کد خبر: ۶۱۸۱۳

نماینده مردم اسفراین در مجلس از فروش و ذبح دام‌های مولد در خراسان شمالی خبر داد و گفت: کشاورزان برای تأمین هزینه‌های خوراک دام مجبور هستند دام‌های مولد خود را بفروشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «امان الله حسین پور» امشب در شورای اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۴ درصد شاغلان خراسان شمالی به کشاورزی مشغول هستند و ۲۵ درصد تولید ناخالص استان را محصولات کشاورزی شامل می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علی رغم ظرفیت‌های بالا، استان در شاخص‌ها بسیار ضعیف است، گفت: وضیعت خراسان شمالی در شاخص‌های گوناگون نامناسب است.

وی از فروش و ذبح دام‌های مولد در خراسان شمالی خبر داد و افزود: کشاورزان برای تأمین هزینه‌های خوراک دام مجبور هستند دام‌های مولد خود را بفروشند که این امر باعث خواهد شد تا چند ماه دیگر استان در تأمین گوشت قرمز و دام با مشکل مواجه شود.

حسین پور به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: استان در صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی حرفی برای گفتن ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشاورزان در تأمین ضمانت برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستند همچنین ارائه تسهیلات به دامداران قطع شده است که این امر برای دام پروران خراسان شمالی آسیب‌زا می‌باشد.

وی در انتها گفت: نصب کنتور بر روی چاه‌های آب روستایی در کمتر از ده درصد چاه‌های آب کشور اجرا شده اما در خراسان شمالی این اتفاق به صورت کامل رخ داده که این موضوع باعث فشار به کشاورزان شده است.

 
نظر شما
ادامه