کد خبر: ۷۲۵۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
آیا به نظر شما بخش خصوصی در حال حاضر به حدی از بلوغ رسیده است که بتواند حتی بخش هایی از وظایف حاکمیتی در دامپزشکی را خود به تنهایی طراحی و اجرایی کند یا آنکه معتقدید همواره بخش دولتی باید با ابزار نظارت و به عنوان آقابالاسر بر کارها و برنامه های بخش خصوصی نظارت مستمر داشته باشد ؟...

حکیم مهر - مدیر روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در جریان گفتگو با یک عضو شورای مرکزی این سازمان به بیان نکته‎ای عجیب پرداخت.

دکتر مهدی حسن پور در جریان این گفتگو از عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی درباره واگذاری بخشی از وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی پرسید.

این در حالی است که بخش دولتی باید برابر سیاستهای اصل 44 قانون اساسی وظایف تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار نماید.

وی همچنین در این گفتگو بخش دولتی را در شرایطی آقابالاسر خواند که دکتر آقامیری مدیر فعلی سازمان نظام دامپزشکی پیش از این گفته بود حاضر نیست سازمان دامپزشکی تضعیف شود.

این سوال عجیب و قابل تأمل با پاسخ عجیب تر عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی هم همراه بود، بطوریکه دکتر انصاری فرد در این گفتگو واگذاری بخشی از وظایف حاکمیتی به بخش خصوصی را ممکن دانست!

مشروح بخش دوم گفتگوی دکتر حسن پور (مدیر روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی) با دکتر انصاری فرد (عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی) که در سایت سازمان نظام دامپزشکی منتشر شده بدین شرح است :

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی گفت : در شان یک دامپزشک نیست که برای کسب درامد بیشتر در کنار مطب خود اقدام  به فروش حیوانات پت و پرنده کند.

دکتر محمد حسین انصاری فرد در ادامه مصاحبه خود با دکتر مهدی حسن پور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی ، درپاسخ به این پرسش که به عنوان نماینده وزیر جهاد در شورای مرکزی ، چه برنامه هایی دارید ؟ گفت :  با توجه به اینکه بنده نماینده وزیر جهاد کشاورزی هستم طبیعی است که باید پیگیر برنامه ها و دیدگاه های وزیر در عرصه دامپزشکی باشم ، از  حدود 29 هزار دامپزشکی که در کشور داریم فقط حدود 2 هزار نفر در سازمان دامپزشکی مشغول فعالیت هستند و 27 هزار نفر در بخش خصوصی هستند .

اشتغال مهمترین دغدغه  مهندس اسکندری و دکتر خلیلیان دو وزیر قبلی و کنونی بوده و هست  که در این زمینه باید متناسب با تعداد فارغ التحصیلان مشاغل  پایدار  با امنیت شغلی برای دامپزشکان ایجاد کنیم .

به نظر من باید شان و منزلت دامپزشکان حفظ شود هر چند تعداد  دامپزشکانی که برای کسب درامد در کنار طبابت  اقدام به فروش حیواناتی مانند پت و پرنده می کنند کم است اما حتی یک مورد آن نیز زیبنده شان و جایگاه دکتر دامپزشک نیست .

در ایران شان و جایگاه  دکتر دامپزشک به هیچوجه مانند همتایان خود در  کشور های توسعه یافته نیست و علت عمده آن هم به  نقش پیشگیری وبهداشت جامعه بر می گردد زیرا هم اکنون همه توجه ها به درمان معطوف شده است که  این موضوع نه تنها یک اشکال بلکه یک فاجعه است.

اگر بیشتر توجه را به موضوع بهداشت و پیشگیری در جامعه معطوف کنیم  آنوقت در موضوع درمان هم مشکل خاصی نخواهیم داشت .

چرا رشته دامپزشکی و دامپزشکان اینقدر مهجور هستند ؟ چرا نمی توانیم اهمیت رشته خودمان را به جامعه تفهیم کنیم ؟

من روی این مشکل کار کردم به نظرم 2 علت دارد اول متحد نبودن دامپزشکان با هم است و تفرقه ای است که سال ها در دامپزشکی بوده است به نظر من برای درک جایگاه شایسته و بایسته دامپزشکان ابتدا  باید قبل از هر چیز  با هم متحد باشیم.

بسیاری از دامپزشکان متاسفانه خجالت می کشند که بگویند ما دامپزشک هستیم و فکر می کنند که مورد استهزاء قرار می گیرند در حالی که باید با افتخار بگویند که دامپزشک هستند و به سرعت هم از رشته خودشان دفاع کنند و طلبکارانه و از موضع تهاجمی طرف مخاطب را قانع کنند که رشته دامپزشکی مهم است و دامپزشکان افراد مهمی هستند .

آقای دکتر، باورهای جامعه درباره رشته دامپزشکی متاسفانه واقعیتی تلخ و غیر قابل انکار است و به همین علت اکثر دامپزشکان پیش از آنکه یک دامپزشک خطاب شوند شاید تمایل داشته باشند که پزشک مورد خطاب قرار گیرند .

این که ما خودمان اصرار داشته باشیم که در گروه رشته پزشکی معرفی کنیم اشتباه است اینجا است که می گویم رسانه به فریاد می رسد و می تواند نقش افرینی کند با استفاده از رسانه  می توانیم حرف های حق خودمان را به کرسی بنشانیم .

دومین علتی که باعث شده تا دامپزشکان مهجور شوند به این علت است که در سال های گذشته دامپزشکان در رده های مدیریتی و تصمیم گیری کشور خیلی کم حضور داشتند این  در حالی است  که در برخی مواقع حدود یک سوم وزرای هیات دولت پزشک بوده است .

به نظر شما فردی که در آینده سکان هدایت سازمان نظام دامپزشکی را بعهده خواهد داشت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بهتر است از بخش دولتی باشد یا خصوصی ؟

در دنیای امروز تصویر سازی حرف اول را می زند ما اگر بتوانیم با کمک خود دامپزشکان این کار را کنیم لزومی هم ندارد که من خودم مسئول باشم اگر این تصویر سازی به خوبی انجام شود آنوقت می توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم تا زمانی که برای شنیدن حرف هایمان نتوانیم انگیزه و علاقه ایجاد کنیم هیچوقت نباید انتظار داشته باشیم که جرف هایمان شنیده شود .

شما از جمله افراد حلقه اول نزدیک به وزیر جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر صادق خلیلیان هستید و قاعدتا بیش ازدیگران در جریان نقطه نظرها  و نطق های ایشان هستید ، دیدگاه اصلی  و نگاه واقعی جناب وزیر به دامپزشکی و خصوصا نظام دامپزشکی چیست ؟

من بیش از 20 سال است که دکترخلیلیان را از می شناسم. ایشان فردی دانشگاهی هستند و معمولا افراد دانشگاهی پازل های معما را با نگاهی درست می بینند ایشان در جلسه ای با حضور مدیران استانی حدود یک ساعت در خصوص دامپزشکی و نقش نظام دامپزشکی صحبت کرد و از اهمیت نقش ایجاد اشتغال گفت و اعلام کرد  وزارت جهاد کشاورزی  مصمم است که از سازمان نظام دامپزشکی به عنوان 2 لبه قیچی برای از بین بردن تمام گره های کور بهداشتی و دامپزشکی هر کدام در جایگاه خودشان استفاده کند یکی در حیطه وظایف حاکمیتی و دیگری در حیطه وظایف تصدی گری به طوری که مکمل هم باشند نه در برابر همدیگر ، چون وزارت جهاد امکانات گسترده ای دارد و نظام دامپزشکی سرمایه های بزرگ انسانی در اختیار دارد.

آیا به نظر شما بخش خصوصی در حال حاضر به حدی از بلوغ رسیده است که بتواند حتی بخش هایی از وظایف حاکمیتی در دامپزشکی را خود به تنهایی طراحی و اجرایی کند یا آنکه معتقدید همواره بخش دولتی باید با ابزار نظارت و به عنوان آقابالاسر بر کارها و برنامه های بخش خصوصی نظارت مستمر داشته باشد؟

تجربه کشور های توسعه یافته و همچنین تجربه سالیان اخیر در کشور نشان داده است که هر گاه در مرحله اول با برنامه ریزی و به صورت سازمان یافته امور تصدی گری و در مرحله بعدی حتی بخشی از وظایف حاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار کردیم با ایجاد اشتغال , کاهش بروکراسی اداری و متعاقب آن کاهش نارضایتی مردم منافع زیادی عاید کشور شده است .

حتی در سال های گذشته  تجربه خوبی از واگذاری بخشی از وظایف امنیتی به بخش خصوصی داشته ایم که مثال بارز آن خدمات  پلیس +10  است ،  اصطلاحی وجود دارد که اگر خصوصی سازی  از راه  درست و اصولی انجام شود  باعث افزایش مشارکت مردم در اجرای طرح ها خواهد شد از طرفی اگر واگذاری ها بدون برنامه ریزی انجام شود آنوقت کار به جایی می رسد که دیگر نه بخش خصوصی قادر به انجام آن خواهد بود نه بخش دولتی می تواند آن را ادامه دهد که در این شرایط نتیجه واگذاری چیزی جز رها سازی نخواهد بود.

برخی می گویند باید بخش خصوصی توانمندسازی شود درحالی که معتقدم بخش خصوصی کشور به اندازه کافی توانمند است و دیگر به توانمند شدن نیازی ندارد بلکه باید در جهت توان افزائی گام برداریم به این مفهوم که باید به طور مرتب امکانات در اختیار آن بگذاریم و زیرساخت بخش خصوصی به گونه ای تقویت شود که بتواند بخش هایی از وظایف حاکمیتی را هم به تنهایی انجام دهد که البته باید توجه کرد که  این مساله نیز فقط با کمک بخش دولتی که معمولا از تجربه بالاتر ، تشکیلات و ساختار قدیمی تر و از همه مهمتر  امکانات و نیروی بیشتری برخوردار است ، قابل  انحام  است.

آقای دکتر بالاخره بفرمائید که آیا جنابعالی درحال حاضر با واگذاری بخش هایی از وظایف حاکمیتی به بخش خصوصی موافقید یا خیر ؟

با توجه به توان بخش خصوصی ، معتقدم که هیچ اشکالی ندارد که برخی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی مانند یارانه واکسیناسیون یا آزمایشگاه مرجع که فقط بار هزینه ای بر دوش بخش دولتی تحمیل می کند حداقل برای یک بازه زمانی مشخص و  محدود به بخش خصوصی واگذار شود.

به نظر شما فردی که در آینده سکان هدایت سازمان نظام دامپزشکی را بعهده خواهد داشت چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ بهتر است از بخش دولتی باشد یا خصوصی ؟

به نظر من لزوما نه فقط رئیس سازمان بلکه حتی عضو شورای مرکزی هم باید تلفیقی از تجربیات دولتی و خصوصی داشته باشد زیرا نظام های صنفی بدون ارتباط با بخش دولتی امکان حیات ندارد  زیرا حکم ریاست بر سازمان نظام  دامپزشکی را آقای رئیس جمهور امضا می کند و بخش  عمده ای از نیاز های این گونه سازمان ها مثل بودجه , امکانات و پشتیبانی از سوی بخش های دولتی تامین می شود و اشحاصی که در بدنه دولت تجربه ای نداشته باشند و جایگاهی در بخش دولتی نداشته باشند در تامین این پشتیبانی ها مشکل خواهند داشت از طرف دیگر هم اگر رئیس نظام دامپزشکی با بخش خصوصی آشنائی نداشته باشد و خصوصا به مکانیزم دولتی عادت کرده باشد که مکانیزمی کاملا متفاوت با بخش خصوصی دارد آنوقت او هم با مشکل مواجه می شود بنابراین باید تلفیقی از تجربیات خصوصی و دولتی را در کنار هم داشته باشد البته بنده در سال های گذشته فعالیت قابل توجهی داشته ام بنده مدیر مسئول روزنامه پیروزی هستم که این روزنامه از تامین بودجه تا انتشار , پخش و   جذب مخاطب کاملا روند خصوصی طی می کند و به هیچ جایی هم وابسته نیست و کاملا با فرایند کار در بخش خصوصی هماهنگ است .

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
0
{تجربه کشور های توسعه یافته و همچنین تجربه سالیان اخیر در کشور نشان داده است که هر گاه در مرحله }
جناب آقای دکتر انصاری فرد تجربه کشورهای توسعه یافته بنا به گفته رهبر معظم انقلاب به در همان کشورهای توسعه یافته می خورد نه به در کشور در حال توسعه ای مثل ما در اون کشورها هیچ بخش خصوصی جرات تقلب را ندارد نه اینکه از بخش حاکمیتی فقط واهمه داشته باشد خیر بلکه به دلیل اینکه بخش خصوصی رقیب دائم در حال تکاپو برای ایراد گرفتن از کار آنهاست ولی در بخش خصوصی ما وقتی یک مجموعه تولیدی راهی برای تقلب در کارش می یابد هیچ رقیبی به دنبال بر ملا کردن آن نیست بلکه به دنبال به کارگیری همان تقلب در مجموعه خود می شود ، جناب آقای دکتر انصاری فرد ظاهرا شما نه شناختی از بخش خصوصی دارید نه از عملکرد بخش دولتی لطفا سری به نتیجه عملکرد شرکتهای ممیزی و مایه کوبی بیاندازید و یا تصور کنید کشتارگاهها و بسته بندیها بدون اعمال نظارتهای حاکمیتی به فعالیت بپردازند و یا .... لطفا بر مبنای واقعیت های موجود سخن برانید اینجا آمریکا و کانادا نیست که دور تا دور آن کشورهای همسایه کاملا سالم باشند و فقط دغدغه نظارتهای داخلی و خارجی شسته و رفته باشد کافی بود تا یک سالی را در یکی از بخشهای دامپزشکی دولتی یا خصوصی با دید اجرایی فعالیت می کردید تا به عمق سختی آن پی ببرید.
دکتر م. ش.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
0
جناب آقای دکتر انصاری فرد در سالهایی که در جهاد بودید چه فعالیتهایی برای پیشبرد دامپزشکی کردید که حالا مدعی دفاع از دامپزشکی هستید ؟ در سالهایی که شما بودید چند بار توانستید وزیر وقت را راضی به شرکت در مراسم 14 مهر کنید ؟ مطمئنا حافظه همکاران شما در یادآوری سایر مسائل ناگفته ضعیف نیست .
ناظر
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
0
آقاي دكتر انصاري فرد براي حرف خودتان احترام قائل شويد وبا تصوير سازي رييس سازمان شويد ودر عمل با احترام گذاشتن به خرد جمعي(آراي شورا مركزي) ديگر به آقاي وزير( دوست 20 ساله ) براي تصدي رياست سازمان نظام دامپزشكي ...... خدا خيرتان دهد.
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
0
بی شک اگر اقای دکتر انصاری فرد در شورای مرکزی کاندید مسد با توجه به دید گاههای خوبی که در مورد بخش غیر دولتی دارد رای بالایی کسب می نمود یکی از نکات اساسی که ایشان به درستی مطرح نمودند ایجاد ازمایشگاههای مرجع وکلینیکهای مرجع بوده که ضمن ایجاد فضای قانونی برای حضور در بخش خصوصی با استفاده از امکانات مالی ومعنوی بخش دولتی باعث تضعیف و حذف بخش غیر دولتی مگردد و ما از ایشان درخواست می نمائیم این بحث را فقط برای تبلیغات عنوان ننموذهبلکه عملا با تشکیل این کلینیکها وازمایشگاهها مقابله نماید امروزه تمام عرصه درمان را بخش خصوصی به خوبی انجام میدهند
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
0
دوستانی که از تشکیل کلینیک ها و آزمایشگاههای مرجع دولتی واهمه دارند دو دلیل برای کارشان وجود دارد:
1- یا از وجود مرکزی که بتواند به تخلفات و مشکلات و شکایات پیش آمده بصورت مستدل رسیدگی کند واهمه دارند
2- یا از این مسئله بی اطلاعند که کلینیک ها و مراکز آزمایشگاهی رفرانس هیچ گونه فعالیت تجاری و یا رقابتی با بخش خصوصی نخواهند داشت .
دوستان عزیز ، عضو شورای نظام استان که کامنت ذیل را نوشته اید لطفا دانش خود را راجع به کلینیک ها و آزمایشگاههای رفرانس بالا ببرید و بعد راجع به آن اظهار نظر کنید، یکی از مشکلاتی که در حال حاضر گریبانگیر سازمان دامپزشکی شده است جدا شدن بخش فنی از فعالیت های فیلدی است البته نه بصورت تجاری
دکتر م.ش.
منتقد
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
0
0
آقای دکتر م.ش. که با نام مستعار کامنت می گذارید ولی ادبیات شما نمایانگر فعالیت در بخش دولتی است. اگر استدلال محکمی دارید و یا جایگاهی در صنف دارید خود را معرفی نمایید. آیا حضور پرسنل اداره کل در بخش خصوصی تحت نام آزمایشگاه مرجع سرپوشی برای سوء استفاده از جایگاه دولتی برای فعالیت در بخش خصوصی نیست و تالی فاسد ندارد؟ مطمئنا آقای دکتر انصاری فرد با شناخت خوبی که دارد نظر وزیر محترم جهاد را در مقابله به اقدامات ..... سازمان دامپزشکی و کوچک نمودن و چابک سازی آن به عمل خواهد آورد و با مصاحبه خوب آقای دکتر انصاری فرد اذهان صنف را با مواضع ایشان روشن نمود و متوجه گردیدیم که ایشان به دنبال توسعه بخش غیر دولتی و ایجاد اشتغال و واگذاری کارهای زائد سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی می باشد تا امثال آقای م.ش. بتوانند به کار بررسی و مراقبت از بیماری ها در داخل کشور بپردازند نه نظارت بر واردات گوشت در برزیل و ارمنستان و ترکیه و .... قطعا این کارها را بخش خصوصی بهتر انجام می دهند اما چون حق ماموریت بالا داشته و تجاری است حاکمیتی محسوب شده و پرسنل مظلوم و محروم سازمان دامپزشکی باید انجام دهند.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
0
0
همکار منتقد من یا بهتر بگویم عضو محترم شورای نظام استان (حال کدام استان من اطلاعی ندارم) بله تشخیص شما درست است بنده در یکی از بخشهایی که نیمه دولتی و نیمه خصوصی است با درجه دکترای تخصصی در حال خدمت گذاری می باشم و سوابق کامنت های بنده در این سایت ثبت شده و محفوظ است و در آن جانب گیری بنده از حق و حقیقت مطابق انگاره های ذهنی خودم موجود است نه دفاع بی منطق از بخش دولتی نمونه آن خبری که مربوط به موسسه رازی بودد هنوز موجود است و می توانید بخوانید ولی توجه شما را به موارد ذیل جلب می نمایم :
1- اینکه بنده با حروف اختصاری نام خود کامنت میگذارم پسندیده تر است یا شما که با نام منتقد و عضو شورای نظام استان کامنت میگذارید ، کدامیک از ما واهمه از برملا شدن نام واقعی خود داریم .

2- استدلال بنده و جایگاهم در صنف از سخنان و مقالاتی که می نویسم نشات میگیرد نه از نامم .

3- حضور پرسنل دامپزشکی دولتی (نه اداره کل استانی که شما در آن مشغول خدمت می باشید و احیانا از استانهای برخوردار می باشد) در آزمایشگاههای مرجع که در تمام دنیا و کلیه کشورهای در حال توسعه وجود دارد و این مراکز مرجع کاربرد خاص خود را در موارد حاکمیتی دارند(مواردی همچون واردات و صادرات ، مدیریت بحران ، شکایات و مسائل حقوقی ، امور دارویی ، طرحهای مراقبت و ررسی عملکرد داروها و مواد بیولوژیک و بیماریها و مایه کوبی ها و ....)، مثالی می زنم تا بیشتر بااین مفاهیم آشنا شوید تصور کنید بحران بیماری آنفلوآنزای طیور منطقه وسیعی از کشور را در برگرفته است چند آزمایشگاه با قابلیت میشناسید که بتواند در ابعاد استانی و منطقه ای عمل نموده و به فراخور اهمییت موضوع در کوتاهترین زمان ممکن بحران موجود را مدیریت نماید و آیا قابلیت اتکا به خروجی های آن چگونه خواهد بود، مثال دیگر اینکه چرا با وجود ظرفیتهای خالی در بسیاری از شهرستانهای محروم ما هیچ یک از همکاران بخش خصوصی ما برای سرمایه گذاری به این مناطق نمیروند چون بازده اقتصادی ندارد ولی همکار عزیز دولت اجازه ندارد صرفا به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی بهداشت مناطق محروم را که اتفاقا از منابع گسترش بیماریها می باشد رها سازد همه این موارد در حالی است که شرائط ایران شرائط ایده آل از نظر کنترل بودن بیماریهای دامی و مشترک انسانی در کشورهای همسایه نیست (راستی این جمله تالی فاسد شما برای من بسیار آشنا می باشد!!) حال قبل از آنکه بخش دولتی را به گناه ناکرده محکوم نمائید جوانب اصلی داستان و آنچه در کامنتهای قبلی نوشتم را مطالعه بفرمائید بنده عنوان نمودم ورود کارشناسان دولتی به امر آزمایشگاهها و کلینیک های مرجع بدون وارد شدن به فاز تجاری آن زیرا دولت بنای رقابت با بخش خصوصی در این امر را ندارد.از سوی دیگر مراکز مدیریت بحران از امریکا و انگلستان گرفته تا کشورهای اروپای شرقی و خاورمیانه ای امری بی چون و چراست علت عدم اطلاع شما با اینکه از نظام استان می اشید را نمیدانم کافیست جستجو کنید.

4- در هیچ یک از کامنت هایی که بنده گذاشتم نظر مخالفی با آقای دکتر انصاری فرد که ارادت نزدیکی به ایشان دارم مشاهده نمیشود حال که شما از نظام استان زمزمه ریاست ایشان را شنیده اید بنای به دست آوردن دل ایشان را دارید امری جداست ، دکتر انصاری فرد در صورتی که حتی ریاست سازمان نظام را به دست آورد بدون شک قدمی در جهت تضعیف بهداشت ساکنان این کیان مقدس به عمل نخواهد آورد و حتی در این جایگاه نیز باز از نظرات فنی من ، شما و امثال ما بهره برداری لازم را خواهد برد و این امر به دلیل تجربه 28 ساله ایشان در دامپزشکی می باشد.
5- دوست و همکار عزیز سازمان دامپزشکی و هر بخشی که از حرفه دامپزشکی در بخش دولتی بهره می برد هیچ کار زائدی ندارد بلکه کارهایی را دارد که به دلیل توسعه کشور نسبت به زمانهای گذشته و پیشرفت بخش خصوصی توانایی به عهده گرفتن آن در بخش خصوصی پدیدار شده است و سازمان دامپزشکی کشور با طیب خاطر این فعالیت ها را واگذار نموده و بر آن نظارت عالیه دارد و جالب است بدانید که از جمله دستگاههای پیشرو در زمینه اصل 44 است.

6- اگر منظور شما از این جمله {تا امثال آقای م.ش. بتوانند به کار بررسی و مراقبت از بیماری ها در داخل کشور بپردازند نه نظارت بر واردات گوشت در برزیل و ارمنستان و ترکیه و ....} یافتن راه حلی برای عدم نظارت حاکمیتی است باید محکم به شما عنوان کنم که این اتفاق هیچ گاه نخواهد افتاد و دایره بهداشت و امنیت غذای ایرانی خط قرمز حرفه دامپزشکی محسوب می شود، دوست عزیز هیچ کجای دنیا بخش خصوصی بر عملکرد خودش نظارت ندارد ضمنا هیچ جای دنیا شرکت صنعتی و خشکبار و آجیل وارد کننده گوشت و محصولات خام دامی نیست ولی در کشور ما هست ، ضمنا کل حق ماموریت یک ناظر دولتی روزانه 100 تا 120 دلار برای هر روز کاری فعال می باشد آنهم مثلا در روستاهای دور افتاده برزیل ،( وسط ریودوژانیرو کشتارگاه ندارد ) حا محاسبه کنید کل حق ماموریت حدودا دو برابر حقوق عادی یک کارمند با درجه دکتراست که ظاهرا از نظر شما مبلغ کلانی است!!

7- اگر خواستید با بنده مکاتبه نمائید بفرمائید تا آدرس ایمیل و آدر محل کار را خدمتتان ارائه نمایم، من که کامل شفاف شدم حال شما خودتان را از ابهام خارج نمائید

دکتر م. ش.
نظر شما
ادامه