کد خبر: ۶۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - نخستین همایش ملی صنعت اسب و اسبداری ایران در آبان ماه سال جاری با مشارکت دانشگاه گنبدکاووس، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تربیت بدنی و حمایت دیگر سازمانها، موسسات دولتی و خصوصی استان گلستان در شهرستان گنبد برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان امیدوارند با مشارکت فعال محققان، زمینه تبادل افکار و اطلاعات در زمینه‌های مختلف پرورش اسب را فراهم ساخته و با استفاده از نظرات ارزنده کارشناسان، راهکارهای مناسبی را جهت توسعه این رشته ارائه کنند.

محورهای این همایش شامل اقتصاد، بازاریابی و صادرات اسب، بیمه اسب، اهمیت اشتغالزایی، راهکارهای توسعه پرورش اسب در ایران، پرورش، تغذیه، ژنتیک و اصلاح نژاد، آناتومی و فیزیولوژی، تربیت و رفتارشناسی، معرفی خصوصیات نژادهای اصیل ایرانی، جایگاه و تاسیسات پرورش اسب، اسب در فرهنگ اسلامی است.

بر اساس این گزارش، بهداشت و بیماریها شامل « قرنطینه و پیشگیری، مامایی و تولید مثل، بیماریهای اندامهای حرکتی، بیماریهای متابولیک و تغذیه‌ای، بیماریهای عفونی و انگلی»، توسعه باشگاه داری و عمومی کردن ورزش سوارکاری، توسعه سوارکاری حرفه‌ای و ورزشهای قهرمانی (کورس، پرش، چوگان، درساژ و استقامت)، احیای ورزشهای بومی سوارکاری، اسب در هنر و ادبیات از دیگر محورهایی است که در این همایش مطرح خواهد شد.

گفتنی است، نخستین همایش ملی صنعت اسب و اسبداری ایران در روزهای بیست وششم و بیست و هفتم آبان ماه امسال در استان گلستان برگزار خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
زمانی که ما دانشجو بودیم اولین و البته آخرین!! همایش ملی اسب توسط تعدادی از اساتید دانشکده دامپروری برگزار شد که به بعضی از اساتید دامپزشکی بالینی برخورد و آنرا تحریم کردند. ما دانشجویان هم نرفتیم همایش. بعد دیدیم آقایان اساتید تحریم کننده، خودشان قبول عضویت در پانل ها را فرموده اند و ظاهرا مشکل اسب مال کیه؟حل شده است!! بعد هم به تلافی آن، اولین و آخرین همایش بهداشت و بیماری های اسب در موسسه رازی و با همکاری دانشکده دامپزشکی تهران برگزار شد که اساتید به دانشجویان گفتند زیاد استقبال کنید و خوب ما هم رفتیم!! و حالا هم نخستین و احتمالا آخرین همایش ملی صنعت اسبداری برگزار می شود. چرا ما ایرانی ها دوست داریم همیشه چرخ را دوباره اختراع کنیم و نمی خواهیم کارهای خوب دیگران را ادامه دهیم؟!!
نظر شما
ادامه