کد خبر: ۶۰۹۴۰

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، ممنوعیت انتقال دام به استانهای مرزی فقط برای دام سنگین و با در نظر گرفتن یکسری شرایط لغو شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «محمدصادق یزدان شناس» مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، افزود: جابجایی و انتقال دام سنگین به استانهای مرزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی استان مجاز شده و پس از درخواست متقاضی به سازمان جهاد کشاورزی استان مرزی (استان مقصد) برای انتقال دام، مدارک و مستندات متقاضی از جمله، داشتن پروانه بهره برداری و پروانه بهداشتی معتبر، مورد بررسی و در صورت تایید، نسبت به معرفی دامدار به اداره کل دامپزشکی استان اقدام می شود.

یزدان شناس تصریح کرد: صرفا در صورتی که استان بوشهر به عنوان استان مقصد جابجایی دام باشد، مستندات دامداری باید به تایید سازمان جهاد کشاورزی استان رسیده و به اداره کل دامپزشکی استان اعلام شود و برای انتقال دام به خارج استان نیازی به تایید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیست.

وی ادامه داد: درخواست متقاضی برای حمل دام زنده از دامپزشکی استان مبداء به استان مقصد نیاز ارسال و مجاز بودن واحد مقصد مورد استعلام و تایید قرار گرفته و مجوز حمل صادر می شود.

یزدان شناس افزود: سالانه دامهای سنگین آماده پروار از استانهای دیگر به داخل استان منتقل و پس از پروار و رسیدن به وزن مناسب، در خود استان کشتار و یا به کشتارگاههای خارج از استان منقتل میشوند و لذا استان بوشهر برای انتقال دام آماده پروار به داخل استان به عنوان استان مقصد و برای انتقال دامهای پروار شده به خارج استان به عنوان استان مبدأ در نظر گرفته می شود.

وی گفت: برای انتقال، تعداد دام مورد درخواست بایستی متناسب با ظرفیت واحد باشد و هرگونه ارساال گوساله پروار شده به استان های همجوار به ویژه خوزستان بایستی به مقصد کشتارگاه های مجاز باشد و مالک واحد موظف است پیگیری لازم جهت تاییدیه تخلیه در کشتارگاه مربوطه را انجام دهد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در طی دو دهه اخیر، غالبا واردکننده گوساله آماده پروار و صادر کننده گوساله پروارشده به سایر استان ها بوده است.

  

نظر شما
ادامه