کد خبر: ۶۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - محققان دانشگاه ناتینگهام در تلاش برای تولید دارویی هستند که به رفع مشکلات و ناراحتی‌های آلرژیک ناشی از حساسیت به گربه‌سانان می‎انجامد و این دارو برای افرادی که در صورت تماس با این حیوانات دچار حالت‌های شدید آلرژیک مانند عطسه زیاد و یا علائم خطرناک‌تر مثل حملات شدید آسم می‌شوند کاربرد خواهد داشت.

دکتر امیر قائم مقامی که نقش محوری و اصلی در این مطالعه دارد می‌گوید: بیشتر روش‌های درمانی برای مقابله با این نوع آلرژی معمولا برای تسکین و کاهش علائم پس از بروز حساسیت و به دنبال علامت‎درمانی است اما ما معتقدیم وقتی می‌دانیم در زمان ورود ماده محرک به بدن چه اتفاقی می‌افتد، می‌توانیم زودتر اقدام کرده و در همان ابتدا با آن مقابله کنیم.

دکتر قائم مقامی تصریح کرد که این یافته می‌تواند ظرف 5 تا 10 سال آینده به تولید قرصی برای مقابله با این نوع آلرژی و کمک به میلیونها نفر منجر شود.

گفتنی است ذرات میکروسکوپی پوست و موی گربه از طریق هوا و تنفس وارد بدن می‌شود و وقتی سلولهای سیستم ایمنی بدن بعنوان یک تهدید آن را شناسایی می‌کند باعث بروز مشکلات و علائمی می‌شود، سپس این سلولها علائم هشدار نشان داده و سیگنال‌هایی را به سایر سلولهای ایمنی ارسال می‌کنند تا این سلولها حرکت کرده و به این تهدیدات خارجی حمله ور شوند در نتیجه این اتفاقات و تعاملات علائم آلرژی بروز می‌کنند.

 

 

برچسب ها: آلرژی، دامپزشکی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر عسکرپور
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
0
0
با سلام
مطلب جالبی بود خسته نباشید
در خصوص اقدام شما در رابطه با پرداختن به اشتباهات برخی سایت ها باید بگویم اقدام خوبی است چراکه موجب توجه بیشتر مسئولین امر می شود
با تشکر
نظر شما
ادامه