کد خبر: ۶۱۸۶۵
 

زمستان و فصل سرما آغاز شده و دوست پشمالوی شما نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد. بسیاری از صاحبین سگ های خانگی از اهمیت تغییر در رژیم خوراکی حیوانشان با تغییرات فصلی بی خبرند. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا حیوانتان را در طول فصل سرد زمستان سالم و شاداب نگه دارید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، در فصول سرد و سرما سگ ها به کالری بیشتری نیاز دارند تا بدن خود را گرم نگه دارند و در حالی که برخی از سگها از پوشیدن لباس های مخصوص این فصل لذت می برند برخی دیگر دوست ندارند. اما از سوی دیگر، معمولاً فعالیت حیوان شما در فصل زمستان کمتر از تابستان است و کمتر برای پیاده روی و فعالیت به بیرون از منزل می رود بنابراین بایستی در رژیم غذایی او تغییراتی داده شود. چنانچه سگی فعالیت کمتری داشته باشد، کالری کمتری می سوزاند و در نتیجه نیازی نیست به اندازۀ فصول دیگر کالری دریافت کند .

کالری وعده های غذایی را افزایش دهید  

در رابطه با سگ هایی که بیشتر وقت خود را بیرون خانه هستند، اندازۀ غذا را افزایش دهید. این کار را می توانید با افزایش دادن از یک وعده به دو یا حتی سه وعدۀ غذایی در روز انجام دهید. افزودن کمی سوپ مرغ بدون نمک گرم به غذای خشک او میزان جذب کالری و مصرف غذا را در حیوان افزایش خواهد داد. همینطور برای بالا بردن میزان کالری می توانید از غذای خشک توله ها به سگ های بالغ بدهید. و یا حتی از این هم راحت تر می توانید از غذای خشک مخصوص پر کالری به حیوانتان بدهید.

به دلیل سرمای هوا در زمستان، غذا به سرعت سرد می شود؛ بنابراین بایستی تا قبل از سرد شدن غذا حیوانتان تمام غذایش را بخورد. علاوه بر این، بهتر است موادی مثل شیر، خامه، دل و جگر را که حاوی چربی و ویتامین آ هستند را به غذا بیافزایید. این کار به مقاومت حیوان در برابر سرما کمک می کند. البته نباید این کار را به صورت پیوسته و دراز مدت انجام دهید وگرنه به ضرر سلامت حیوانتان کار کرده اید. به عنوان مثال اگر سگ شما در دراز مدت شیر بنوشد مبتلا به اسهال می شود. یا اگر به سگ خود زیاد هویج که سرشار از ویتامین آ هست بدهید، ممکن است مسموم شود. بنابراین معمولاً توصیه می شود که مواد اولیۀ خوراک را متناسب و معقول انتخاب کنید و بیشتر از محصولات مخصوص حیوانات خانگی استفاده کنید .

مقدار را کاهش دهید   

با افزایش وزن سگتان در طول زمستان، کم کردن مقدار غذا در وعده ها می تواند به کاهش وزن او کمک کند. به عنوان مثال می توانید تشویقی ها را کم کنید و یا تشویقی های سالم تر را جایگزین کنید. بهتر است وعده های غذایی را وزن کنید و در ظرف غذا بگذارید به جای اینکه تمام روز ظرف غذای او را پُر نگه دارید

تغییرات غذایی را آرام آرام ایجاد کنید

تغییر ناگهانی و به یک مرتبۀ رژیم غذایی حیوانتان می تواند عوارضی همچون اسهال یا استفراغ به دنبال داشته باشد و یا حتی ممکن است دیگر تمایلی به ظرف غذا از خود نشان ندهد. بنابراین حتماً می بایست تغییرات را آرام آرام ایجاد کنید. تا چند روز اول، خوراک جدید و قدیم را نصف نصف میکس کنید و سپس به تدریج مقدار غذای جدید را بیشتر و سهم غذای قبل را در هر وعده کمتر کنید.

مکمل ها را فراموش نکنید

اگرچه ادعا می شود که اغلب غذاهای صنعتی که از پت شاپ ها تهیه می شوند کامل و مناسب هستند اما بد نیست که از مکمل های مفید هم غافل نشوید. به عنوان مثال مکمل هایی که به هضم بهتر غذا کمک می کند و یا مکمل هایی برای جلوگیری از ورم مفاصل زانوها .

یکی دیگر از مواردی که در زمستان معمولاً مورد بی توجهی قرار می گیرد ولی بسیار حائز اهمیت است، در اختیار گذاشتن آب آشامیدنی کافی است. بدن سگ ها ممکن است به همان اندازه که در تابستان دچار کم آبی شود در زمستان نیز این اتفاق بیفتد. بنابراین همیشه ظرف آب حیوانتان را چک کنید. اگرچه بسیاری از سگ ها عادت به خوردن برف دارند اما آن جای آب تازه را نمی گیرد. از سوی دیگر خوردن برف – به ویژه در جایی که تردد خودرو زیاد است – می تواند خطرناک باشد چرا که ممکن است حاوی ضد یخ باشد و حیوان شما را مسموم سازد .

ترجمه: ندا ترابی

 

نظر شما
ادامه