کد خبر: ۶۳۲۲۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

یکی از پزشکان معالج شیر ایرانی به نام «هیرمان» آخرین وضعیت روند درمانی این حیوان را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، چندی پیش نام هیرمان  شیر ایرانی، دوباره بر سرِ زبان‌ها افتاد و بر همین اساس خبرگزاری تسنیم حدود یک ماه پیش با تهیه گزارشی میدانی از آخرین وضعیت جسمی "هیرمان" در باغ‌وحش ارم، به سؤالات متعدد در زمینه وضعیت سلامت جسمی "هیرمان" پاسخ داد و ماحصل این گزارش نیز این بود که حال "هیرمان" خوب است و با گذراندن دوره بیماری و البته با تلاش مسئولان باغ‌وحش ارم و همین طور تیم پزشکی مجرب، سلامتی‌اش را به‌طور کامل به دست خواهد آورد.

حالا، «دکتر محمدزاده» یکی از پزشکان معالج "هیرمان" در باغ وحش ارم توضیحات جدیدتری از روند درمان این شیر ایرانی مطرح و اظهار کرد: " با توجه به آزمایش‌‌های انجام شده از این شیر نر ایرانی، درمان‌های اولیه شروع شد و آخرین تجهیزات و امکانات از سوی مدیران مجموعه باغ وحش ارم در اختیار تیم پزشکی این حیوان قرار گرفت، این حیوان به موقع مداوا شد، به طوری که با گذشت یک ماه، علائم بیماری در این حیوان به‌ طور کامل برطرف شده است.

وی افزود: ما در طول دوره بیماری این حیوان برای اولین بار با بررسی مدارک پزشکی، متوجه شدیم که این حیوان نارسایی‌های مزمن داشته است و با توجه به پرونده پزشکی این حیوان، یک سری درمان‌های روتین برای درمان انجام شد، بعضی از این مشکلات به صورت مادام‌العمر با حیوان هست، اما ما حداقل توانستیم جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم.

این پزشک معالج "هیرمان" اضافه کرد: شرایط این حیوان از روزهای اولیه که وارد ایران شده بود، خیلی بهتر است و در شرایط پایدار به سر می‌برد و خوشبختانه علائم بیماری نیز به طور کامل برطرف شده است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیبانی اداره کل دامپزشکی هرمزگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
8
0
جناب دکتر محمدزاده با تشکر از تلاش شما و همکاران محترمتان،مخاطبان شما در حکیم مهر بی سواد نیستند لطفا شفاف و علمی صحبت بفرمایید که ؛
دقیقاً چه نارسایی مزمنی داشته است که تیم شما جلو پیشرفت آن را گرفته است؟
آزمایشات و اسناد پزشکی مورد استناد شما چه بوده؟
چه امکانات و تجهیزات کاملی!! برای تشخیص و درمان این زبان بسته از سوی مدیریت باغ وحش در اختیار شما قرار گرفته است؟
درمان روتین که جلوی پیشرفت بیماری این زبان بسته را گرفته دقیقا چه بوده است؟سرم درمانی و داروهای تقویتی؟! تجهیزات و امکانات پیشرفته می خواست درمان روتین؟
اگه این زبان بسته در حال انقراض زبانی داشت می گفت که لطفا منت غذا و سرپناه دادن سرش نگذارید؟
این کارهای روتین رو شهروندان دلسوز بسیاری برای حیوانات زبان بسته بی سرپرست در خیابان هم انجام می دهند بدون مصاحبه و تشکیل تیم درمانی و استفاده از آخرین امکانات!!
پاسخ ها
مدیر ارم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آقای دکتر شیبانی عزیز از اداره کل دامپزشکی هرمزگان !!!!!لطفا برادر عزیز قبل از اینکه با عصبانیت شروع به نوشتن کنید بهتر است کل فایل صوتی یا ویدویی منتشر شده از مصاحبه رو نگاه بفرمایید چون مطالب نوشته شده برداشت خبرنگاران محترم بوده و شاید دقیق موضوع را نرسانده باشد ما نه دنبال آخرین امکانات بوده ایم نه دنبال تیم تشکیل دادن و نه منت چیزی را گذاشتن و نه ثابت کردن خودمان چون خدا رو شکر احتیاجی نداریم تنها هدف درمان این شیر که افتخار ملی است بود که بحمد الله انجام شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
6
0
حکیم مهر جان؛
در نشریات زرد حداقل اسم ارگان نارسا را مینویسند مثلا نارسایی مزمن کلیه، اما شما برای این حیوان ارزشمند نوشته اید نارسایی مزمن دارد!!.
لطفا به خوانندگان احترام بگذارید. اگر خبری منطبق بر علم نیست و یا اطلاعاتش ناقص است همون بهتر که باز نشر نیابد!.
پاسخ ها
دامپزشک عقابها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دوستان من کاری به هیچ موضوعی ندارم ولی انصافاً توضیحات ضبط شده ایشان با مواردی که اینجا نوشته زمین تا آسمان فرق می‌کنه اونجا اسمی از نارسایی های مزمن !!!!!برده نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
5
0
پزشک معالج ؟! یا دامپزشک معالج؟!
نظر شما
ادامه