کد خبر: ۷۹۸۱

حکیم مهر - دکتر زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در بازدید مشترک با مهندس غلامعلی موحدی نیا فرماندار شهرستان بردسیر از اماکن دامی این شهرستان، بر عزم دامپزشکی استان کرمان در مبارزه با بیماریهای مشترک تاکید نمود.
دکتر مینا قاضی زاده مشاور مدیر کل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص اظهار داشت : دکتر زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان قبل از دیدار با فرماندار شهرستان بردسیر  از کشتارگاه دام این شهرستان بازدید نمود.


وی ادامه داد: در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان کرمان و فرماندار شهرستان بردسیر در محل فرمانداری آن شهرستان، مهندس غلامعلی موحدی نیا ضمن ارائه مطالبی در خصوص پتانسیلهای شهرستان در حوزه اقدامات دامپزشکی از عملکرد دکتر رادمهر رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر ابراز خشنودی و رضایت نمود .
مشاور مدیر کل دامپزشکی کرمان افزود : طی این بازدید مشترک مدیر کل دامپزشکی استان بر لزوم انجام اصول امنیت زیستی و رعایت نکات بهداشتی در دامداریها و همچنین اجرای برنامه های مدون پیشگیری و مراقبت دامپزشکی در خصوص بیماریهای مشترکی از جمله برسلوز ( تب مالت ) و سل در گاوداریهای صنعتی استان تاکید نمود.
قاضی زاده در ادامه عنوان کرد: فرماندار بردسیر وجود دامداران پر تلاش و موفق را از مهمترین سرمایه های دامی آن شهرستان محسوب نمود و حمایت و تقویت تولید کنندگان فرآوردهای دامی را ضروری دانست.
گفتنی است در این سفر از مجموعه دامداری 750 راسی پرورش گاو شیری برادران خسروی ، دامداری سیستانی و مجتمع 50 واحدی گاوداری ترشاب موضوع مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری بازدید صورت گرفت .

همچنین رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز طی این بازدیدها ضمن تاکید بر دریافت پروانه بهداشتی دامداریها بمنظور ارائه خدمات دامپزشکی بر بهداشت شیر و رعایت نکات بهداشتی در سالنهای شیر دوشی ، تانکرهای حمل شیر و مراکز جمع آوری شیر خام تاکید و مصرف فرآورهای لبنی غیر پاستوریزه را از اهم دلایل ابتلا به برسلوز انسانی بیان نمود.

 

نظر شما
ادامه