کد خبر: ۶۴۲۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس انجمن پروردش‌دهندگان مرغ گوشتی با هشدارآمیز توصیف کردن وضعیت تامین خوراک دام و طیور گفت نگرانی‌های جدی وجود دارد که با تداوم تحریم‌ها بخش گسترده‌ای از صنعت مرغ به تعطیلی کشیده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تجارت‌نیوز، مرغداران دوباره با دردسرهای تامین خوراک دام و طیور مواجه شده‌اند. چندی پیش ناصر نبی‌پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذاران تهران گفته بود که «مرغداران بیش از ۵۰ روز است که خوراک مرغ ندارند.»

اتفاقی که این روزهای تحریم منجر به کاهش تولید و صف‌های طولانی مرغ شد. هر چند که دولت برای مهار بحران مرغ، سامانه دیگری با عنوان سامانه بازرگان راه انداخته‌ است تا از این طریق به مرغداری‌ها خوراک برساند، اما حالا به علت مشکلات متعدد در ساختار همین سامانه، نائب‌رئیس کانون سراسری مرغداران به ایلنا گفته منتظر گرانی مجدد مرغ باشید.

در همین زمینه رئیس انجمن پروردش‌دهندگان مرغ گوشتی هم از احتمال بحران جدید در بازار مرغ خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: چالش مرغداران فراتر از وضعیت فعلی است و در حال حاضر مرغداران نگرانی‌های جدی نسبت به آینده صنعت دارند. چرا که چنانچه قرار باشد وضعیت تحریم‌ها به همین شیوه فعلی باقی بماند، تعطیلی گسترده صنعت مرغ در راه است.

«محمد یوسفی» به وارداتی بودن دان و نهاده مرغ اشاره کرد و گفت: اگر تحریم ادامه پیدا کند تامین ارز واردات خوراک دام و طیور که حجم بالایی هم دارد با مشکلات اساسی مواجه می‌شود و بسیاری از مرغداری‌ها دیگر قادر به تامین نهاده مورد نیتز خود و ادامه فعالیت نیستند.

او همچنین با اشاره به قیمت دستوری مرغ گفت: قیمت مرغ بین ۲۴ هزار و ۹۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است اما در صورت تداوم این روند و کاهش تولید نمی‌توان به سادگی افزایش قیمت مرغ را مهار کرد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
1
همین الان هم در مناطق مرزی مرغ تازه پیدا نمیشود فقط مرغ منجمد با منت میدهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
2
کم کاری سازمان دامپزشکی در راستی ازمایی وجود تعداد مرغ مادر گوشتی در واحدها که متسفانه کمتر از ظرفیت ریخته اند و مسئولین فنی گزارش نکرده اند و ادارات کل هم کم کاری کرده اند چالش کمبود جوجه در کشور مشهود است و متاسفانه بسیار گران هم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
وقتی داره حقوقشو از همون مرکز می گره چه طور گزارش کنه
نظر شما
ادامه