کد خبر: ۶۳۸۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از مشاهده گونه نادر و کمیاب زاغ سفید در حوزه استحفاظی منطقه بدر و پریشان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کردستان، «توفیق زارعی» گفت: برای اولین بار در حوزه استحفاظی بدر و پریشان گونه ای کمیاب از زاغی سفید مبتلا به آلبینیسم مشاهده شد.

وی با بیان اینکه آلبینیسم نوعی جهش ژنتیکی است که به دلیل اختلال در تولید رنگدانه ها در بدن تولید می شود و در آن رنگ پرنده کاملا سفید می شود؛ خاطرنشان کرد: این قطعه از پرندگان با وجود اینکه به ندرت مشاهده می شوند قابل ثبت، دیدنی و ارزشمند هستند.

زاغی ها، پرندگانی از خانواده کلاغیان هستند و یکی از باهوشترین جانوران به شمار می آیند؛ زاغی ها که با نام زاغی اوراسیایی شناخته شده اند نه فقط تنها پرنده، بلکه تنها جانور غیر پستانداری است که می تواند تصویر خود را در آینه تشخیص دهد.

محل زندگی زاغی، بیشتر در اروپا، قسمت بزرگی از آسیا و شمال غرب آفریقا است. طول بدن زاغی حدود ۴۰ تا ۵۱ سانتی‌متر است که بیش از نیمی از آن را، دم بلند پرنده‌ شکل می دهد. پرهای شانه، پهلوها و شکم آن سفید و بقیه پر و بالش سیاه با جلای آبی، سبز و ارغوانی است. زاغی همه‌چیزخوار است اما غذاهای گوشتی را بر تغذیه های گیاهی ترجیح می‌دهد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
گونه جدید حالا چرا؟ خب آلبینو دیگه
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
یکی هم روستا ما هست رنگش کملا سفید هست
نظر شما
ادامه