کد خبر: ۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سایت سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ، یکشنبه هجدهم دی ماه سالجاری بجای پرداختن به مسائل دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی دست به انتشار خبری درباره سازمان نظام پزشکی زد!

در حالی که بیش از سه فصل از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی این سازمان می‎گذرد و هنوز رئیس جدید معرفی نشده به نظر می رسد برخی از امور این سازمان در رکود به سر می برد.

این رکود سبب شده تا انتشار اخبار سازمانی هم کمرنگ گردد.

اعضاء سازمان نظام دامپزشکی نزدیک به یک سال است در سایت این سازمان خبری از تعاونی‎های مسکن، صندوق تعاون و رفاه، پیگیری به روز رسانی تعرفه های خدمات دامپزشکی، وضعیت مالیات دامپزشکان، بررسی آثار هدفمندسازی یارانه ها بر خدمات دامپزشکی و نظایر آن مشاهده نکرده‎اند.

سایت این سازمان ترجیح داده است بجای پرداختن به مسائل اساسی صنف دامپزشکی اخبار دیگر سازمانها نظیر سازمان نظام پزشکی را در سایت خود پوشش دهد و این در حالی است که مسائل مهم شاغلین حرفه دامپزشکی تحت الشعاع انتخاب رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی قرار گرفته است.

نمونه این ادعا آنجا است که در هفته گذشته سایت سازمان نظام دامپزشکی خبری درباره محتوای مذاکرات مجمع رؤسای نظام دامپزشکی استانها که دستور مهم آن پیگیری اجرای آیین نامه نظارت بهداشتی ماده 19 بود منتشر نکرد اما مناسب دید موضوع حاشیه‎ای انتخاب رئیس جدید این سازمان را از میان مباحث آن جلسه منتشر نماید.

متن کامل خبر منتشر شده درباره سازمان نظام پزشکی در سایت سازمان نظام دامپزشکی بدین شرح است:

" ﺑﻪ ﮔﺰارش رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﭘﺰﺷﻜﻲ ﻛﺸﻮر، دﻛﺘﺮ ﻣﺴﻌﻮد ﻣﺴﻠﻤﻲﻓﺮد نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی گفت :  ﺑﻪ ﻋﻠﺖ وﺟﻮد ﻳﻚ ﻧﻮع آﭘﺎرﺗﺎﻳﺪ ﺗﺨﺼﺺﮔﺮاﻳﻲ در ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﻣﺮدم ﺗﺼﻮر ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﭘﺰﺷﻜﺎن ﻋﻤﻮﻣﻲ صلاحیت ﻋﻠﻤﻲ ﻛﺎﻓﻲ ﺑﺮای درﻣﺎن ﺑﯿﻤﺎریھﺎ ﻧﺪارﻧﺪ و ﺑﻪ ﺟﺎی ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ آﻧﮫﺎ در ﺳﻄﺢ اول، از ھﻤﺎن اﺑﺘﺪا ﺑﻪ ﻳﻚ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ اﻳﻦ اﺗﻔﺎق اﺛﺮات ﻧﺎﻣﻄﻠﻮب زﻳﺎدی در سلامت  ﻛﺸﻮر ﺑﻪ ﺟﺎ ﮔﺬاﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

وی افزود : ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﻣﻨﻔﻌﺖ طﻠﺐ در رأس دﺳﺘﮕﺎهھﺎی اﺟﺮاﻳﻲ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه ﻛﻪ ﭘﺰﺷﻜﺎن ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻔﺮات دﺳﺘﻪ دوم و ﺳﻮم ﻧﻈﺎم سلامت ﺗﻠﻘﻲ ﺷﻮﻧﺪ و ﻣﺤﺪودﻳﺖھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻐﻠﻲ ﺑﺮای آﻧﺎن اﻳﺠﺎد ﺷﻮد ﺗﺎ ﻣﻨﺎﻓﻊ و درآﻣﺪھﺎی ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﻧﯿﻔﺘﺪ.

اضافه می شود صبح امروز روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در هفتمین هم اندیشی ( سمپوزیوم ) بین المللی روابط عمومی  که در سالن همایش های رازی تهران برپا ست در دو رشته روابط عمومی پژوهش محور و ارتباطات رسانه ای موفق به دریافت لوح زرین و در 3 رشته نیز مورد تقدیر قرار گرفت  فردا نیز دکتر سید شهاب الدین صدر به عنوان مدیر ارتباط گستر کشور در این هم اندیشی سخنرانی می کند .

هوشمند سفیدی مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمان وزارت دکتر مسعود پزشکیان دبیر هفتمین هم اندیشی بین المللی روابط عمومی است پایان مرداد سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار اعلام شده بود"

همانطور که در متن این خبر مشاهده می شود علاوه بر تنظیم اشتباه خبر به ویژه در پاراگراف پایانی ارتباطی میان این خبر و اعضاء سازمان نظام دامپزشکی نمی توان یافت!

پیش از این نیز به تازگی سایت سازمان نظام دامپزشکی به اشتباه مناسبتی مبتنی بر تاریخ هجری قمری را با یک ماه تأخیر اعلام کرد و این مناسبت را به بازنشستگان تبریک گفت.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
0
0
بیننده محترم / با سلام و احترام / انجمن پزشکان عمومی ممکن است به طریقی و در برخی موارد با دامپزشکان ارتباط پیدا کند اما خبر منتشره هیچ ارتباطی ندارد. ضمناً درباره موضوع سازمان استاندارد ذیل همان خبری که اشاره فرموده اید توضیح داده شده که به دلیل اشتغال دامپزشکان در زمینه های مرتبط با استاندارد و اخیراً هم تصمیم دولت در واگذاری برخی وظایف سازمان دامپزشکی به این سازمان و نیز تدوین دهها استاندارد که دامپزشکان بصورت مستقیم در تدوین آنها نقش دارند و بسیاری مسائل دیگر نظیر ورود سازمان استاندارد به مسئله بهداشت سوسیس و کالباس و فرآورده های گوشتی و غیره حاکی از ارتباط بسیار نزدیک مسائل این سازمان با صنف محترم دامپزشکی است. با تشکر از بازدید و اظهار نظر شما - حکیم مهر

....... در خصوص عزل و نصب رئیس استاندارد، مگر ارتباطی با صنف دامپزشکی وجود داشت!!! بالاخره هر چیزی رو یه جوری میشه به یه چیز دیگری ربط داد، نکنه شما هم خبر کم آورده بودید ......... ( بابا خودم نقطه چین گذاشتم،......!!! )
سایت نظام دامپزشکی خواهش می کنم پیام مرا در زیر نویس خبر مربوطه درج کنید . چون می دونم که آقای دکتر لطفی زاده نقطه چینش میکنه.
نظر شما
ادامه