کد خبر: ۶۳۲۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
روز چهارشنبه صورت گرفت:
«دکتر سیدعلی بابایی» مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز در این بازدید، رئیس سازمان دامپزشکی کشور را همراهی می‌نمود ...
 

حکیم مهر: از آنجا که مرکز بزرگ عرضه مرغ و گوشت بهمن، مسئولیت توزیع 40 درصد گوشت مرغ مصرفی جمعیت ۹ میلیون نفری کلان‌شهر تهران را بر عهده دارد و روزانه از ۱۰ استان کشور، مرغ وارد میدان بهمن شده و از طریق این میدان توزیع می‌شود؛ رئیس سازمان دامپزشکی کشور از فرایند اعمال نظارتهای بهداشتی بر این سامانه عرضه عمده بازدید کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس این سازمان، روز چهارشنبه 20 بهمن 99 در بازدید از مرکز بزرگ و عمده عرضه مرغ و گوشت بهمن، در جریان فرایند اعمال نظارت‌های بهداشتی بر این سامانه قرار گرفت.

این بازدید از آن جهت مهم است که فروشگاه‌ها و مغازه‌های عرضه مواد پروتئینی سطح شهر، محصولات مورد نیاز خود را از این مرکز که به بورس تأمین گوشت مرغ پایتخت تبدیل شده است، تهیه می‌کنند. به گونه‌ای که گوشت قرمز و گوشت مرغی که از طریق این مرکز توزیع می‌شود، قبل از عرضه مطابق اصول و موازین بهداشتی از سوی تیم تخصصی دامپزشکان مستقر در محل بررسی شده و سلامت آنها مورد تأیید قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است سامانه توزیع عمده مرغ و گوشت بهمن از نقش فرا شهری و ملی برخوردار است، و با توجه به اهمیت گوشت مرغ در سبد خرید و سفره خانواده‌ها و نقش میدان بهمن در توزیع این محصول استراتژیک، در شرایط خطیر و حساس کنونی، این میدان از اهمیت و جایگاه ویژه‌تری برخوردار شده است.

در واقع با توجه به همین مهم، نظارت بر روند ورود، کنترل مدارک، تحویل به غرف و عرضه غرف و همچنین بحث‌های نظارت بهداشتی اعمال شده در میدان بهمن از سوی کادر دامپزشکی مستقر در سامانه عرضه بهمن از نکات مهم و مورد توجه رئیس سازمان دامپزشکی کشور بود که با حساسیت مدیریتی و فنی جویای جزء به جزء آن می‌شد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Japan
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
16
حکیم مهر لطفا به ایشان بفرمائید به فکر معیشت کارکنانی باشد که در اقصی نقاط مملکت از جمله میدان بهمن وظایف سازمان دامپزشکی را بنحو احسن به انجام می رسانند باشد.
همه آنها شرمنده اهل و عیال هستند امسال غیر از حقوق چیزی عایدشان نشده است.
تسری که مستقیما مربوط به خود ایشان هست ۵ روز مانده به پایان سال حتی نصف سال قبل هم پرداخت نشده است.
به همکارانش ارزش بدهد و گزارش مبسوطی از روند پیگیری حق تسری، رسته درمانی، فوق العاده سختی کار، محرومیت از مطب و ... را به همکارانش بنحو مقتضی در اسرع وقت ارائه نماید. آقای دکتر همکارانتان نامحرم نیستند اگر اقدامی کرده اید آنها را مطلع نمایید.
آقای دکتر نقیبی فرمودند از همین امسال ۱۰۰% درآمد ماده ۱۴ از خزانه به سازمان برگشت داده خواهد شد. لطفا آقای دکتر نقیبی که مدیری پاسخگو هستند اطلاع رسانی بفرمایند.
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
6
باسلام بزرگان عرصه سلامت لطفا وضعیت مالی مسولین فنی فروشگاهی و مراکز و میادین عرضه را مشخص فرمایین هیچ ماده قانونی حمایتی درکارنیست که نیست
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
10
نظارت کجا بود! کسی که ذره ای از بحث نظارتی و بهداشتی اطلاعات داشته باشه میفهمه توی میدون بهمن بزرگترین خیانت به مصرف کننده ها داره صورت میگیره. دوستان غرفه دار برای مسئولین فنی اونجا و حتی برای بازرسای اداره دامپزشکی تره هم خورد نمیکنن. و اینکه اصلن وضعیت به حدی افتضاحه که قابل نظارت و درست شدن نیست. تو فضای به اون کوچیکی دارن با اون حجم بالا و شرایط بد بهداشتی کار میکنن. .............................. اگر واقعا متوجه میبودند باید خیلی زودتر از اینها میدان بهمن رو تعطیل میکردند و دنبال جایگزینی هرچه سریع ترش میبودن.ولی دریغ که اصن دامپزشکی قدرت و توانایی ای نداره در برابر حتی شهرداری. جایی که با یک جمله ی امنیت غذایی مهمتر از ایمنی غذاییه انسانیت رو نادیده میگیرن. خنده داره که توی کثافت غرفه های مرغ، کارگرا دارن مرغ قطعه میکنن و میفرستن تو دل شهر. اما قطعه بندی توی فضای تمیز فروشگاه ها مجوز میخواد. جگر مرغ و قطعه های مرغ رو مثل اسباب بازی بساط کردن تو فضای آزاد و دمای محیط جلوی غرفه ها، مطمئن باشین همین الانم که این رییس رئسا تشریف بردن شرایط همین بوده. ................... دستورالعمل های دامپزشکی واقعا مشکل دارن یا خیلی جاها انجام نمیشن یا اصن وجود ندارن، ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
چهارشنبه ۲۰ اسفند صحیح است
ناشناس
|
Australia
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
3
جلوی بیماری شاربن علامتی را بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
7
به همکارانش ارزش بدهد و گزارش مبسوطی از روند پیگیری حق تسری، رسته درمانی، فوق العاده سختی کار، محرومیت از مطب و ... را به همکارانش بنحو مقتضی در اسرع وقت ارائه نماید. آقای دکتر همکارانتان نامحرم نیستند اگر اقدامی کرده اید آنها را مطلع نمایید.
نظر شما
ادامه