کد خبر: ۶۹۰۶

حکیم مهر - با حضور رییس سازمان دامپزشکی پنجمین آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی خام دامی و پایش باقی مانده ها در رده کشوری در بندرعباس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.


مدیرکل دامپزشکی هرمزگان در این آیین با ارایه گزارشی این پروژه را به مصوبات دومین دور سفرهای استانی رییس جمهوری مرتبط دانست.

دکتر ذبیح الله غریب زیربنای ساختمان این آزمایشگاه را حدود یکهزارمترمربع عنوان کرد و اظهارداشت: برای احداث آن شش میلیاردو 500 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی و همچنین تجهیز آن به وسایل مورد نیاز نیز چهار میلیارد ریال از اعتبارات ملی سرمایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از آن که پنجمین آزمایشگاه در سطح کشور محسوب می شود از این پس بسیاری از آزمایشها در خصوص کنترل کیفی مواد غذایی خام دامی و پایش باقی مانده ها در بندرعباس انجام می شود.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان تعداد پرسنل این آزمایشگاه را در مجموع یازده نفر شامل چهار دکتر و هفت کارشناس ذکر کرد وگفت: برای پاسخگویی سریع تربه مراجعه کنندگان وهمچنین مجهز شدن آن به دستگاههای پیشرفته نیاز به تخصص های خاصی است که در صورت همکاری نماینده عالی دولت درهرمزگان قابل حل است.
در مراسم افتتاح و بهره برداری این آزمایشگاه رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاون عمرانی استاندار، مسوولان محلی و عده ای از بخش خصوصی حضور داشتند.


رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در آئین افتتاحیه آزمایشگاه کنترل کیفی فراورده‌های دامی و پایش باقیمانده‌ها در بندرعباس گفت: 90 درصد صادرات، واردات و ترانزیت مواد خام دامی کشور از استان هرمزگان انجام می‌شود.

دکتر دستور افزود: استان هرمزگان از مهمترین مناطق مراودات تجاری کشور و ترانزیت کالا به کشورهای همسایه به شمار می رود.

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان هرمزگان و وجود زیرساختهای مناسب از جمله اسکله‌ها و بنادر کشتیرانی، این استان سهم بیش از 90 درصد در واردات، صادرات و ترانزیت مواد خام دامی کشور را ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: هرمزگان با توجه به دسترسی به آبهای نیلگون خلیج فارس رتبه نخست کشور را دارا است. در کنار این صنعت بومی، زیرساختهای لازم جهت پرورش آبزیان از جمله میگو، ماهیان گرمابی در حال تکمیل است، از این رو وجود یک مرکز کنترلی کیفی فرآورده‌های دامی و پایش باقی‌مانده‌ها، در استان نیاز مبرم بود و این آزمایشگاه در استان هرمزگان، آزمایشگاه مرجع محسوب می شود.

 

 

نظر شما
ادامه