کد خبر: ۶۵۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید از بانک کشاورزی جدا باشد و اختلاطی در آن صورت نگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: آنچه همواره مورد اختلاف منابع بودجه در صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده است، عدم شفافیت در تخصیص بودجه است.

محمدرضا حاجی اصغری افزود: از آنجا که صندوق بیمه یکی از زیربخشهای بانک کشاورزی به شمار می رود و مدیرعامل این صندوق همزمان مدیرعامل بانک کشاورزی است، ولی آز آنجا که شفافیت کافی در اختصاص بودجه های اختصاصی به بانک و صندوق وجود ندارد، بودجه هایی که برای پرداخت غرامت به صندوق بیمه مشخص می شود، در دل سایر ردیفهای بودجه ای قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به منظور از بین رفتن این مشکل، باید بودجه هایی که به عنوان غرامت به صندوق بیمه پرداخت می شود، با عنوان شفاف در اختیار صندوق قرار گیرد و از دخل و تصرف سایر بخشها به دور باقی بماند.

حاجی اصغری تصریح کرد: پرسنل و فعالیتهای صندوق بیمه بخش کشاورزی باید جداگانه از بانک کشاورزی دیده شده و اختلاطی در صندوق بیمه صورت نگیرد.

گزارش نهایی از تحقیق و تفحص از صندوق بیمه به مجلس می آید

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحقیق و تفحص از این صندوق که از هشت ماه گذشته در کمیسیون کشاورزی قرار گرفته است، در مرحله جمع بندی و ارائه گزارش نهایی به مجلس قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد این گزارش تا پایان شهریورماه آماده و پس از تصویب در کمیسیون، برای ارائه در صحن علنی ملجس در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

حاجی اصغری لزوم کارسازی اعتبارات اختصاصی مورد اختلاف مجریان و همکاران ناظر را از مهمترین محوری دانست که در صورت رفع آن می توان شاهد بالندگی صندوق بود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
0
این جدا سازی را باید سریعا انجام دهند. ماجرای بانک کشاورزی آذربایجان غربی را در چند سال گذشته به یاد بیاورید تا متوجه این خطر باشید
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
سلام
بنظر منم خیلی تفکیک ضروری است بانک با بلوکه کردن غرامتها علاوه بر ارائه هیچ گونه خدمات تازه همیشه سر کارگزاران و کشاورزان منت دارد
نظر شما
ادامه