کد خبر: ۶۱۳۱۰

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم گفت: محموله تخم مرغ فاقد گواهی حمل و بدون مشخصات تولید و سایر مشخصات قانونی به وزن تقریبی 20 تن در حین بارگیری توقیف گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر سید مهدی سرکشیک» در ادامه گفت: در تاریخ 15 آذرماه 99 طی وصول گزارشی مبنی بر بسته بندی و بارگیری تخم مرغ به منظور خروج غیر قانونی از کشور، کارشناس نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی این اداره به همراه نمایندگانی از اداره کل صمت ، نیروی انتظامی و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرکز بسته بندی مراجعه و محموله تخم مرغ به وزن تقریبی 20 تن که در حال بارگیری در تریلی بود را کشف و توقیف کردند.

وی افزود: این محموله فاقد هرگونه گواهی حمل یا مجوز صادرات یا حمل بین استانی بود و هیچگونه مشخصات قانونی در روی تخم مرغ و کارتن های بسته بندی درج نشده بود.

دکتر سید مهدی سرکشیک تصریح کرد: برخورد قانونی با مسئول مرکز بسته بندی، صاحب محموله و راننده تریلی خواهد شد و متاسفانه این مرکز بدون حضور مسئول فنی بهداشتی خود به این کار مبادرت ورزیده است.

لازم به توضیح است که در صنایع وابسته به دام از جمله مراکز تولید و کشتارگاهی، مراکز بسته بندی و فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای عرضه فرآورده های خام دامی یک نفر مسئول فنی بهداشتی با مدرک تحصیلی دکتری دامپزشکی و کارشناسی در کل زمان فعالیت این مراکز به نظارت بهداشتی مشغولند و کارشناسان نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان قم نیز بطور مستمر بر این چرخه نظارت می کنند.


نظر شما
ادامه