کد خبر: ۶۴۹۵۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
عضو دامپزشک شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر غلامحسین صاحبی» افزود: ما برای زائرسرای ارزان قیمت برای خیلی از استان‌ها مصوبه گرفتیم و آنها ساختند اما برای دامپزشکی پیشنهاد دادیم و مسئولین دامپزشکی جلو نیامدند و این فرصت از دست رفت ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر غلامحسین صاحبی» از دامپزشکان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی مجدداً به عنوان عضو شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شد. این انتخاب بهانه‌ای شد تا دقایقی را با وی به گفت‌وگو بنشینیم.

دکتر صاحبی به گفته خودش در شورای چهارم، سال‌های زیادی به دنبال این بوده که کاری برای دامپزشکی انجام دهد، اما خود دامپزشکان خیلی راغب به این مساله نبوده‌اند.

وی به حکیم مهر می‌گوید: «به طور کلی سیستم دامپزشکی ما با حوزه سیاست بیگانه است و این عزیزان تعاملی با جریانات سیاسی یا بنده نداشتند که این مساله به ضرر خودشان تمام می‌شود.»

از نظر او دامپزشکی باید از ظرفیت‌های سیاسی در کل کشور استفاده کند: «ما نه تنها در شورای شهر، بلکه در مجلس‌ شورای اسلامی نیز از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم اما متاسفانه سازمان دامپزشکی و مرتبطین حیطه دامپزشکی قدر ظرفیت‌های خود را نمی‌دانند و از ظرفیت دامپزشکی به خصوص در مجلس استفاده نمی‌کنند. من اگر به جای رئیس سازمان دامپزشکی کشور بودم، سالی حداقل ۲۰ دامپزشک را برای پیگیری امور به مجلس می فرستادم. من حتی به رئیس قبلی سازمان هم پیشنهاداتی دادم اما هیچ چیزی را برای مجلس عملیاتی نکردند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، سوابق شما در حوزه دامپزشکی چیست؟

بنده در سال ۷۸ در رشته دامپزشکی از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ‌التحصیل و یک سال بعد از آن مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان شدم. سال ۸۶ مدیر دامپزشکی شهرستان چناران شده و از سال ۹۰ به مدت ۲ سال مدیر دامپزشکی طرقبه شاندیز شدم. پس از آن و در سال ۹۲ وارد ترکیب چهارمین دوره شورای شهر مشهد شدم. در دوره پنجم نیز که لیست اصلاح‌طلبان رای آورد، به‌عنوان عضو علی البدل اول رای آوردم که بعد از اخراج یکی از اعضای شورای پنجم، بنده وارد شورا شدم. امسال هم مجددا در به‌عنوان پنجمین عضو انتخابات شورای ششم رای آوردم.

حکیم مهر: فکر می‌کنید علت این اقبال عمومی بالا نسبت به شما چیست؟

اعضای شورای شهر مشهد بیشتر به صورت لیستی رای می‌آورند و عضویت در شورای شهر شرایط خاصی دارد. اما من در این دوره وارد هیچ لیستی نشدم. احتمالا عملکرد بنده در شورای چهارم از نظر مردم بسیار خوب بوده و باعث شده در شورای پنجم نیز با اینکه اصلاح‌طلبان رای آوردند، اما من با حدود ۱۶۵ هزار رای، رتبه اول اصولگرایان باشم. به صورت کلی عملکردی که من در شورای چهارم و پنجم داشتم باعث شد که مردم به من رای دهند.

حکیم مهر:‌ عملکرد شما در حوزه دامپزشکی شامل چه کارهایی بوده است؟

البته این را هم عرض کنم که من در کنار دامپزشک بودن، کارشناسی برنامه‌ریزی شهری هم دارم و در چند سال گذشته مقطع ارشد این رشته را هم خواندم. در حوزه دامپزشکی در شورای چهارم، سال‌های زیادی به دنبال این بودم که کاری برای دامپزشکی انجام دهم اما خود دامپزشکان خیلی راغب نبودند. در همان دوره می‌توانم بگویم که تقریبا از دریافت عوارض دامپزشکی از مطب‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی جلوگیری کردم و این عوارض از سوی دامپزشکان پرداخت نشد. هرچند قانون مصوبه مجلس برای پزشکان و دامپزشکان بود اما سعی کردیم از طریق ارتباطاتی که ایجاد شد، اجازه ندهیم دوستان دامپزشک آن را پرداخت کنند و تقریبا ۴ سال پرداختی نداشتند. اما در شورای پنجم این حق را از ما گرفتند.

بنده همیشه تمایل داشتم که در حوزه‌های مختلف نظارت و بهداشت کار کنم اما خود اداره دامپزشکی راغب نبود و از ظرفیت‌های حضور بنده در شورای شهر استفاده نکرد. در این دوره هم به همین شکل است. به طور کلی دامپزشکی ما از ظرفیت سیاسی نخبگان استفاده نمی‌کند.

حکیم مهر: منظور شما این است که اداره کل دامپزشکی استان هیچ تعاملی با شما نداشتند؟

به طور کلی سیستم دامپزشکی ما با حوزه سیاست بیگانه است و این عزیزان تعاملی با جریانات سیاسی یا بنده نداشتند که این مساله به ضرر خودشان تمام می‌شود. مثلا من در دوره چهارم به شبکه دامپزشکی مشهد که حدود ۴ هزار متر زمین دارد، پیشنهاد دادم که در هزار متر از این زمین، پروانه رایگان برای ساخت یک مجتمع ۱۰ طبقه مهمانسرای ارزان قیمت برای دامپزشکان کل کشور بگیرم و آنها بسازند، اما متاسفانه دامپزشکی با ما همراهی نکرد. در حالی که به راحتی می‌توانستیم شرایطی ایجاد کنیم که هر استان چند سوییت در خراسان داشته باشند. کمااینکه ما برای زائرسرای ارزان قیمت برای خیلی از استان‌ها مصوبه گرفتیم و آنها ساختند اما برای دامپزشکی پیشنهاد دادیم و مسئولین دامپزشکی جلو نیامدند و این فرصت از دست رفت. الان هم به دنبال این موضوع هستم و به مدیرکل جدید هم پیشنهاد دادم تا نظر بدهند و من در شورا پیگیری کنم اما تا امروز نظری ندادند.

حکیم مهر:‌ شهرداری مشهد از دیرباز با کلینیک‌های دامپزشکی مشکل داشته و موانعی را بر سر راه فعالیت آنها ایجاد کرده است. برای رفع این موانع چه کردید؟

همه جا همین‌طور است و این مشکل مختص مشهد نیست. در شورای شهر چهارم همین بحث بود و ما جلوی این موضوع را گرفتیم و نیروهای دامپزشک به راحتی ۴ سال کار کردند و هیچ مانعی ایجاد نشد. چون خودم در شورای چهارم بودم. البته این چند ماهی که مجددا به شورا برگشتم، فشارها کم شده اما خود دامپزشکی مقصر است که پیگیر این قضایا نیستند.

حکیم مهر: یعنی در حال حاضر شهرداری مشهد مشکلی با فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی ندارد؟

از ۸ ماه پیش که من وارد شورای پنجم شدم، مشکلی نبوده است. اما در شورای چهارم کاملا این موضوع را رد کردم. ۳ سال بعدی دچار مشکلاتی بودند که مدیر کل دامپزشکی استان چندین بار با رئیس شورا جلسه گذاشتند، اما آنها حاضر نشدند معافیت‌هایی را برقرار و این مشکل را حل کنند.

حکیم مهر: برای آینده دامپزشکی چه برنامه‌هایی دارید؟

۴ سال آینده وظایفی را در حوزه شهری و شهرسازی دارم که مهمترین آنها بحث حاشیه‌نشینی و اشتغال در مشهد است. همچنین برای  بحث سرانه‌های فضای سبز و مسائل مختلف این حیطه برنامه‌های مفصلی دارم اما در حوزه دامپزشکی هر برنامه‌ای را که بخواهم اجرا کنم، باید دوستان اداره دامپزشکی پیگیری کنند و به دنبال انجام باشند.

حکیم مهر:‌ شما آمادگی کامل را برای پیگیری درخواست‌های دامپزشکان استان دارید؟

من آماده‌ پیگیری هستم اما دوستان دامپزشک هم باید نسبت به این موضوع راغب باشند.

حکیم مهر:‌ به‌عنوان حرف آخر...

دامپزشکی باید از ظرفیت‌های سیاسی در کل کشور استفاده کند. ما نه تنها در شورای شهر، بلکه در مجلس‌ شورای اسلامی نیز از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم اما متاسفانه سازمان دامپزشکی و مرتبطین حیطه دامپزشکی قدر ظرفیت‌های خود را نمی‌دانند و از ظرفیت دامپزشکی به خصوص در مجلس استفاده نمی‌کنند. من اگر به جای رئیس سازمان دامپزشکی کشور بودم، سالی حداقل ۲۰ دامپزشک را برای پیگیری امور به مجلس می فرستادم. من حتی به رئیس قبلی سازمان هم پیشنهاداتی دادم اما هیچ چیزی را برای مجلس عملیاتی نکردند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دلسوز قشر زحمتکش دامپزشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
3
10
واقعا بدرود به این قلب بزرگ مرد عرصه سیاست ؛دامپزشکی سالهاست با سیاست و دیپلماسی سازمانی بیگانه است علتش هم وجود برخی مدیران ........... و ناکارآمد است که اجازه رشد به افراد توانمند نمی دهند
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
دقیقا به نکته مهمی اشاره کردید .مدیران ناکارآمد جلوی رشد افراد توانمند را گرفته است .
.................................
رضا
|
Germany
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
1
10
بله جناب آقای دکتر اتفاقا نه تنها مسولین دامپزشکی سیاسی نیستن و دامپزشک سیاسی را ترد میکنن بلکه همکاران نیز وحشت دارند از دامپزشک سیاسی .همین است که متاسفانه جایگاه دامپزشکی هر روز ضعیف و ضعیف تر میشه.یه نگاه به مدیران سازمانی بندازید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
0
5
مسئولین میگن اگه دو روز دیگه شهردار زنگ گفت مجوز فلان محموله قرنطینه رو تایید کن ما هم باید تایید کنیم. به خاطر چی چون که مهمان سرا ارزان قیمت همکاران سایر استان ها بگیرند .اگه منافع شخصی نباشه قدمی برنمیدارن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
3
3
اقای دکتر عزیز دامپزشکان را مقصر معرفی می کنید؟ زائر سرا مطابق با سیاست های کلی تعیین شده در کشور است تا فرهنگ عمومی به یک سمتی کشیده شود که تفریگاه مردم در بین مکانهای زیارتی باشد و خیلی راحت برایش بودجه می دهند ولی امنیت غذایی در جایگاههای اولویت نیست پس به این راحتی بودجه به آن تعلق نمی گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
خب خروجیش چندتا زائرسرا بود که همکارا استفاده کنن.حالا مثلا عوضش چی گرفتین.امنیت غذایی رو بی خیال شو بابا ،بچسب به رفاه کارمند دامپزشکی که تو فلاکت دست و پا میزنه
دامپزشک
| Canada |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
از سخن شما هم خوشحال شدم هم دلگیر. خوشحال شدم که هر چی بود با جرأت نظرت را گفتی. دلگیر شدم زیرا به این فکر فرو رفتم که چگونه می شود به فکر زائرسرا و زیارت خانه‌ی حرم بود ولی به به فکر آینده و شغل دامپزشکان نبود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
2
1
الان چندین ماهه که مجوز تاسیس کلینیک در مشهد داده نمی شود. حالا شما میگین مشکلی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
7
دکتر جان برو از دامپزشکی بیرون این یه ذره اعتبارت رو خرج دامپزشکی نکن ،ما همه توی این سیستم لعنتی دامپزشکی واموندیم به حال خودمون ،دنیامون اینقدر کوچیکه که شما رو هم کوچیک میکنه .البته اگر تونستی از سر ترحم به دامپزشکی یه نیم نگاهی بکن .ولی عمرت رو صرف نکن .ما که پاک باخته ایم .بازم گلی به جمالت خودت رو بالاکشیدی.ما انرژی مون رو برای خودزنی و حسادت و تحقیر همکارامون داریم صرف می کنیم .آرزوی سلامت و تندرستی کامل شما رو دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
2
واقعا گل گفتی .مشخصه که ازهمکارانی باتجربه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
2
2
همینم نخواستیم، ، خودمون رو پای خودمون بعنوان دکتر دامپزشکی ، ارشد ، کارشناس ، کاردان و رده های دامپزشکی خدماتمون را ارائه میدیم . خدا را داریم. واسه ما کافیه . احتیاجی به این بندگان خدا پیدا نکنیم بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
اگر خودمون و خدماتون رو هی نگاه کنیم و از خودمون تشکر کنیم پس چطوری میشد برای همین تسری رایزنی کرد لابی و لابیگری از اجزای لاینفک جامعه ی سیاست زده بدون هر گونه شایسته سالاری است همانگونه که کوچکترین جایگاه اجتماعی نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
1
اصولاً افرادی که در دامپزشکی به عنوان مدیر کار میکنن به دنبال حداقلیات هستند و جرات سیاست بازی و ریسک کردن را ندارند و با درحاشیه بودن دنبال وقت گذرانی و بازنشستگی هستند
دامپزشک از ...........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
2
امروز مدیر کل دامپزشکی ............ که الحق والانصاف مدیرکلی زیبنده ایشان است حماسه سیاسی افریدند وبه کلیه نیروهای دولتی دستور وتاکید فرمودند از گروه واتساپی 14مهر که به اهتمام تعدادی از دامپزشکان وفعالین این حرفه برای نقد ومباحثه وبررسی مسائل دامپزشکی وگاها مسائل مملکتی طراحی شده بود خارج شوند وگرنه ...... فردی که با دیدن دم اینو اون ووکیل ووصی مدیر شده وتحمل نقد ودلسوزی همکار بخش خصوصی ودولتی را نداره چطور میتونه سیاست های کلان دامپزشکی را پیش ببره بلکه باید فقط بله قربان گو ی دیگرون حتی افراد خارج از حیطه ادارات وستاد های استانی باشه چون وامدار انهاست خدا عاقبت همه را به خیر کند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
......... نگو کدام دستور وبه چه کسی این دستوری که می گی داده شده ؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
1
1
به فکر مسولین فنی بهداشتب زجر دیده استان هم باشید
نظر شما
ادامه