کد خبر: ۶۳۴۷

حکیم مهر - مدیر جدید باغ وحش ارم گفت : رسانه ها مقصر پخش شایعات درباره وجود بیماری مشمشه در باغ وحش ارم هستند و هیچ مرجع معتبری از طرف سازمان دامپزشکی کشور این اخبار را تأیید نمی کند.
دهرویه افزود: در حال حاضر هیچ حیوانی در قرنطینه باغ وحش ارم نمی باشد، مطبوعات از طرف خودشان خبرهایشان را درج می کنند و هیچ مرجع معتبری از طرف سازمان دامپزشکی کشور و یا هر منبع معتبر دیگری این اخبار را تأیید نمی کند.
وی افزود: وقتی رسانه ای خبری را نقل می کند ولی مرجع آن را مشخص نمی کند و روشن نمی شود چه کسی این حرف را زده است و معلوم می شود که مرجع و نامعلوم است ؛ طبیعتا" آن خبر از اعتبار ساقط است و نمی توان به آن اتکا کرد.
دهرویه تصریح کرد: من نه می توانم ان قضیه را تکذیب کنم و نه می توانم آن را تأیید کنم، چون نمی خواهم به شایعه ای بزنم و بنابراین در این موضوع هیچ حرفی نمی زنم.
مدیر عامل باغ وحش ارم خاطر نشان کرد: چیزی که  مشخص است و با اطمینان آن را بیان می کنم این است که در حال حاضر هیچ حیوانی که سازمان دامپزشکی کشور آن بیماری آن را تأیید کرده باشد چه به صورت مکتوب، شفاهی و یا حتی ضمنی وجود ندارد و سازمان دامپزشکی توسط نامه مکتوب اعلام کرده است که هیچ حیوانی مبتلا به بیماری مشمشه در باغ وحش تهران نداریم.
وی تأکید کرد: عملکرد و برنامه های باغ وحش تهران مستقیما" زیر نظر دو سازمان دامپزشکی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و ما نمی توانیم بدون نظارت و اجازه آنها خبر یا حرفی را نقل کنیم و آن را اشاعه دهیم.
دهرویه با اشاره به  شایعه بیماری مشمشه در بین شیرهای باغ وحش ارم ذکر کرد: هیچ مرجع قانونی که ارتباطی به این مجموعه داشته باشد در این زمینه خبری را اعلام نکرده و کلیه اخبار منتشر شده درباره این نوع از بیماری در حیوانات باغ وحش شایعه است.
مدیر عامل باغ وحش ارم ادامه داد: در حال حاضر هیچ خطری سلامت شهروندان محترم را تهدید نمی کند و بازدید از باغ وحش ارم برای عموم افراد آزاد است.
وی در پایان تأکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست متفق القول وجود بیماری مشمشه را تکذیب کردند.  

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه