کد خبر: ۵۹۱۹

حکیم مهر - یکی از کارشناسان امداد و نجات دپارتمان مرکزی آتش‌نشانی انگلستان اعلام کرد: اکثر فعالیت آتش‌نشانی‌های این کشور صرف نجات حیوانات می‌شود.

«جیم گرین» در ادامه به رسانه‌های رسمی انگلستان، گفت: در سال گذشته میلادی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در اکثر نقاط این کشور در پی نجات حیوانات اعزام شده‌اند، به طوری که آمارها نشان می‌دهد در سال 2010 میلادی ماموران این ایستگاه‌ها 2 هزار و 400 گربه، 2 هزار و 180 سگ، یک‌هزار و 700 اسب، 15 مار، هفت دلفین و یک راکن را که در شرایط بحرانی قرار داشتند، نجات داده‌اند. علاوه بر این، مشخص شد که افراد در شرایط بحرانی تنها نیازمند "نبردبان" آتش‌نشانان بوده‌اند.

وی در ادامه به روزنامه گاردین گفت: یکی از مضحک‌ترین عملیات آتش‌نشانان در سال گذشته مربوط به بیرون کشیدن یک میخ از دیوار یک منزل بود. پیرزنی به ایستگاه آتش‌نشانی خبر داد که یک میخ در دیوار طبقه هشتم آپارتمان محل سکونتش قرار دارد که باعث ناراحتی وی شده است. ماموران هم برای خوشایند این پیرزن به محل رفته و این میخ را از دیوار بیرون کشیدند. همچنین آمارهای دپارتمان مرکزی آتش‌نشانی این کشور نشان داد که طی سه سال گذشته سه میلیون و 500 هزار پوند برای نجات 17 هزار حیوان توسط ماموران این دپارتمان‌ها هزینه شده است.

براساس گزارش دپارتمان مرکزی آتش‌نشانی انگلستان در سال گذشته میلادی آتش‌نشانان ایستگاه‌های مختلف این کشور اقدام به نجات ده‌ها سنجاب، روباه، کبوتر، قو، طوطی، مرغ دریایی و ماهی کرده‌اند. البته هنوز این موضوع که چرا سکنه این کشور نیازی به کمک ماموران آتش‌نشان ندارند، بر مسوولان این دپارتمان پوشیده است، در حالی که مردم انگلستان باید سالانه مالیات استفاده از خدمات شهری و آتش‌نشانی را به دولت بپردازند.

همچنین نجات حیوانات از عملیات امدادرسانی به افراد گرفتار در شرایط سخت و اضطراری پرهزینه‌تر است، به طوری که برای نجات یک گربه که در طبقه دوم یک ساختمان به دام افتاده است، باید 10 مامور آتش‌نشان به محل اعزام شوند و این موضوع 10 هزار پوند هزینه در بر دارد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه