کد خبر: ۷۰۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی نوشت : سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) بعنوان مرجع جهانی دامپزشکی درحال حاضر دارای 177 کشور عضو بوده و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از اعضای اصلی و ثابت آن می باشد.

سازمان جهانی بهداشت دام دارای پنج کمیسیون منطقه ای شامل آمریکا، اروپا ، آفریقا ، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه می باشد. جمهوری اسلامی ایران در دو کمیسیون منطقه ای آسیا خاوردور و اقیانوسیه وکمیسیون خاورمیانه عضویت دارد.

براساس مصوبه بیست وششمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای آسیا، خاوردور و اقیانوسیه که در شانگهای چین برگزار گردید. جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب عنوان میزبانی اجلاس کمیسیون منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه درسال 2011 گردید.
در این اجلاس که در تاریخ 28 آبان 90 لغایت 2 آذر درتهران برگزار می گردد، رئیس سازمان جهانی بهداشت دام و رئیس کمیسیون منطقه ای ، رؤسای دامپزشکی 37 کشور عضو منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور از جمله رؤسای دامپزشکی کشورهای ژاپن ، استرالیا، نیوزلند، چین و کره جنوبی به همراه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و تخصصی همچون فائو، اتحادیه اروپا ، سازمان همکاری‌های اقتصادی ، اکو و نمایندگان کشورهای ناظر شرکت نموده و ضوابط سازمان جهانی بهداشت دام پیرامون تجارت دام و فرآورده‌های دامی مورد بحث و تبادل نظر قرارخواهد گرفت .
برگزاری اجلاس مذکور به دلایل ذیل حائز اهمیت ویژه می باشد:
کشورهای عضو منطقه آسیا ، خاور دور اقیانوسیه از دیدگاه جمعیت دامی نقش به سزایی در جمعیت دامی جهان دارا بوده و سهم عمده ای در تولیدات دامی جهان را به خود اختصاص می دهند.
حضور کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه دامپزشکی وکشاورزی از جمله استرالیا ، نیوزلند ، ژاپن ، چین ، تایلند، هندوستان واندونزی امکان تبادل نظر علمی وانعقاد موافقتنامه و تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه دامپزشکی و نیز معرفی توانمندی های کشور در زمینه دامپزشکی وکشاورزی را فراهم نماید.
باعنایت به عضویت کشورهای منطقه همچون افغانستان وپاکستان در منطقه آسیا واقیانوسیه وتبادلات گسترده دامی بین کشور وضرورت هماهنگی در خصوص اجرای برنامه های بهداشتی وپیشگیری مشترک ، برگزاری این اجلاس می تواند در اجرای برنامه مشترک بین کشورهای منطقه نقش بسزایی داشته باشد.
4. حضورکشورهای مطرح در زمینه دامپزشکی و دامپروری در این منطقه و نیز مراودات مستقیم وگسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه تجارت دام و فرآروده‌های دامی با بسیاری از کشورهای عضو این کمیسیون منطقه‌ای، همچنین آشنایی کشورهای شرکت کننده در اجلاس با توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دامپزشکی ، صنایع دارویی ، واکسن های دامی ، خوراک دام ، دامپروری و صنایع لبنی فرصت مناسبی را جهت رفع مشکلات وموانع فنی در راه صادرات دارو و فرآورده های دامی وامکان سنجی توسعه صادرات واکسن های دامی و تولیدات دارویی و فرآورده های دامی را به سایر کشورهای این منطقه فراهم می نماید.
5. با توجه به اینکه شرکت کنندگان در اجلاس مذکور به مدت 5 روز در تهران حضور خواهند داشت ، امکان برگزاری نمایشگاه تخصصی به منظور معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دامپزشکی و صنایع وابسته وجود خواهد داشت ودست اندرکاران هریک از صنایع دارویی و دامپزشکی امکان مذاکره مستقیم و معرفی محصولات خود را به رؤسای دامپزشکی کشورهای منطقه خواهند داشت.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارشناس سازمان
|
-
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
0
تعداد كشورهاي عضو 178 مي باشد
http://www.oie.int/about-us/director-general-office/what-is-the-oie/
به سازمان اعلام كنيد اطلاعات درست منتشر كند
همچنين لطف كنند اعلام كنند كه غير از اعضاي ثابت و اصلي چه گروه ديگري وجود دارند ؟
با تشکر مجدد از بازدید و اظهار نظر شما - حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
0
0
بیننده محترم حکیم مهر / با سلام و تشکر از بازدید و دقت شما / احتمالاً علت ذکر این تعداد از سوی سازمان دامپزشکی به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس بوده است. درصورتی که این احتمال درست باشد ضمن تحسین، بهتر بود سازمان دامپزشکی در این خصوص توضیح ارائه یا از عبارت فلسطین اشغالی استفاده می نمود.
نظر شما
ادامه