کد خبر: ۶۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: در چارت سازمانی جدید وزارت بهداشت تعداد معاونت‌های این وزارتخانه کاهش می‌یابد و معاونت غذا و دارو با تجمیع اختیارات موسسه استاندارد، موسسه سرم سازی رازی و سازمان دامپزشکی به سازمان غذا و دارو تبدیل می‌شود...
A0337662
معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: در چارت سازمانی جدید وزارت بهداشت تعداد معاونت‌های این وزارتخانه کاهش می‌یابد و معاونت غذا و دارو با تجمیع اختیارات موسسه استاندارد، موسسه سرم سازی رازی و سازمان دامپزشکی به سازمان غذا و دارو تبدیل می‌شود.
 

رحمت الله حافظی افزود: وزارت بهداشت در زمان حاضر 6 معاونت و 2 معاون دارد که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید تعداد معاونت‌های آن به 5 معاونت کاهش یابد. به این ترتیب یک گروه کارشناسی از حدود 2 سال پیش برای تدوین چارت جدید وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کرد و اخیراً گزارش خود را به خانم وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیم کرد.
وی گفت: وزیر بهداشت نیز دستور داد تا این گزارش در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت بررسی شود و پس از اخذ نظر این شورا در این زمینه تصمیم گیری نهایی اتخاد می‌شود.
حافظی افزود: برای تغییر و اصلاح چارت سازمانی وزارت بهداشت 6 یا 7 سناریوی مختلف در نظر گرفته شده است که از جمله آنها تأسیس سازمان غذا و داروست که با حذف معاونت غذا و داروی فعلی و تجمیع اختیارات و وظایف این حوزه که بخشی از آن اکنون در موسسه استاندارد، موسسه سرم سازی رازی، سازمان دامپزشکی و جاهای دیگر است به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر وزیر بهداشت فعالیت می‌کند.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: تأسیس این سازمان نیازمند مصوبه مجلس است اما طی رایزنی که با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشته‌ایم، در مجموع مجلس با این تصمیم نظر موافق دارد.
وی گفت: برای تغییر چارت تشکیلاتی و سازمانی وزارت بهداشت 2 روش وجود دارد. یک نگرش بر اساس مأموریت‌های سازمانی است مانند اینکه معاونت سلامت، معاونت غذا و دارو یا معاونت آموزشی داشته باشیم یا اینکه در نگرش دوم بر اساس فرآیندها تقسیم بندی سازمانی انجام شود از جمله اینکه معاونت برنامه ریزی، معاونت اجرایی و معاونت نظارت و کنترل داشته باشیم که با ارائه پیشنهادها تصمیم گیری نهایی قرار است در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت انجام شود.
حافظی گفت: تغییر چارت سازمانی و تشکیلاتی وزارت بهداشت و کاهش تعداد معاونت‌های این وزارتخانه به 5 معاونت باید بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری 6 ماه پس از ابلاغ این قانون به معاونت نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری ارائه می‌شد و حداکثر ظرف یکسال نیز اجرا می‌شد، البته این مصوبه برای تمام وزارتخانه‌‌ها بوده است که اجرای آن به تأخیر افتاده است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین علی عرب
|
-
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۵
0
0
موضوع تجمیع وظایف دارویی دامپزشکی در سازمان دارو و غذا موضوع مهمی است که بایستی توسط صاحبنظران، کارشناسان و متصدین امور دارویی مورد توجه قرار گیرد. اگر این موضوع به خوبی پیگیری شود و ابعاد فنی، حقوقی و اجرایی آن به طور عمیق و با دیدگاه کارشناسی مورد بر رسی قرار گیرد ضمن اینکه میتواند بخش عمده ای از معضلات موجود دارویی دامپزشکی را مرتفع سازد، بلکه باعث ارتقاء جایگاه داروهای دامپزشکی نیز بشود. لذا انتظار اینجانب از شما و دیگر دست اندرکاران رسانه تخصصی و حرفه ای این است که این موضوع را در سایت خود به بحث بگذارید. بنده و دیگر همکاران در دانشکده های دامپزشکی و دیگر مراکز آموزشی و تحقیقاتی می توانند در این موضوع فنی-حرفه مشارکت نمایند-
دکتر شهرام موحدی
|
-
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۶
0
0
با سلام :
هر چند امید ارتقاء سازمان دامپزشکی کشور به یک معاونت رئیس جمهوری وجود ندارد اما به نظر میرسد تنزل سازمان دامپزشکی به زیر مجموعه یک سازمان دیگر و خارج شدن از وضعیت یک سازمان مستقل نیز به نفع دامپزشکی کشور نباشد .
سید علی غفوری
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۲
0
0
با سلام
بحث تجمیع در قالب سازمان غذا ودارو چند اشکال دارد:
1-تمام وظایف سازمان دامپزشکی و موسسه استاندارد فقط محدود به غذا نمی باشد و بنابر این تکلیف کنترل بهداشتی دامها ومحصولات دامی غیر خوراکی نامشخص خواهد ماند.

2-تاریخچه دامپزشکی در ایران وجهان نشان داده که عدم استقلال در تصمیم گیری در دامپزشکی پیامدهای سنگینی بدنبال خواهد داشت.

3-بنظر میرسد یکی از گزینه های مناسب تجمیع تشکیلات اجرایی وتحقیقاتی دامپزشکی در قالب یک سازمان مستقل و زیر نظر ریاست جمهوری باشد چرا که جنس فعالیتهای دامپزشکی که بهداشت دام ومحصولات دامی را سرلوحه اهداف خود قرار داده با وزارتخانه هایی همچون جهاد کشاورزی که هدف اصلی آن تولید وبویژه کمیت آن است یا بهداشت ودرمان که اصولا سنخیتی با فضای دام وطیور ندارد،متفاوت است و بایستی در قالب یک تشکیلات اجرایی -تحقیقاتی مستقل (مثل سازمان حفاظت از محیط زیست )استوار و پویا وبدون تاثیر از هرگونه ملاحظات غیر دامپزشکی از سرمایه دامی گشور حراست نماید. با تشکر سید علی غفوری
محمدرضا افشار
|
-
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۶
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید نمی دانم چرا این سازمان نباید مستقل باشد؟داستان این سازمان شده حکایت از چاه در امدن ودر چاله افتادن است.باز هم باید دعا کنیم که خدا بما رحم کند.
گلچین
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۹
0
0
با اینکه مسئله ی مشخص شدن وظائف حرفه ی دامپزشکی در قالب یک سازمان مستقل و رفع مشکلات بازار کار دامپزشکان در حوضه ی وظایف این سازمان مهم است ولی باید به مسئله ی آموزش دانشجویان دامپزشکی در دانشگاهها توجه کردچرا که وضعیت اموزشی دانشکده های دامپزشکی به جز موارد محدود اصلا رضایت بخش نیست و وزارت علوم هیچ امتیازی به دکتری بودن این رشته و نقش آن درسلامت جامعه نداده در حالی که وزارت بهداشت بیشترین امکانات و امتیاز های اموزشی را به رشته های دکتری خود که بیس این وزارتند اختصاص داده است. سازمان دامپزشکی با توجه به پتانسیل های موجود و وضعیت بازار کار باید با بیشترین توان به فکر همه ی قشر دامپزشکی باشد نه به فکر ارتقائ بیهوده و بی بودجه ی نقش تاثیرگذار خود در جامعه.
نظر شما
ادامه