کد خبر: ۷۲۳۴۷
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
به گزارش حکیم مهر، در گفت‌وگوی منتشر شده از سوی روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اظهار نظری مبنی بر صدور شماره نظام و پروانه به این واکسیناتورها به چشم نمی‌خورد ...

حکیم مهر: روز گذشته، انتشار گفتوگوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور با خبرگزاری صدا و سیما که در آن بیان بود که ۱۰ هزار واکسیناتور روستایی به عنوان تکنیسین و کمک‌تکنیسین عضو وابسته سازمان نظام دامپزشکی شده و برایشان شماره نظام و پروانه صادر خواهد شد، حاشیهساز شده و انتقاداتی را به همراه داشت (اینجا).

به گزارش حکیم مهر، امروز روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور این گفتوگو را با اندکی اصلاح در پورتال رسمی این سازمان منتشر کرد.

در بخشی از این گفتوگو، «دکتر سیدمحمد آقامیری» اظهار داشته است: سازمان دامپزشکی کشور برای مدیریت واکسیناسیون دام‌ها در کشور، ستاد مرکزی تشکیل داده است و روزانه در سطح استان‌ها رصد و پیگیری می‌شود.

وی افزود: در همین راستا سازمان دامپزشکی کشور به دلیل محدودیت واکسیناتور برنامه‌ریزی کرده است تا ۱۰ هزار نفر داوطلب به این خدمت مهم آموزش ببینند و در قالب تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون نظام دامپزشکی ج.ا.ا به عنوان «کمک‌تکنسین» و «تکنسین» تعریف و گواهی‌نامه مهارت دریافت خواهند کرد و طبق تبصره ۲ همان ماده، پس از طی مراحل قانونی، تحت نظر دکتر دامپزشک در سطح روستا و شهرستان فعالیت خواهند کرد.

به گزارش حکیم مهر، در گفتوگوی منتشر شده از سوی روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اظهار نظری مبنی بر صدور شماره نظام و پروانه به این واکسیناتورها به چشم نمیخورد.

 

انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
4
20
نمیخایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
بهترین پاسخ ممکن همین هست.( نمیخواهیم ) الان این ده هزار نفر را شما میخواهید آموزش بدهید که بعد از پایان آموزش و اخذ مدرک ، شاغل در بخش خصوصی و بعنوان زیرمجموعه مراکز واکسیناسیون ( واکسیناتور) مشغول به کار شوند.
آیا از مسئولین مراکز واکسن پرسیده اید که این افراد را استخدام میکنند یا نه؟
آیا در زمانیکه این تصمیم را گرفتید از روسای انجمنهای صنفی مراکز مایه کوبی هم مشورت گرفتید؟
آیا میخواهید مسئولین مراکز واکسن را مجبور کنید این افراد را استخدام کنند؟
آیا اگر این افراد توسط مسئولین مراکز واکسن استخدام نشوند، سازمان دامپزشکی با روشی دیگر ایشان را مشغول بکار واکسیناسیون خواهد کرد؟
آیا اگر مراکز واکسیناسیون را مجبور به استخدام این افراد کردید مسئولیت ناشی از تخلفات احتمالی ایشان را هم میپذیرید؟
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
4
31
ریس محترم سازمان دامپزشکی ، در پاسخ به اعتراضات و اعتصابات واکسیناتور ها نسبت به تعرفه طرح های دولتی واکسیناسیون بهتر نبود مشکلات واکسیناتور های کاردان و کارشناس دامپزشکی را حل میکردین .
تنبیه و بی اعتنایی به اعتراضات بخش خصوصی با جایگزینی نیروی غیر حرفه ای روستایی که نه تنها تاثیر مثبتی در سیستم دامپزشکی و اهداف سازمان نخواهد داشت بلکه مشکلات متعددی را به بار خواهد آورد .
افسوس
پاسخ ها
پیرادامپزشک
| Germany |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
بجای این طرحهای مخل آسایش وامنیت شغلی وبهداشت عمومی مشکلات واکسیناتورهاروحل کنیدتعرفه واکسیناسیون رواصلاح کنید واکسن بهادار و نفروشیدبه بخش خصوصی وهمون واکسن رو خودتان رایگان نزنید این یک اقدام ابلهانه هست
درضمن درخواست از مراکز واکسیناسیون وواکسیناتورها کردین کمک گرفتین انجام ندادن واکسن دادین نزده باشن
اینقدر اکیپهاتون به موازات طرحها درروستاها ورودمیکنن با واکسن رایگان واکسنهای بهادار رودستمون مونده
اصلا میدونین واکسیناتور جز همین تعدادمحدودواکسن هیچ حقوقی نداره وبیمه نیست وبسیاری مشکلات واکسیناسیونم باخودشه بایدحل کنه
اما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
3
9
لطفا دوستان به سه سوال پاسخ دهند،

که اگر طرح به کار گیری سایر افراد (بعد از آموزش های حد اقلی) در امور بهداشت دام عملی شود :

سوال اول:
آیا این کار در راستای بهبود سلامت دام کشور یا بعبارتی به نفع دام کشور خواهد بود یا خیر؟

سوال دوم:
آیا این طرح به نفع بخش خصوصی خواهد بود یا خیر ؟

سوال سوم:
به فرض اینکه پاسخ دو سوال فوق با هم در یک راستا نبودند،( و یکی بلی و دیگری خیر بود) تکلیف شرعی و قانونی یک مسول در سازمان دامپزشکی کشور چیست؟ یعنی به سلامت دام بیندیشد یا به اشتغال بخشی از بخش خصوصی؟ (با توجه به اینکه وطیفه اش ارتقا ء سلامت دام کشور است.)
ممنون می شوم اگر پاسخ منطقی بدهید؟
پاسخ ها
پیرادامپزشک
| Germany |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
خیر
خیر
به هیچ عنوان به سلامت دام کمک نمیکنه چون الانم خیلی ازاین افراد بجامانده از طرحهای سالهای دور که درامر ادامه درمان دامها دخالت میکنند دز داروهارو خودسر کم یازیاد یا قطع میکنند
۲دراموردرمانی به شدت دخالت داشته وهیچ راه قانونی مقابله باآن وجودندارد
۳ به هنگام واکسیناسیون سلامت دام لحاظ می شود که درحال حاظر توسط کاردان وکارشناس ماهر به درستی انجام می شود ودامپزشک همراه اکیپ حضورندارد مسئولیت اشتباهات باکییست
باعث حذف صددرصدی واکسیناتورها از نظام واشتغال خواهد شد (البته بداشتغالی نمیشه روش اسم اشتغال گذاشت ) ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
برادر من راه کاملا مشخصه و پاسخ شرعی نمی خواد. مدرک دانشگاهی و سپس اشتغال زیر نظر نظام دامپزشکی. مگه چند ساله که از طرح ریشه کنی ppr چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی پای کار نبودند. چرا با این کار آبرو واسه سازمان نمی زارید و مطمئنا هرجا این موضوع را نشر می دید و بازگو می کنید یعنی اینکه تا بحال در بخش واکسیناسیون نا موفق عمل کرده ایم و نقش خودمون رو ایفا نکردیم و این همه تلاش همکاران بخش خوصی و دولتی زیر سوال نمیره؟. بالغ بر چن صد نفر کاردان و کارشناس بیکار داریم. آیا بهتر نیست مناطقی که متقاضی ندارند و احیانا امر واکسیناسیون خوب پوشش داده نمیشه رو از طریق فراخوان نظام دامپزشکی برای جذب در مراکز مایه کوبی آن مناطق اعلام می کردید تا این بندگان خدا هم با توجه این موضوعات در اون مناطق مشغول به کار می شدند.
پیرادامپزشک
| Germany |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
اگر سازمان توان مدیریت این ۱۰ هزارنفررو درآینده دارد چرا افراد غیر مجاز فعلی که درهرکاری دخالت دارند را مدیریت نمی کند رها کردن این حجم از تخلفات شرعی است فروش دارو بدون نسخه وبدون حضور مسئول فنی وجایگزینی یک فردعادی بجای پیرادامپزشک درداروخانه که نسخه نانوشته می پیچد شرعی است دادن آمارهای کاذب شبکه ها وفروش ونشت واکسن دربازارآزاد شرعی است چرا فکری به حال آن نمی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
این طرح هم به ضرر بهداشت دام کشور و هم برای بخش خصوصی مضر می باشد
.............. خودشان هم بهتر می دانند که این حرکات هیچ نفعی برای دامدار و بهداشت دام ندارد
عدل علی
|
United States of America
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
7
دوستان بهتره بیخیال موضوع بشیم.موضوع کاملا غیر کارشناسیه.بحث اتفاقات و بیمه و مهارت و سختی کار در نظر گرفته نشده.اوایل انقلاب که واکسیناتور و مدارک دانشگاهی کمبود داشتیم مطرح و انجام شده و با شکست هم مواجه شده.
بی توجهی نسبت به شرایط موجود وکمبود دام سبک و سنگین و عدم اطمینان دامدار جهت واکسیناسیون به افراد بی تجربه و حاشیه ها و تنش های که بعد از اجرای این طرح برای سازمان خوش نام دامپزشکی ایجاد خواهد شد.

عدم تبدیل وضعیت نیروهای حجمی واکسیناتور با سابقه ۱۵سال با مدارک دانشگاهی که عمر و جوونیشون رو در راه خدمت و خط مقدم بهداشت و مبارزه با بیماریها فدا کردن.
..................
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
10
بحث واکسیناسیون بخش خصوصی که مجرای تحقق واکسیناسیون بوده و کاملا قانونی است به چه خاطر کنار گذاشته و میخواهید آزموده را مجددا بیازمایید؟آینده چه فکر خواهد کرد.؟
مجازاتگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
9
عقب نشینی ما واکسیناتور با سی سال سابقه در اداره و بازنشسته داشتیم میخواست کارت مایه کوبی بگبره باید عضو نظام میشد چون کاردان نبود صادر نشد حالا برای سیکل گواهینامه مهارت یا پروانه خدا یا کمک کن از این مرحله گذر کنیم
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
4
سازمان درقبال مسئولین فنی وحق حقوقشون ونحوه استخدامشون که بهداشت عمومی روبه خطر میندازه چشماش روبسته پی صحبت از شرعی وغیرشرعی نکنید الان سلامت مردم دراین بخش به وجدان مسئول فنی بسته هست که کاروحقوق رودرنظر بگیره یا وجدان وخانه نشینی رو
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
19
4
عرض سلام و ادب واحترام دارم خدمت همه همکارات دامپزشکی(دولتی وخصوصی)
طرح واگذاری خدمات واکسیناسیون دام با آموزشهای لازم به نماینده روستایی (تکنسین وکمک تکنسین) زیر نظر دکتر دامپزشک بخش خصوصی گامی نوین در عرصه خدمات به دامداران و تولید کنندگان دراین عرصه می باشد لذا این اقدام شایسته را به فال نیک می گیریم زیرا:
1- حمایت سازمان ونظام دامپزشکی از مراکز مایه کوبی در جهت گسترش فعالیت عملیاتی در روستاها
2- آموزش لازم و اقدامات عملی به نماینده روستا در امور واکسیناسیون وتزریقات دام به منظور واکنش سریع در جهت بهبود وضعیت دام
3- مقایسه آماری عملکرد نیروی انسانی در خانه های بهداشت روستایی در جهت ارائه خدمات در نظام شبکه های بهداشتی درمانی ،بطور متوسط روستاهای دارای جمعیت 1500 نفر توسط بهورز زن ومرد مشغول ارائه خدمات ومراقبت های بهداشتی هستند که نشان از موفقیت در این عرصه شده اند لذا می توان با آموزشهای اصولی به تکنسین وکمک تکنسین نماینده روستا می تواند بعنوان بازوهای جهادی بهداشت دام و دامپزشکی در روستا باشد .مهمترین آن اطلاع رسانی از وضعیت سلام دام در روستا اشاره کرد (رصد وپایش)
4- طرح فوق یک برنامه انگیزشی به منظور جلب مشارکت دهیاران وشورای اسلامی روستا علی الخصوص دامداران در جهت بهبود سلامت دام و ارتقاء وضعیت بهداشتی در دامداریها می باشد.
نکته دیگر با اجرایی شدن طرح فوق وتحت نظارت دقیق توسط مراکز مایه کوبی در شهرستانها وبخش های تابعه با ارائه خدمات بیشتر قطعا درآمد این مراکز نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.(قانون عرضه وتقاضا)
کمی تفکر،تعقل وتدبر لازم است
همکار دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
شما دوست عزیز پشت میز نشستی و فکر میکنی همه انچه گفتی انجام میشه .
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
نکته خوبی را یاد آوری کردین.همین طرح در وزارت بهداشت(بهورزان روستایی )خیلی مورد انتقاد بود اویل.میگفتن جون مردم را می‌خواهید بدین دست ی فرد غیر پزشک و از این تعریفا.تمام پزشکان و پیرا پزشکان هم مخالف طرح بودت.الان تو عمل معلوم شده چقدر آین طرح موفق بوده و جون چند نفر با ی مراقبت ساده نجات پیدا کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
با عرض سلام. در جواب این دوست عزیزمون که احتمالا از پیشنهاد دهنده های طرح می باشد و این انشای قشنگ رو مکتوب کرده باید عرض کنم که احتمالا حضرتعالی تا حالا پا تو روستا و مطب بخش خصوصی نگذاشتی. یه مثال خالی از لطف نیست. به شترمرغ گفتن بپر گفت من شترم. گفتن بار ببر گفت من مرغم. به سازمان میگی حقوق و قوانین مثل علوم پزشکی بده و از بخش خصوص مثل اونا حمایت کن. میگه ما فرق داریم. میگیم کار مسخره نکن. میگه علوم پزشکی این کار رو کرده، خوب بوده. یکی نیست بگه کجای خانه های بهداشت روستایی یک بهورز رو میبینی که کار درمان رو انجام بده. اونا از روز اول براشون تحکیم شده و قبول کردن که دکتر نیست و دست به دارو نمی زنن و البته دارو هم به این حد که تو دامپزشکی در دسترس همه هست، در دسترسشون نیست. اینا همه فردا دکتر میشن. چرا نمیخواین ببینین. تو خانه های بهداشت فقط رصد و پایش تا حدی انجام میشه. کی سزارین میکنن. درمانگر غیر مجاز و مامور تلقیح داره سزارین میکه، پرولاپس جا میزنه. القای فحلی میکنه. سرم میزنه و هزار تا کار دیگه. تو علوم پزشکی طبق یه برنامه خاص و منظم کار میشه. کجاش مثل دامپزشکیه. چرا اینقدر صغری کبری میچینی. چرا فلسفه بافی و منطق تراشی میکنی. ماشاالله از روزی که این تیم مدیریتی جدید اومدن سازمان فقط میگن کار جهادی. بابا کار جهادی اصول داره. کی گفته کار جهادی یعنی کار غیر علمی. غیر منطقی. شما که از طرح دفاع میکنی تا حالا با درمانگر غیر مجاز و ادعای اون برخورد کردی. به والله ندیدی. ت. شهری که من کار میکنم درمانگر غیر مجاز سراغ د ارم که به اندازه یه تریلی دارو میخره. مستقیم از شرکت هم میخره. جالبه کیس ریپورت هم میکنه. باعث تعطیلی مطب بخش خصوص هم میشه. وای اگه مدرک هم دستش بدن. البته خیلی دور نیست که نتیجه این کار رو ببینیم. این تیم که کنار رفت، تیم بعدی بیچاره میشه و هر دست و پایی بزنه نمیتونه مشکل رو حل کنه.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
سلام
توضیحات خوبی مطرح فرمودید منم این مشکلات حال حاضر را قبول دارم لاکن باید نظارت را دقیق واصولی انجام داد وبا افراد غیر تخصصی که در امور درمانی دخالت می کنند برخورد قانونی بشه.
بنده از پیشنهاد دهندگان طرح فوق نیستم ولی اعتقاد دارم بنفع دامداران ومراکز مایه کوبی می باشد. بشرطی که هم سازمان وهم نظام در اجرای این طرح به نحو احسنت نظارت داشته باشند.
خلیل نعمتیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
3
درمورد سوال همکارمحترم بایدعرض کنم که جواب هردوسوال اول خیراست اگر هرکسی شروع به واکسیناسیون وتزریقات کندهرج ومرج بوجود میاد وهرکسی خودشو دکترصدا میزند وچون اطلاعات کامل ندارن درنتیجه سلامت دام هم به خطرمبوفته وهمچنین بخش خصوصی وفقط بحث پیرادامپزشکان نبست این مسئله کل جامعه دامپزشکی رابه خطرمیندازه
پیرادامپزشک
|
Germany
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
8
این طرحهای خام و غیرکارشناسی فقط فاتحه ی دامپزشکی رو میخونن
یعنی مشاوری، یا کسی که اندکی درایت داشته باشه پشت این حرفها نیست....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
6
پس چرا ماده ۲۷ را قرائت نکرده اند
‌ماده 27 - کلیه اتباع ایرانی فارغ‌التحصیل دوره‌های دکترای عمومی و تخصصی و سایر رده‌های حرفه دامپزشکی حق عضویت در سازمان را دارا‌هستند

سیکل یا دیپلم ، فارغ التحصیل سایر رده های دامپزشکی محسوب نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
5
اول حرفی را که کارشناسی نیست به زبان می آورند و بعد گام به گام عقب نشینی می کنند درست مانند ریشه کنی که تبدیل شد به پاکسازی
پیرا دامپزشک
|
Finland
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
7
نظر به ظلم های صورت گرفته در سالیان اخیر نسبت به تکنسین های محترم و کم توقع که همیشه سنگ زیرین اسیاب بودند وقت ان رسیده بود که رییس سازمان در حمایت از ان ها طرحی معقولانه اجرا کنند که در ان هم دامدار هم دامپزشک به نفع برسند نه با تیشه به ریشه دامپزشک وصنعت دام کشور بزنند.
متاسفانه در این خانه کسی نیست که فریاد رسد جان غریب بی نوا را.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
6
مطمئن باشید این ۱۰ هزار نفر داوطلب در آینده مشغول طبابت نیز خواهند شد این را در آینده نه چندان دور خواهیم دید اون موقع هست که به سازمان دامپزشکی و افراد تحصیل کرده که عمر و و قت و هزینه خود را در رشته گذاشته اند بر باد خواهد رفت ، عجب مسئولین آینده نگری داری ما به به
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
4
............. داره به خانواده هایی که فرزنداشونو با هزار مکافات می فرستن که دامپزشکی یا کاردان دامپزشکی بخونه ظلم میشه
کلینسین
|
Switzerland
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
3
این روزها خبرهای زیادی در مورد به کار گیری روستاییان در امر واکسیناسیون میشنویم و میخونیم...هممون میخونیم و‌ اعتراض میکنیم... واقعا طرح غیر کارشناسانه ای هست...
اما اگه بشینیم تحلیل کنیم این اخبار را فقط باید گفت اینها فقط تولید محتوی خبری هست...هر روز داره این اخبار یه طور مطرح میشه...یه روز رئیس سازمان میگه میخوایم شماره نظام به سیکلیا بدیم...فرداش میاد مسئله رو طور دیگه مطرح میکنه...گویا خودشون هم دقیق نمیدونن دارن چه کار میکنن...
فعلا چیزی جز تبلیغ نیست...نه نیرویی جمع شده نه کلاسی براشون گذاشته شده...نه کسی جایی مراجعه کرده...
به هر حال در کشور ما به علت ضعف مدیریتی و مشکلاتی که همه ازش خبر داریم هر طرح درستی هم مطرح بشه نتیجه ای نخواهیم گرفت...
دوستان نگرانی اصلی ما که همه ازش اگهی داریم جای دیگه هست...از بین رفتن دام‌ و دامداری هست...از بین رفتن تولید...مشکلات کم ابی و عدم مدیریت...مشکلات کشاورزی...‌
حالا دوستان بزرگوار خودشون رو سرگرم مسائل دیگه کردن که اصل مطلب از یاد خودشون و ما برود...‌
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
16
5
زنده باد دکتر آقامیری با توجه به اینکه مراکز مایه کوبی فعلا واکسن فروش شدند و کار اصلی را بدلایلی انجام نمی‌دهند دامپزشکی واقعا نیاز به این اقدام جهادی داشت تشکر فراوان از ایشان دارم امیدوارم بخش خصوصی با این طرح همکاری کند و منافع ملی را در کنار منافع شخصی ببیند انتقاد خوب هست ولی فرق هست بین انتقاد سازنده وایراد گیری طبیعتا هیچ رئیسی نمی‌تواند رضایت همه را بگیرد مهم نتیجه هست که باید منتظر ثمره این طرح بود بعد انتقاد خوب هست تا ایرادات کار گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
دامپزشکی که نشسته واکسن می فروشه پس سوپرمارکت بزنه بهتره جمعیت بزرگترو مصرف بیشتر سودبیشتر کسب میکنه شمااگر دراین نقطه هستی به دامپزشک بودنت شک کن چون اون بیطار الانم ازشما بیشتردرمیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
تهمت زدن به همکاران پرتلاش بخش خصوصی کار خوبی نیست
و تایید این حرکات نابخردانه ضربه به حرفه دامپزشکی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
داداش شما کنار گود هستی بیا وسط لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
براتون متاسفم
فقط یک روز تشریف بیاورید دفتر کار من تا همه چیز براتون روشن بشه
جواد یوسفی پیرادامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
3
جواب سوال اول اصلان به نفع دامدار نیست به ضرر دامدار هست جواب سوال دوم منجر به نابودی بخش خصوصی میشور
پیرا دامپزشک
|
France
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
6
این طرح یعنی نابودی پیرا دامپزشک و به گدایی افتادن این قشر تحصیل کرده و پس رفت کشور در زمینه دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
5
فقط میتونیم امید داشته باشیم به اینکه ............. این طرح بی فایده و خانمان سوز برای دامپزشکی، هرچه زودتر متوقف بشه.
شریفی
|
France
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
3
سلام به جای تصویب این طرح ها به فکر دامپزشکا و پیرا دامپزشکها باشید و ایجاد اشتغال و رفاه برای تحصیل کرده ها نه اینکه ادم های بی سواد یا سیکل روستایی بخوان جای این افراد رو بگیرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
1
کلمه دکتر دامپزشک.....؟؟؟؟پدر جان بگو دامپزشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
1
باعث بوجود آمدن دکترهای بدون مدرک و با تجویز دارو بی رویه در دام هم باعث به مخاطره افتادن سلامت دام و همچنین سلامت انسان می‌شود و باعث بوجود آمدن انواع بیماری‌ها در انسان می‌شود و شعار دام سالم انسان سالم و غذای سالم تبدیل به غذای ناسالم می‌گردد.
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
0
همون شما تلقیح کاران کاردان ها کارشناسان دامپروری و بقیه افرادی که در درمان دخالت میکنند رو ببر زیر نظر دامپزشک روستاییان پیشکش
واقعا متاسفم که تو این مملکت عمرم با این رشته ای که خوندم تباه کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
1
بدون چک وچونه یهویی ده هزار.دکتر به جامعه دامپزشکی افزدوه شد معجزه قرن به این میگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
1
با عرض سلام. در جواب این دوستانی عزیزمون که احتمالا از پیشنهاد دهنده های طرح و یا ذینع می باشند و این انشاهای قشنگ رو مکتوب کرده ان باید عرض کنم که احتمالا حضرات تا حالا پا تو روستا و مطب بخش خصوصی نگذاشتن. یه مثال خالی از لطف نیست. به شترمرغ گفتن بپر گفت من شترم. گفتن بار ببر گفت من مرغم. به سازمان میگی حقوق و قوانین مثل علوم پزشکی بده و از بخش خصوص مثل اونا حمایت کن. میگه ما فرق داریم. میگیم کار مسخره نکن. میگه علوم پزشکی این کار رو کرده، خوب بوده. یکی نیست بگه کجای خانه های بهداشت روستایی یک بهورز رو میبینی که کار درمان رو انجام بده. اونا از روز اول براشون تحکیم شده و قبول کردن که دکتر نیست و دست به دارو نمی زنن و البته دارو هم به این حد که تو دامپزشکی در دسترس همه هست، در دسترسشون نیست. اینا همه فردا دکتر میشن. چرا نمیخواین ببینین. تو خانه های بهداشت فقط رصد و پایش تا حدی انجام میشه. کی سزارین میکنن. درمانگر غیر مجاز و مامور تلقیح داره سزارین میکه، پرولاپس جا میزنه. القای فحلی میکنه. سرم میزنه و هزار تا کار دیگه. تو علوم پزشکی طبق یه برنامه خاص و منظم کار میشه. کجاش مثل دامپزشکیه. چرا اینقدر صغری کبری میچینین. چرا فلسفه بافی و منطق تراشی میکنین. ماشاالله از روزی که این تیم مدیریتی جدید اومدن سازمان فقط میگن کار جهادی. بابا کار جهادی اصول داره. کی گفته کار جهادی یعنی کار غیر علمی. غیر منطقی. شما که از طرح دفاع میکنی تا حالا با درمانگر غیر مجاز و ادعای اون برخورد کردی. به والله ندیدی. تو شهری که من کار میکنم درمانگر غیر مجاز سراغ دارم که به اندازه یه تریلی دارو میخره. مستقیم از شرکت هم میخره. جالبه کیس ریپورت هم میکنه. باعث تعطیلی مطب بخش خصوص هم میشه. وای اگه مدرک هم دستش بدن. البته خیلی دور نیست که نتیجه این کار رو ببینیم. این تیم که کنار رفت، تیم بعدی بیچاره میشه و هر دست و پایی بزنه نمیتونه مشکل رو حل کنه.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
سلام
توضیحات خوبی مطرح فرمودید منم این مشکلات حال حاضر را قبول دارم لاکن باید نظارت را دقیق واصولی انجام داد وبا افراد غیر تخصصی که در امور درمانی دخالت می کنند برخورد قانونی بشه.
بنده از پیشنهاد دهندگان طرح فوق نیستم ولی اعتقاد دارم بنفع دامداران ومراکز مایه کوبی می باشد. بشرطی که هم سازمان وهم نظام در اجرای این طرح به نحو احسنت نظارت داشته باشند.
لازم بذکر هست هم به روستاها ودامداریهای مختلف درحین عملیات واکسیناسیون حضور داشته ام وبرای بازدید به مراکز مایه کوبی هم رفته ام.کارهای غیر مجاز زیادند وبازم تاکید میکنم باید نظارت داشت وبرخورد قانونی صورت بگیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
برادر عزیز 12:26 سازمان ما در حال حاضر توان برخورد با درمانگران و عرضه کنندگان غیر مجاز ندارد. چجوری میخواد این 10 هزار نفر رو مدیریت کنه. تو یه روستا یا بخش عشایر زیست که نمیشه نظارت کرد. تمام این افراد تبدیل می شوند به دکتر و تجویز آنها هم فقط اکسی تتراسیکلین و داروهایی از این طیف خواهد بود. از طرفی بدلیل عدم علم کافی شروع به تزریقات ملانصر الدینی خواهد کرد. مگر با تکنسینهای بازنشسته اداره برخورد و نظارت شده و اصلا آیا کسی توانایی برخورد دارد. در صورت تخلف به کدام مرجع رسیدگی شکایت خواهد شد؟ وقتی بین دامداران معرفی شدند که دیگه نمیشه کاریش کرد. پروانه مطبش رو معلق می کنی یا کارت واکسیناسیونش؟
ما اینجا راننده تاکسی داریم که چند صباحی بعنوان راننده دکتر بخش خصوصی کار میکرده و الان بعنوان دکتر از تمام کلینیسینها بیشتر کار میکنه. کارش بجایی رسیده که دکترها رو تهدید میکنه که تو منطقه من نیاین. کشاورز داریم که تریلی تریلی دارو میخره و کسی جلودارش نیست. کدام مرجع میخواد اینا رو سامان دهی کنه. باز هم میگم دودش به چشم دامدار و سازمان و تمام کسانی خواهد رفت که میخوان قانونی کار کنن. ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
1
1
به جای ۳۰ به هفتاد. به شرفم قسم با این نیروها ۶۰ به ۴۰ میبندم. بزار بیاند ببینم کی ضرر میکنه. بی سواد هم هستند پدرشون رو درمیارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
مشکل از این افراد نیست. مشکل رو باید تو سازمان دنبال کرد. اینا گناهی ندارن. سازمان فراخوان داده. این بدبختها هم گفتن بریم سر کار. اشتغال ایجاد شده. سازمان نظام باید جلو اعطای شماره نظام رو بگیره. ................ اگه شماره نظام نداشته باشن دامنه عملشون تا حدودی کمتر میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
فقط به خاطر اینکه سازمان دامپزشکی یه پولی بگیره از این ۱۰ هزار نفر که هم کلاس برگزار کن هم برای صدور کارت و شماره نظام یه پولی در بیاره سالانه دیگه کسی به فکر دکتر و کارشناس و کاردان بیکار نیست فقط فقط جیب خودشون ...............
نظر شما
ادامه