کد خبر: ۶۹۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس کیش گفت: با دستور نهاد قضایی در این جزیره یک باب رستوران به‌دلیل طبخ و عرضه کوسه پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سرگرد روح الله نیک پور» روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: براساس گشت و نظارت از رستوران غذاهای دریایی جزیره کیش با همراهی کارکنان اداره محیط زیست مقادیری کوسه کشف و معدوم شد.

وی با بیان اینکه طبخ و عرضه هرگونه آبزی حرام گوشت در رستوران‌ها و مراکز عرضه کشور ممنوع است، گفت: تخلف انجام شده توسط متصدیان اداره محیط زیست محرز شد که این اقدام مصداق روشن نقض دستورالعمل بهداشتی دامپزشکی است.

سرگرد نیک پور افزود: پلمب این واحد متخلف در سریع‌ترین زمان ممکن و با حکم دادستان کیش انجام شد و پرونده برای  انجام مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد.

وی افزود: در ماموریتی دیگر ۹ قطعه کوسه در یکی از مراکز فروش آبزیان دریایی توسط ماموران کلانتری ۱۲ کشف و با عوامل برابر دستور دستگاه قضایی برخورد شد.

هفته گذشته نیز ماموران پایگاه دریابانی این جزیره حین گشت زنی در ۳۰ مایلی آبهای جمهوری اسلامی به یک فرورند لنج شناور باری مشکوک و در بازرسی از این لنج ۲ هزار و ۵۳۵ عدد بال کوسه های نادر خلیج فارس کشف شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
4
معلوم نیست تا چه زمانی ملت باید تاوان این قبیل تفکرات خلاف تصریحات آیات قرانی و مبانی علمی واقعی!؟ را بپردازند؟؟؟ از طرفی قرآن می فرماید: احل لکم صید البحر وطعامه متـعـا لکم وللسیارة...؛ صید دریا و طعام آن برای شما و کاروانیان حلال است و از طرفی مذهب شیعه با اضافه کردن شرط فلس به صیدهای دریایی ، راه تشخیص حلال بودن را امر کرده است ، از طرف دیگر برخی و نه حتی همه ی فقیهان !؟ یافته ها و مبانی علم و دانش را درخصوص نوع فلس های پلاکوئیدی و طبیعتا فلس دار بودن کوسه نمی پذیرند و فتوا به حرام گوشت بودن کوسه ماهی ها و تعطیلی کسب و کار و اضرار به منافع صیادان و مشاغل مرتبط با آنها داده اند؟! و این در شرایطی است که مثل سفره های مشترک نفت و گاز ایران با همسایگان ،این خوان نعمت الهی مورد یغمای بیگانگان از کشورهای منطقه گرفته تا چین و ماچین قرار گرفته و ملت بیچاره ما محروم از مواهب حلال خدا شده اند!!!!
نظر شما
ادامه