کد خبر: ۶۰۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

شورای عالی مسلمانان اوگاندا به تولید کنندگان و فروشندگان محصولات غذائی که کالاهای غیر اسلامی و حرام خود را با چسباندن برچسب و اتیکت حلال به فروش می‌رسانند، شدیدا اخطار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، اخیراً برخی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های اوگاندا به منظور فروش سریع‌تر محصولاتِ انباشته شده غذائیِ غیر شرعیِ خود بین مسلمانان از ترفندهای نصب برچسب‌های حلال بر روی محصولات ضد اسلامی و حرام استفاده می‌کنند.

نصب لیبل یا برچسب حلال بر بسته هائی که محتوای آنها گوشت دو حیوان حلال و حرام یا ضایعات دیگر می‌باشد و فروش آنها بین مسلمانان اوگاندا و منطقه از جمله ترفندهایی برای جذب مشتری مسلمان می‌باشد.

در مصاحبه‌ای که در روزنامه دولتی نیوویژن منعکس شده است ضمن ارائه تعریفی از حلال و ذبح اسلامی به آن دسته از تولیدکنندگان و فروشندگان که «مواد غذایی غیر شرعی» و «محصولات ضد اسلامی و حرام» را با چسباندن «اتیکت تقلبی حلال» بر روی آنها به منظور جذب مشتری مسلمان به فروش می‌رسانند به شدت اخطار داد.

رئیس اداره حلال شورای عالی مسلمانان اوگاندا که مدیریت آن با مفتی ملی این کشور می‌باشد به تولیدکنندگان و فروشندگان اخطار داد که در صورت نصب تقلبی برچسب حلال، جواز کسب آنها باطل و با تعطیلی مواجه خواهند شد. وی گفت اگر مسلمانان اوگاندا از حرام بودن فراورده‌های غذایی با برچسب‌های حلال اطلاع حاصل نمایند، متخلفین را تحریم نموده و ممکن است کسب و کار آنها متوقف شود.

در ادامه سخنان شدید اللحن خود خطاب به سو استفاده کنندگان از برچسب حلال گفت انجام این نوع اعمال زشت نه تنها در اسلام حرام و گناه بزرگی می‌باشد بلکه در قانون اساسی اوگاندا نیز هم از آن منع شده است.

وی در ادامه مصاحبه مطبوعاتی خود گفت شورای عالی مسلمانان این حق را دارد که تمام فروشگاه‌ها را بازرسی نموده و در خصوص صحت و سقم برچسب‌های مواد غذایی تحقیق و اطمینان حاصل نموده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل آورد.

شورای عالی مسلمانان اوگاندا از سازمان اداره ملی استانداردهای اوگاندا  ( Uganda National Bureau standards )  خواسته است تا استاندارد بودن کالاهای حرام و حلال را بررسی کرده و بر آن نظارت داشته و با متخلفین برخورد نماید.

«شیخ مُنیر سِبین تو» در بخشی از مصاحبه مطبوعاتی خود گفت شورای عالی مسلمانان اوگاندا اطلاعاتی دریافت نموده است که برخی تولید کنندگان و سوپرمارکت‌ها مخلوطی از گوشت خوک و حیواناتی مانند گاو، گوسفند و بُز را با برچسب حلال به فروش می‌رسانند.

«شیخ حسن میامبالا» روحانی شیعه مذهب اوگاندا و رئیس سازمان اسلامی صبر نیز در سخنانی با روزنامه نیوویژن از مسلمانان خواست تا هوشیار باشند و قبل از خرید هر نوع مواد غذایی بویژه انواع سوس ها مانند سوسیس و کالباس از سوپرمارکت‌ها حتماً از حلال و حرام بودن آنها اطمینان حاصل نموده و تنها به برچسب‌های حلال بر روی مواد غذایی اکتفا نکنند.

گفتی است که با پیشنهاد الحاجی قاسم ناکی بینگه کاکونگولا (Prince Kassim Nakibinge Kakungulu)، ولیعهد سنتی و مسلمان اوگاندا ذبح حیوانات در قصابی‌ها و مراکز مربوطه در اوگاندا توسط مسلمانان انجام شود. این پیشنهاد از سوی دولت اوگاندا پذیرفته شد و از این روی کلیه مراکز ذبح حیوانات با مسلمانان و با مدیریت اسلامی صورت می‌گیرد.

با این همه و با ابراز تاسُّف مسلمانان اوگاندا رژیم صهیونیستی اسرائیل از سال‌ها پیش در کامپالا کشتارگاهی مکانیزه تحت عنوان " Fresh Cuts " تأسیس نموده و با شرایط غیر اسلامی حیوانات حلال گوشت و حرام گوشت را ذبح نموده و با بسته بندی‌هایی که اتیکت و برچسب حلال دارند به کشورهای مسلمان آفریقا صادر می‌کند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
ول کن اقا، در استان ............. دوتا رستوران گوشت گراز می‌فروختند تو پیتزا و ساندویچ
نظر شما
ادامه