کد خبر: ۶۸۰۵

حکیم مهر - طرح پرورش ماهی در قفس برای ماهیان خاویاری می تواند اعتبار و جایگاه خاویار ایران در بازارهای بین المللی را دوچندان کند.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: خاویار که یکی از مهمترین اقلام صادرات غیر نفتی ایران به شمار می آید، هم اکنون در آستانه تهدید قرار گرفته است و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

مهرداد بائوج لاهوتی افزود: هرچند ایران به تنهایی نمی تواند برای افزایش ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر برنامه ریزی کند، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد آن است که خاویار در دنیا به نام ایران شناخته شده و نباید به آسانی از دست داده شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در صورتی که به پرورش ماهیان خاویاری تعلق پیدا کند، می تواند ضمن کاهش هزینه های تولید استفاده کمتر از نیروی انسانی و همچنین افزایش ذخایر به ترمیم وضعیت عرضه ماهی در دنیا بپردازد.

قاچاق خاویار باید متوقف شود

نماینده لنگرود در مجلس ادامه داد: ماهیان خاویاری از نوع ماهیانی هستند که علاوه بر خاویار، کیفیت گوشت آنها نیز با استقبال عمومی رو به رو خواهد شد.

بائوج لاهوتی تصریح کرد: ماهی ازون برون از جمله ماهیانی است که علاوه بر خاویار آن به علت کیفیت گوشت می تواند جایگاه قابل توجهی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.

وی یادآور شد: این ماهی قابلیت پرورش در سایر نواحی کشور را نیز دارد و مثل فیل ماهیها باید به آن توجه شود.

بائوج لاهوتی از قاچاق خاویار کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: قاچاق خاویار از کشور مساله ای است که همه مسئولان اجرایی به آن التزام دارند و باید جلوی این پدیده گرفته شود تا جایگاه ایران در بازارهای بین المللی به شکل قانونی و شفاف به دست آید و از برند کشور سوء استفاده نشود.

 

 

نظر شما
ادامه