کد خبر: ۷۰۰۱

حکیم مهر - کمیسیون کشاورزی واگذاری وظایف و امور سیاستگذاری و برنامه ریزی تجاری بخش کشاورزی از وزارت بازرگانی سابق به وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تشکیل اتاق کشاورزی و صنایع غذایی را تصویب کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: در جلسه کمیسیون کشاورزی، طی مصوبه ای کلیه اختیارات، وظایف و امور سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت و اجرا در زمینه تجارت بخش کشاورزی اعم از واردات و صادرات، تنظیم بازار گندم، آرد، نان و تولید و تجارت فرش دستباف باید از وزارت بازرگانی سابق منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود.

عباس رجایی افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع غذایی، کلیه نیروهای انسانی، شرکتهای تخصصی و پژوهشی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود و همه داراییها و یارانه های مربوطه که اکنون در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد رقابت پذیری با واگذاری صنایع مذکور به وزارت جهاد کشاورزی افزایش یابد.

اتاق کشاورزی و صنایع غذایی تشکیل می شود

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه بخش غیر دولتی، کسب و کار و تجارت ادامه داد: مقرر شد در حوزه صنایع غذایی و تشکلهای غیر دولتی، اتاق کشاورزی و صنایع غذایی تشکیل شده و وظایف اتاق بازرگانی و تعاون فعلی به این اتاق انتقال پیدا کند.

رجایی تصریح کرد: همچنین سیاستگذاری برنامه ریزی و نظارت امور توسعه و عمران روستایی به عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی یادآور شد: کلیه دستگاههای اجرایی امکانات خود را در حوزه روستاها باید با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ کنند و برای این وزارتخانه یک تا دو سال زمان داده شد تا طرح توسعه عمران روستایی را برای روستاهای با بالای 50 خانوار ابلاغ کند.

وزیر جهاد کشاورزی، رییس مجمع بانک کشاورزی شد

این مقام مسئول تاکید کرد: در این مصوبه مقرر شد وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس مجمع عمومی بانک کشاورزی تعیین شود.

رجایی اظهار داشت: کلیه تصمیم گیریها در حوزه تعرفه و ابزارهای تعرفه ای به عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود و در همین راستا ساختار این وزارتخانه نیز باید روند اصلاحی داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه