کد خبر: ۶۲۴۴۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در ۱۰ ماه گذشته یک هزار و ۲۷۸ مورد حیوان گزیدگی شهروندان در منطقه تحت پوشش این دانشگاه، درمان شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مهدی دلاوری» اظهار کرد: از مجموع گزارش های ثبت شده، ۴۹ درصد گزش ها توسط سگ های صاحبدار بود و فقط ۶.۵ درصد آن توسط سگ های ولگرد و نزدیک به ۳۸ درصد آن توسط گربه اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: هزینه مستقیم درمان این بیماری و پیشگیری از عوارض آن حدود ۹۰ میلیارد ریال است که همه این خدمات به صورت رایگان به شهروندان مصدوم ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیماری هاری واگیردار است و در صورت ابتلای انسان و بی توجهی نسبت به درمان آن، تقریبا ۱۰۰ درصد کشنده است و در این مواقع هیچ درمانی جهت آن وجود ندارد.

دلاوری اظهار کرد: از همه شهروندان درخواست می کنیم ضمن رعایت اصول بهداشت عمومی و دفع مناسب زباله ها از نگهداری حیوانات در محل زندگی و تحریک حیوانات خودداری کرده و در صورت نگهداری حیوانات، حتماً زیر نظر شبکه دامپزشکی مراقبت ها و واکسیناسیون لازم جهت حیوان را انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بیشترین موارد گزش در منطقه مربوط به سگ های صاحبدار است، تاکید کرد: صاحبان این حیوانات از تهاجم حیوانات خود نسبت به دیگران خودداری کنند.

دلاوری افزود: شهروندان پس از گزش توسط حیوانات در شهرستان کاشان به مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی واقع در خیابان امام خمینی (ره) و در شهرستان آران وبیدگل به اورژانس امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه