمه خالی لیوان) بیش نبود.
رضا ترابی
|
-
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
آقا یا خانم رسولی به عنوان نویسنده این مطلب بر خود لازم دیدم که پاسخ بدهم...به نظر میرسد شما فقط عنوان مطلب و بخش هایی را به صورت ناکامل خوانده اید چون کاملا مشخص است که متوجه منظور نویسنده از نیمه پر لیوان نشده اید! شاید هم کلا در جریان مسائل نبوده اید!
نظر شما
ادامه