کد خبر: ۷۰۱۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور:
«محمد حسینی» افزود: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان سومی زمان صدور مجوزهای کشاورزی و دامپروری به کمتر از ۷۳ ساعت رسیده، متوسط صدور مجوز در ایران بین ۲ تا ۳ سال به طول می‌انجامد ...

حکیم مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: کانون‌های بیماری‌های حادی در کشور وجود ندارد و ۹۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی به همراه سایر واکسن مورد نیاز دام و طیور خریداری و در حال توزیع در بین استان‌های کشور است.

به گزارش حکیم مهر، «محمد حسینی» در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دامپزشکی قم، بیان کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سال گذشته در امور مربوط به سلامت مواد غذایی و امنیت مواد غذایی در حال هزینه است.

وی با بیان اینکه آزمایش مواد باقی مانده در مواد دارویی یکی از اقدامات جدید سازمان دامپزشکی در راستای سلامت و امنیت غذایی است، ابراز کرد: کشاورزان و دامپروران در خط مقدم تامین امنیت غذایی در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی با اشاره به قرارگیری کشور در شرایط جنگ اقتصادی، افزود: در صورتی که تمام نهاد و سازمان نقش خود را در این شرایط به درستی ایفا کنند می توان با قدرت بر دشمن غلبه کرد.

حسینی تصریح کرد: صادرات محور شدن محصولات کشاورزی و غذایی با تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته و کسب مجوز و استانداردهای لازم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: قانون سازمان دامپزشکی متعلق به سال ۵۰ است که بدلیل قدیمی بودن آن امکان حل مشکلات مردم و کشاورزان با دشواری انجام می گیرد و به همین جهت اصلاح فرآیندها به عنوان یک رویکرد اساسی در این سازمان دنبال می شود.

حسینی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی یکی از نهادهای پیش رو در حوزه فناوری و اطلاعات است، گفت: ۹ مجوز از  ۳۲ مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی قم بصورت غیرحضوری از درگاه ملی مجوزها با فرآیندهای تعریف شده در حال صدور است و طی ۴ ماه آینده بخش زیادی از مجوزهای این سازمان نیز به این درگاه متصل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان سومی زمان صدور مجوزهای کشاورزی و دامپروری به کمتر از ۷۳ ساعت رسیده که متوسط صدور مجوز در ایران بین ۲ تا ۳ سال به طول می انجامد.

وی تصریح کرد: واقعیت میدانی در ادارات دولتی این است که ارباب رجوع همچنان در پشت درهای بسته اتاق مدیران معطل می مانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور از ۱۴ سال خدمت دکتر مهدی رفیعی مدیرکل سابق اداره کل دامپزشکی قم رضایت دارد؛ سیاست دامپزشکی کشور در تغییر و جابه جایی مدیران استفاده از افراد متخصص و با تجربه درون سازمانی است.

«محمدرضا حاجی رضا» در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دامپزشکی قم، بیان کرد: استان قم در بخش امنیت غذایی به خصوص در حوزه دام و طیور وضعیت شاخصی در سطح کشور دارد.

وی اظهار داشت: قم با وجود اینکه نیم درصد اراضی زارعی و کشاورزی کشور را داراست اما ۲ درصد دام و طیور مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: در حوزه نرم و سخت افزاری طی سالهای گذشته شاهد روند موفقیت آمیزی در قم بوده ایم و تولیدکنندگان این استان گام های امیدوارکننده ای در مسیر صادرات و معرفی محصولات برداشته اند.

وی بیان کرد: شهرک دامشهر قم با دارا بودن یک هزار و ۲۰۰ واحد دامپروری یکی از بزرگترین باراندازهای دام در کشور است که سالانه ۸۰۰ هزار راس دام وارد آن می شود، به همین منظور مساله سلامت و پیشگیری از بیماری مورد اهتمام است.

حاجی رضا اظهار داشت: کنترل و پیشگیری از بیماری های دام و طیور و حفظ سلامت جامعه، دو اولویت اصلی و مهم استان قم در حوزه دامپزشکی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: امید می رود ارتباط موثر و مفید با تشکل و تعاونی های کشاورزی و دامپروری در دوره جدید مدیریت دامپزشکی قم ارتقا یابد.

وی ادامه داد: حفظ و تضمین سلامت مواد غذایی به همراه مردم محوری و ارتباط تعریف شده بین دامپزشکی با دامداران و کشاورزان در اولویت دامپزشکی قم باشد.

طی این آیین از خدمات ۱۴ ساله مهدی رفیعی محمدی تقدیر و حسن توحیدی مهر به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی قم معارفه شد.

منبع: ایرنا و روابط عمومی سازمان دامپزشکی




 

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
1
2
کلا یک شهرستان داره دیگه حالا چجوری شاخص شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
5
اینکه همش مدیران کل نزدیک تهران را در اولویت قرار دادند که انصاف نیست بخدا استانهای مرکزی وضعیت زیاد جالبی ندارند چون صدایشان به مرکز نمیرسه و در جا صداشونو خفه میکنند و متاسفانه با تهدید و تبعید به شهرهای مرزی کسی نمیتونه از بی عدالتی و کج سلیقگی اعتراض کند . تو رو خدا سریعتر سرعت انتصابات را بیشتر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
1
1
اصلاح فرایندها یعنی برگرداندن تصدی گریها به سازمان شنا بر خلاف مسیر اب
دکتر
|
Ireland
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
6
متاسفانه مبالغی دریافتی ماهم متناسب با سال 1350 هست و باید در تورم 80% کارمند ده درصد افزایش حقوق داشته باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
4
با سلام.
چنان چه صدور مجوز کشاورزی و دامپروری بیش از دو تا سه سال طول می کشد، ناشی از مشکل وزارت جهادکشاورزی است و به قانون سازمان دامپزشکی کشور ارتباطی ندارد و اصولاً صدور مجوز کشاورزی ربطی به سازمان دامپزشکی ندارد.
نظر شما
ادامه